Η οργάνωση υποστηρίζει ότι τα PHEV «χρησιμοποιούνται ως συσκευές παραποίησης CO2», καθώς οι πραγματικές τους εκπομπές είναι σημαντικά υψηλότερες από τις επίσημες τιμές .Σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, τα PHEV παρουσιάζουν φέτος σημαντική ανάκαμψη στην αγορά, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά περίπου 28% έως τον Αύγουστο. Πλέον αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% της ευρωπαϊκής αγοράς.

Η T&E επικαλείται συστήματα παρακολούθησης εντός των αυτοκινήτων που δείχνουν ότι οι πραγματικές εκπομπές CO2 είναι πολύ υψηλότερες από τις επίσημες τιμές WLTP. Οι οδηγοί δεν φορτίζουν τα οχήματα συχνά, με αποτέλεσμα να λειτουργούν συχνά με τον θερμικό κινητήρα, ο οποίος ρυπαίνει περισσότερο λόγω του επιπλέον βάρους των μπαταριών.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ασκούν πιέσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να εξασφαλίσουν ρόλο στα PHEV και μετά το 2035, όταν όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Υποστηρίζουν ότι τα PHEV προσφέρουν μια λύση απανθρακοποίησης χωρίς άγχος για την αυτονομία ή την εύρεση φορτιστή.

«Το να χαλαρώσουμε τους κανόνες για τα plug-in υβριδικά είναι σαν να ανοίγουμε τρύπα στο κύτος της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα», δήλωσε ο Λουσιέν Ματιέ, διευθυντής τομέα αυτοκινήτου της T&E. «Αντί να κατευθύνουν την αγορά προς προσιτά ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών, οι κατασκευαστές θα τη γεμίσουν με ακριβά, ρυπογόνα PHEV».

Σύμφωνα με νέα έκθεση της T&E, οι πραγματικές εκπομπές των PHEV είναι κατά μέσο όρο πέντε φορές υψηλότερες από τις επίσημες, βάσει δεδομένων για περισσότερα από 123.000 μοντέλα του 2023 που κατατέθηκαν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος. Ο πραγματικός μέσος όρος είναι 135 gr CO2/km έναντι 28 gr/km. επίσημα. Ακόμη και σε «ηλεκτρική λειτουργία», οι εκπομπές φτάνουν τα 68 gr/km, καθώς επεμβαίνει ο θερμικός κινητήρας κατά την επιτάχυνση.

Τα ηλεκτρικά οχήματα με επέκταση αυτονομίας (REEV) παρουσιάζουν ορισμένα πλεονεκτήματα έναντι των PHEV. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας και όχι για την κίνηση των τροχών. Ωστόσο, η T&E προειδοποιεί ότι τα REEV δεν είναι απαλλαγμένα από τις αδυναμίες των PHEV, ειδικά λόγω εκτεταμένης χρήσης του θερμικού κινητήρα. Τα μεγάλα ρεζερβουάρ και οι αυτονομίες άνω των 1.000 km μπορεί να αποθαρρύνουν τους οδηγούς από τη συχνή φόρτιση.

Ωστόσο, λόγω των μεγαλύτερων μπαταριών τους, τα περισσότερα REEV διαθέτουν δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC, κάτι που λείπει από τα περισσότερα PHEV. Επίσης, τα REEV έχουν πολύ μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, με μέσο όρο km στην Κίνα έναντι 80 km για τα ευρωπαϊκά PHEV. Τα REEV κατέχουν σήμερα μερίδιο αγοράς 5% στην Κίνα και αντιπροσωπεύουν το 10% όλων των πωλήσεων οχημάτων νέας ενέργειας (EV και plug-in hybrid).

Απαντώντας στην έκθεση της T&E, ο ACEA ανέφερε ότι τα PHEV «απαιτούν τακτική φόρτιση για να αξιοποιήσουν πλήρως το δυναμικό τους». Ο ACEA σημειώνει ότι «με τα κατάλληλα κίνητρα και μεγαλύτερη ανάπτυξη υποδομών, τα PHEV μπορούν να αποτελέσουν γέφυρα προς την ηλεκτροκίνηση».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε από το 2021 την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης κατανάλωσης καυσίμου, με τα πρώτα αποτελέσματα να δείχνουν ότι οι πραγματικές εκπομπές ήταν 3,5 φορές υψηλότερες από τις επίσημες. Στη συνέχεια, εισήχθησαν δύο διορθώσεις για τα έτη 2025-26 και 2027-28 για να ευθυγραμμιστεί ο υπολογισμός με την πραγματική χρήση.

Η T&E αναφέρει ότι ένα καλά σχεδιασμένο PHEV θα μπορούσε να φτάσει πραγματικές εκπομπές έως 50 gr/km το 2030 με ηλεκτρική αυτονομία 200 km. Η διόρθωση 2025-26 θα σήμαινε ότι οι πραγματικές εκπομπές είναι 1,7 φορές μεγαλύτερες από τα επίσημα στοιχεία και η διόρθωση 2027-28 θα ήταν 1,2 φορές, είπε η T&E.

Επικαλούμενη ένα έγγραφο θέσης που διέρρευσε από την ACEA, την ένωση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, η T&E είπε ότι η βιομηχανία πιέζει να ακυρωθεί η δεύτερη διόρθωση του παράγοντα χρησιμότητας, μια κίνηση που είπε ότι θα μειώσει τις πωλήσεις EV κατά 10% το 2030.

«Πίσω από κλειστές πόρτες, η βιομηχανία ασκεί πιέσεις για χαλάρωση των κανόνων σχετικά με τον τρόπο καταμέτρησης των PHEV», δήλωσε ο Ματιέ στις 15 Οκτωβρίου σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης σχετικά με τη νέα έκθεση της ομάδας. Στην Ευρώπη, η παρουσία των REEV παραμένει περιορισμένη με μόλις δύο διαθέσιμα μοντέλα, ενώ ορισμένοι ευρωπαϊκοί όμιλοι σχεδιάζουν παραγωγή για την Κίνα.

«Δεδομένου του ανταγωνισμού από τα ευρωπαϊκά PHEV και του γεγονότος ότι η τεχνολογία REEV ελέγχεται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας μετάβασης στην Ευρώπη παραμένει εξαιρετικά αβέβαιη», δήλωσε η T&E.

Διαβάστε ακόμη 

Η νέα ευρωπαϊκή πρόταση για να εξοπλιστεί το Κίεβο: Αγορά αμερικανικών όπλων με ρωσικά χρήματα

Αγορές: Τι είναι το debasement trade που «σαρώνει» τις αγορές – Γιατί οι αναλυτές φοβούνται τη διάρκειά του

Ασφάλιστρα ζωής σε δόσεις: Οι κρυφές χρεώσεις και η εφαρμογή της οδηγίας 2023/2225

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα