Νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που διεξήγαγε η Ford σε οκτώ χώρες για τη στάση του κόσμου απέναντι στην κλιματική αλλαγή, αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να κάνουν κάποιες προσωπικές θυσίες στη μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Σύμφωνα με την τελευταία αναφορά της έρευνας της Ford με την ονομασία Climate Countdown, διαπιστώνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα Ευρωπαίων και συγκεκριμένα κατά μέσο όρο το 90% σε κάθε χώρα, νιώθει ότι έχει ποσοστό προσωπικής ευθύνης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.

Σε ερώτηση για τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σήμερα, μεταξύ των οποίων σημαντικά θέματα όπως ο συστημικός ρατσισμός, η παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας και η εξισορρόπηση της οικονομίας, η δημιουργία ενός παγκόσμιου σχεδίου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής βρέθηκε ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων και συγκεκριμένα στη 2η θέση μετά την ανάκαμψη από την πανδημία.

Προσωπικές θυσίες

Και ενώ υπήρξε συμφωνία ότι η ύπαρξη σχεδίου αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής ήταν απαραίτητη (29%), το ίδιο ποσοστό (29%) έκρινε ως άμεσα αναγκαία την επιβολή αυστηρότερων μέτρων για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Η έρευνα της Ford που δημοσιεύτηκε πριν από την κρίσιμη διάσκεψη για το κλίμα COP26, που πραγματοποιήθηκε στη Γλασκώβη, δείχνει ότι πολλοί Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να απαρνηθούν τις πολυτέλειες της σύγχρονης ζωής.

Ανάμεσα στις θυσίες στις οποίες φάνηκαν πρόθυμοι να προβούν οι Ευρωπαίοι ήταν η κατάργηση της χρήσης πλαστικού (45%), η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (45%) και η αγορά τοπικά παραγόμενων προϊόντων (35%). Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό δήλωσε πρόθυμο να περιορίσει τις αγορές νέων ρούχων (34%) και να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό τους λιγότερο (επίσης 34%), ενώ σε ποσοστό 25% οι Ευρωπαίοι φάνηκαν πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τα αεροπορικά ταξίδια. Μόνο μία μικρή μειονότητα 4% δήλωσε απροθυμία για οποιαδήποτε θυσία.

Ανησυχία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ακόμη, υπήρξαν σαφείς ενδείξεις ότι οι καταναλωτές προσδοκούν από τις επιχειρήσεις να είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Το 87% θεωρεί σημαντικό να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα από επιχειρήσεις που συμβάλλουν θετικά στην προστασία του περιβάλλοντος ή είναι κλιματικά ουδέτερες, με το 56% να δηλώνει ότι είναι πολύ σημαντική (40%) ή η πιο σημαντική (16%) προτεραιότητα.

Σε ό,τι αφορά τη στάση των Ευρωπαίων απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα έδειξε μία αυξανόμενη αναγνώριση από την πλευρά του κοινού ότι τα EVs είναι το μέλλον (37%), αλλά επισημαίνει επίσης ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εύλογα εμπόδια για την υιοθέτησή τους. Οι ανησυχίες σχετικά με τη φόρτιση και το άγχος αυτονομίας εξακολουθούν να είναι από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές, με το 39% να λέει ότι ανησυχεί για το πού θα φορτίζει τα οχήματα, το 24% να δυσπιστεί για την ύπαρξη υποδομών και το 30% να λέει ότι τα EVs θα τους αποτρέψουν από την πραγματοποίηση μεγάλων ταξιδιών.

Διαβάστε ακόμη

«Ψυχρός πόλεμος» για το φυσικό αέριο – Νέα αύξηση της τιμής, απειλή για διακοπές ρεύματος στην Ευρώπη

Ο Ελ Εριάν αγόρασε bitcoin και τα πούλησε – Πότε θα αγοράσει ξανά

ΕΕ: Προσωρινή συμφωνία για τον προϋπολογισμό του 2022, ύψους €170 δισ.