Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση έμοιαζε με μια τυπική διαδικασία. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε στις 14 Φεβρουαρίου τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί στο Συμβούλιο, ώστε από το 2035 να μπει τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, καθιστώντας ως κανόνα τα ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα, τα κράτη – μέλη της ΕΕ επρόκειτο να υπογράψουν το τελικό κείμενο, ωστόσο η Γερμανία τίναξε στον αέρα την όλη διαδικασία.

Η αιτία; Το Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα (FDP), ένα από τα τρία κόμματα που αποτελούν τον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας, θέλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει μια εξαίρεση στην ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα επιτρέπει την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον χρησιμοποιούν τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα, ώστε να προστατευθεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η κίνηση της Γερμανίας προκάλεσε εκνευρισμό, με τον ευρωβουλευτή Πασκάλ Κανφίν, ο οποίος προεδρεύει της επιτροπής περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και διεξήγαγε διαπραγματεύσεις για τη νομοθεσία για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, να χαρακτηρίζει την κατάσταση «απαράδεκτη». Ο ίδιος ο κ. Κανφίν κάλεσε μάλιστα τον Γερμανό Καγκελάριο Όλαφ Σολτς να μην μείνει «στην ιστορία της Ευρώπης ως αυτός που σκότωσε την Πράσινη Συμφωνία».

Παρόλο που η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, βρέθηκε στο Βερολίνο την Κυριακή σε μια προσπάθεια να πείσει τον Γερμανό Καγκελάριο Όλαφ Σολτς να μην μπλοκάρει τη συμφωνία, την επόμενη μέρα ο Γερμανός Καγκελάριος κατέστησε σαφές ότι το Βερολίνο δεν υποχωρεί έως ότου η Επιτροπή παρουσιάσει πρόταση για τη συμπερίληψη των ηλεκτρονικών καυσίμων στη νομοθεσία του 2035.

Μαζί με την Ιταλία, την Πολωνία και τη Βουλγαρία, οι οποίες έχουν επίσης εκφράσει αντιρρήσεις για τη νομοθεσία της ΕΕ, η Γερμανία μπορεί να σχηματίσει τη λεγόμενη μειοψηφία αρνησικυρίας και να βάλει βέτο στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις μηδενικές εκπομπές αερίων.

Διαβάστε ακόμη:

Υπουργείο Εργασίας: Αφορολόγητo και ακατάσχετo το ποσό της δημόσιας δαπάνης για έξοδα κηδείας

ΑΑΔΕ: Στα 113,7 δισ. τα ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία το 2022

Αναδρομικά πρόστιμα έως και 65 χρόνια(!) για τα αδήλωτα τετραγωνικά