Η BMW αναγκάζεται να σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων BMW και MINI στα γερμανικά και άλλα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, εξαιτίας της οποίας έχουν διακοπεί παραδόσεις βασικών εξαρτημάτων.

«Η σύγκρουση στην Ουκρανία έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στην παραγωγή στον κλάδο των προμηθευτών εκεί. Οι προκύπτουσες διακοπές παραγωγής θα οδηγήσουν σε διαδοχικές προσαρμογές στην κατασκευή και διακοπές σε πολλά εργοστάσια της BMW», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στη Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Η παραγωγή οχημάτων στα εργοστάσια της BMW στο Μόναχο και στο Dingolfing, και τα δύο στη Γερμανία, θα σταματήσει την επόμενη εβδομάδα, όπως και η παραγωγή στο εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη της Αγγλίας.

Η παραγωγή κινητήρων στο εργοστάσιο κινητήρων της BMW στο Steyr της Αυστρίας θα ανασταλεί επίσης. Οι προσαρμογές στις βάρδιες παραγωγής θα είναι επίσης απαραίτητες στα εργοστάσια της BMW στη Λειψία και στο Ρέγκενσμπουργκ της Γερμανίας, δήλωσε ο εκπρόσωπος στην εφημερίδα.

Οι διακοπές σημαίνουν ότι σχεδόν ολόκληρη η ευρωπαϊκή παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας από το Μόναχο επηρεάζεται από την κρίση στην Ουκρανία. Η BMW έχει δημιουργήσει μια ομάδα κρίσης, παρόμοια με εκείνες που ιδρύθηκαν από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkwagen και η Stellantis, που έχουν επίσης πληγεί από τη διακοπή του εφοδιασμού.

Τα εξειδικευμένα τμήματα βρίσκονται σε εντατικές συνομιλίες με προμηθευτές για να εξασφαλίσουν προμήθειες μέσω εναλλακτικών χώρων παραγωγής και να επανεκκινήσουν την παραγωγή όσο το δυνατόν γρηγορότερα, δήλωσε ο εκπρόσωπος της BMW στη Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Οι στάσεις προκαλούνται μετά από διακοπή των παραδόσεων καλωδίων που προέρχονταν από προμηθευτές της BMW από τη δυτική Ουκρανία. Οι ιμάντες αποτελούν βασικό μέρος των ηλεκτρικών συστημάτων ενός οχήματος.

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής καλωδίων Leoni, με δύο εργοστάσια στην Ουκρανία που απασχολούν περίπου 7.000 εργαζόμενους, δήλωσε ότι εντείνει τις προσπάθειες για να αντισταθμίσει τη διαταραχή στην Ουκρανία προσθέτοντας δυναμικότητα σε άλλες εγκαταστάσεις, δίνοντας παράλληλα προτεραιότητα στην ασφάλεια των εργαζομένων της.

«Τα logistics εντός και εκτός Ουκρανίας αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση, ειδικά λόγω της εν μέρει χαοτικής κατάστασης στα συνοριακά σημεία με την ΕΕ», δήλωσε εκπρόσωπος του Leoni.

Οι γερμανικές εταιρείες και προμηθευτές αυτοκινήτων διατηρούν περίπου 49 εγκαταστάσεις παραγωγής στη Ρωσία και την Ουκρανία, σύμφωνα με τον γερμανικό όμιλο αυτοκινήτων VDA.

Η BMW είπε επίσης ότι διέκοψε τις εξαγωγές αυτοκινήτων στη Ρωσία και θα σταματήσει την παραγωγή στη χώρα. Πέρυσι, η BMW συναρμολόγησε περίπου 12.000 οχήματα σε ένα εργοστάσιο στον ρωσικό θύλακα του Καλίνινγκραντ, που η BMW λειτουργεί με τον τοπικό συνεργάτη Avtotor για περισσότερα από 20 χρόνια.

Οι πωλήσεις οχημάτων της μάρκας BMW στη Ρωσία αυξήθηκαν κατά  10% το 2021, στις 46.802 μονάδες, σύμφωνα με την ένωση βιομηχανίας AEB με έδρα τη Μόσχα.

Διαβάστε ακόμα:

Κελεμπίες με… μούσια στα media, φιλεύσπλαχνοι Ρώσοι ολιγάρχες και φούρνοι με… πολύ ψωμί!

Ο ρωσικός στρατός κατέλαβε τη Χερσώνα – Κόλαση εκρήξεων στο Κίεβο

Τα τουριστικά γραφεία προκρίνουν μακρινές αγορές για το «κενό» των Ρώσων – Οι αεροπορικές «επενδύουν» στη Μεσόγειο