Το καθαρό εισόδημα της Ford Motor το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκε στα 1,3 δισ. δολάρια λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley απέδωσε τις σοβαρές απώλειες της αυτοκινητοβιομηχανίας στην κακή διαχείριση των πόρων.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη της εταιρείας, προ τόκων και φόρων, ύψους 10,4 δισ. δολαρίων ήταν πάνω από ένα δισεκατομμύριο χαμηλότερα από ό,τι προέβλεπε αρχικά. Ο Farley υποσχέθηκε καλύτερα αποτελέσματα το 2023, το οποίο περιέγραψε ως «κομβική χρονιά» για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.

«Η λέξη απογοητευμένος δεν μπορεί να περιγράψει τα πραγματικά μου συναισθήματα, δεδομένου μάλιστα ότι η χρονιά θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερη», είπε ο Farley σε δήλωσή του. «Έχουμε βαθιά δομικά προβλήματα στο παραγωγικό μας μοντέλο που αποδεικνύεται ότι είναι πολύ δύσκολο να ξεριζωθούν. Ειλικρινά, η ποιότητα των προϊόντων και τα αυξημένα έσοδά μας είχαν κρύψει αυτή τη δυσλειτουργία για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Σύμφωνα με τον Farley η Ford πρέπει να αποφασίσει πόσους υπαλλήλους χρειάζεται στην Ευρώπη. Η εταιρεία θα αποφασίσει σύντομα για τον τρόπο αναδιάρθρωσης του ευρωπαϊκού της βραχίονα.

Η Ford είπε στα ευρωπαϊκά συνδικάτα τον περασμένο μήνα ότι θα περικόψει έως και 2.500 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, κυρίως στη Γερμανία, όπου το 2025 θα τερματίσει την παραγωγή του Focus στο εργοστάσιό της στο Saarloius και σταδιακά μετατρέπει το εργοστάσιό της στην Κολονία σε γραμμή παραγωγής EV. Ο Farley είπε ότι η Ford άφησε κέρδη περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων να πάνε χαμένα.

Ο οικονομικός διευθυντής της Ford, John Lawler, είπε ότι περίπου τα μισά από αυτά τα μη πραγματοποιηθέντα κέρδη οφείλονται σε χαμένους στόχους παραγωγής, ενώ τα άλλα μισά σχετίζονται με το κόστος της κατασκευής, σημειώνοντας ότι η Ford χρειάζεται «καλύτερη εκτέλεση και καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Τα καθαρά κέρδη του τέταρτου τριμήνου της Ford μειώθηκαν κατά 89% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Από την άλλη πλευρά το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε ελαφρά, στο 5,8%, ενώ τα έσοδα στο τρίμηνο αυξήθηκαν στα 44 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία πριν από λίγες μέρες εξέδωσε επίσης τακτικό μέρισμα πρώτου τριμήνου στα 15 σεντς ανά μετοχή και συμπληρωματικό μέρισμα 65 σεντς ανά μετοχή, το οποίο, όπως λέει, αντικατοπτρίζει τη νομισματική απόδοση του μεριδίου της στη Rivian.

Οι μετοχές της Ford υποχώρησαν 6,1%, στα 13,45 δολάρια. Η εταιρεία ανέφερε κέρδη 9,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Βόρεια Αμερική για το 2022, πράγμα που σημαίνει ότι περίπου 56.000 υπάλληλοι που εκπροσωπούνται από την UAW (United Auto Workers, το αμερικανικό συνδικάτο εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία) θα λάβουν μια επιταγή κατανομής κερδών στα 9.176 δολάρια κατά μέσο όρο. Οι επιταγές, σύμφωνα με την Ford θα διανεμηθούν τον Μάρτιο. Οι υπάλληλοι UAW της General Motors θα λάβουν επιταγές κατανομής κερδών κατά μέσο όρο 12.750 δολάρια έκαστος.

Η Ford είχε προβλέψει προηγουμένως προσαρμοσμένο EBIT (κέρδη προ τόκων και φόρων) ύψους 11,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ολόκληρο το έτος. Ο Lawler είπε ότι ο στόχος χάθηκε λόγω χαμηλότερων όγκων παραγωγής από το αναμενόμενο, ελλείψεων ημιαγωγών και άλλων ζητημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η Ford έχασε τους στόχους παραγωγής το τέταρτο τρίμηνο κατά περίπου 100.000 οχήματα.

«Υπάρχουν ζητήματα στο παραγωγικό μας σύστημα … δεν λειτουργούμε ακόμη τόσο αποδοτικά ή τόσο αποτελεσματικά όσο χρειάζεται», είπε ο Lawler. «Με απλά λόγια, πρέπει να βελτιώσουμε την ποιότητα και να μειώσουμε το κόστος, τώρα».

Για ολόκληρο το 2022, η Ford κέρδισε 413 εκατομμύρια δολάρια στη Νότια Αμερική, 47 εκατομμύρια δολάρια στην Ευρώπη και 628 εκατομμύρια δολάρια στους ομίλους της Διεθνούς Αγοράς. Εχασε 572 εκατομμύρια δολάρια στην Κίνα, αν και σημείωσε ότι η η premium μάρκα της, Lincoln, εκεί είναι κερδοφόρα.

Για το 2023, η Ford ανέφερε ότι αναμένει να κερδίσει από 9 έως 11 δισ. δολάρια. Ο Lawler είπε ότι αυτό περιλαμβάνει μια πρόβλεψη για μια «ήπια ύφεση» στις ΗΠΑ και μια «μέτρια ύφεση» στην Ευρώπη.

Ο CFO της εταιρείας ανέφερε ακόμα ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εντείνει τις προσπάθειες μείωσης του κόστους. Πριν από μερικούς μήνες η Ford είχε αναφέρει ότι θέλει να μειώσει τα κόστη κατά 3 δισ. δολάρια μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, αλλά πλέον ο Lawler λέει ότι πρέπει να περικοπούν πολλά περισσότερα, αν και αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες. Ανέφερε ωστόσο ότι η Ford προβλέπει πως μόνο για φέτος τα κόστη θα αυξηθηθούν κατά 5 δισ. δολάρια.

Ο Lawler είπε ότι η εταιρεία θα είναι «πολύ επιθετική» στη μείωση των δαπανών στις λειτουργίες της αλυσίδας παραγωγής και εφοδιασμού, προσθέτοντας ότι «όλα είναι στο τραπέζι». Σε αυτές τις ενέγειες, όπως είπε, προβλέπονται και περικοπές θέσεων εργασίας.

Διαβάστε ακόμη

ΕΚΤ: Άργησε να αυξήσει τα επιτόκια, θα καθυστερήσει να τα μειώσει

Μέχρι πότε θα χιονίζει σε κέντρο της Αθήνας και Αττική – Τι βλέπουν οι μετεωρολόγοι για τις επόμενες ώρες (vid)

Οι business του ποδοσφαίρου: Πώς η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει περισσότερες διεθνείς διοργανώσεις (pics)