Σε μια περίοδο όπου οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να προσαρμοστούν στις αυστηρές «πράσινες» απαιτήσεις και στα φιλόδοξα χρονοδιαγράμματα, η Honda επιλέγει να κάνει ένα βήμα πίσω και να επανεκτιμήσει δημόσια τις κινήσεις της — αναγνωρίζοντας ότι έγιναν λάθη.
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πλέον τον κεντρικό άξονα της σύγχρονης αυτοκίνησης, με κυβερνήσεις και θεσμικά όργανα να πιέζουν για ταχεία μετάβαση. Η Ευρώπη έχει θέσει ως ορόσημο το 2035 για τη διακοπή των νέων θερμικών αυτοκινήτων, μια απόφαση που έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τη βιομηχανία, η οποία ζητά περισσότερο ρεαλισμό και μεγαλύτερη ευελιξία.
Παρά τη σταθερή άνοδο των πωλήσεων ηλεκτρικών, ο ρυθμός αύξησης θεωρείται ανεπαρκής για να υποστηρίξει τους στόχους που έχουν τεθεί, με πολλούς κατασκευαστές να προειδοποιούν ότι οι προθεσμίες δύσκολα θα επιτευχθούν.
Η πιο επιφυλακτική στάση των Ιαπώνων
Στον διεθνή διάλογο για το μέλλον της κινητικότητας, οι ιαπωνικές εταιρείες είχαν εξαρχής πιο συντηρητική στάση. Άλλες επέκριναν τις πιεστικές δεσμεύσεις, άλλες κινήθηκαν σε αργούς ρυθμούς και όσες επένδυσαν ταχύτατα στα ηλεκτρικά σήμερα αναθεωρούν.
Η Honda είναι η πιο χαρακτηριστική από αυτές. Έχοντας επενδύσει περίπου 1,23 δισ. ευρώ σε ηλεκτρικά μοντέλα, παραδέχεται πλέον πως η στρατηγική αυτή δεν απέδωσε, αφού η ζήτηση ήταν πολύ χαμηλότερη από τις προβλέψεις.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Noriya Kaihara, η Honda υπέστη σημαντικές οικονομικές ζημιές, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι η αρχική διστακτικότητα της φίρμας απέναντι στα ηλεκτρικά επηρέασε αρνητικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Ο φαύλος κύκλος της χαμηλής ζήτησης
Αυτή η συντηρητική στάση οδήγησε μεγάλο μέρος του κοινού να μην εμπιστευτεί πλήρως τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, δημιουργώντας έναν κύκλο χαμηλών πωλήσεων και περιορισμένης διείσδυσης στην αγορά. Τα σημερινά δεδομένα δείχνουν ότι ο αρχικός στόχος των 2 εκατ. ηλεκτρικών μέχρι το 2030 θεωρείται πλέον ανέφικτος. Η εκτίμηση περιορίζεται στις 700.000 μονάδες, ενώ περίπου 2,2 εκατ. οχήματα αναμένεται να προέλθουν από την ενισχυμένη υβριδική γκάμα.
Ο Kaihara τονίζει ότι η φιλοδοξία για πλήρη εξηλεκτρισμό έως το 2040 δεν είναι πλέον ρεαλιστική. Η εταιρεία, όπως αναφέρει, χρειάζεται συνολική αναθεώρηση του επενδυτικού της σχεδίου, προσαρμογή της παραγωγής και επανεκτίμηση της δομής των μοντέλων της.
Ένα πιο ισορροπημένο ενεργειακό μοντέλο
Διεθνείς αναλύσεις συγκλίνουν στο ότι η Honda θα στραφεί σε μια πιο ισορροπημένη στρατηγική, ενισχύοντας:
-
τα θερμικά μοντέλα που παραμένουν ιδιαίτερα κερδοφόρα,
-
τα υβριδικά, τα οποία έχουν μεγάλη ζήτηση,
-
και μια πιο σταδιακή, χρηματοδοτούμενη από τα έσοδα, πορεία προς τα ηλεκτρικά.
Η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται να υιοθετεί πλέον μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση, επιδιώκοντας μια μετάβαση που δεν θα υπονομεύει την οικονομική της σταθερότητα, αλλά θα στηρίζεται σε σταθερή ανάπτυξη και συνεχή προσαρμογή στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Διαβάστε ακόμη
Ελβετία: Η χώρα με τη μεγαλύτερη ζήτηση σε προσωπικό – Τι ζητάει και πόσο πληρώνει
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.