Το κέντρο θα βρίσκεται σε μια πρώην βιομηχανική περιοχή περίπου 20.000 τετραγωνικών μέτρων στην περιοχή Köpenick του ανατολικού Βερολίνου. Περίπου 130 μηχανικοί που εργάζονται επί του παρόντος στο εργοστάσιο παραγωγής Grünheide της Tesla κοντά στο Βερολίνο θα μετεγκατασταθούν αρχικά στο Köpenick, με το εργατικό δυναμικό αργότερα να αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 250, δήλωσε ο Lars Moravy, διευθυντής της Tesla, στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η Tesla επέλεξε το Köpenick αφού εξέτασε περισσότερες από 30 πιθανές τοποθεσίες και μάλιστα σκέφτηκε να κατασκευάσει τον κόμβο από το μηδέν. Το Köpenick επιλέχθηκε λόγω του μεγέθους, της ενεργειακής ικανότητας και της θέσης του μεταξύ Βερολίνου και Grünheide.

Σε συνέντευξή του στο γερμανικό μέσο ενημέρωσης rbb24, ο δήμαρχος της περιοχής Treptow-Köpenick, Όλιβερ Ίγκελ, χαρακτήρισε την επιλογή της τοποθεσίας της Tesla «πολύ καλή», σημειώνοντας ότι ο δήμος βρισκόταν σε συνομιλίες με την εταιρεία από τον Οκτώβριο του 2024.

Η Berlin Partner, η υπηρεσία οικονομικής ανάπτυξης της πόλης, χαιρέτισε επίσης την απόφαση. Ο διευθύνων σύμβουλος Στέφαν Φράντσκε δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων ότι η προσέλκυση ενός τέτοιου κέντρου είναι μια σημαντική ευκαιρία για το Βερολίνο και τη Γερμανία να προωθήσουν εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και τεχνολογία μπαταριών, προσθέτοντας ότι η κίνηση της Tesla αποδεικνύει ότι η Πρωτεύουσα της Γερμανίας έχει τις κατάλληλες συνθήκες για να ανταγωνιστεί ως ευρωπαϊκός κόμβος καινοτομίας.

Τα σχέδια της Tesla έρχονται καθώς οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της εταιρείας συνέχισαν να συρρικνώνονται για όγδοο συνεχόμενο μήνα τον Αύγουστο. «Ένας λόγος που συνεχίζουμε να βλέπουμε απογοητευτικούς όγκους πωλήσεων αυτοκινήτων Tesla μπορεί εν μέρει να αποδοθεί σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς από την ευρωπαϊκή αλλά και την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε πρόσφατα στο Automotive News Europe ο Ματίας Σμιτ, αναλυτής της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων στη Schmidt Automotive.

Η Tesla ξεκίνησε την παραγωγή του ανανεωμένου Model Y για τις ευρωπαϊκές αγορές στο εργοστάσιο του Βερολίνου τον Ιανουάριο. Τον Μάιο η εταιρεία ανακοίνωσε  σχέδια για διπλασιασμό της παραγωγής στο εργοστάσιο Grünheide, επεκτείνοντας την εφοδιαστική αλυσίδα και τη χωρητικότητα των μπαταριών.

Το εργοστάσιο Grünheide, που ολοκληρώθηκε το 2022, αντιμετώπισε συνεχή κριτική από κατοίκους και περιβαλλοντικές ομάδες σχετικά με τη χρήση γης, την κατανάλωση νερού και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.

Οι τοπικοί ακτιβιστές έχουν τεκμηριώσει παραβιάσεις των οικοδομικών και περιβαλλοντικών κανόνων και συνεχίζουν να αντιτίθενται στην πρόσθετη αποψίλωση των δασών που συνδέεται με την επέκταση του εργοστασίου και τις νέες συγκοινωνιακές συνδέσεις.

Τον Ιούλιο η Tesla και η περιφερειακή εταιρεία ύδρευσης προσάρμοσαν τη σύμβαση προμήθειας, με την αυτοκινητοβιομηχανία να συμφωνεί να παραιτηθεί από περίπου το ένα τρίτο του κατανεμημένου όγκου νερού, απελευθερώνοντας χωρητικότητα για κατοίκους ή άλλες βιομηχανίες.

Η ανακοίνωση του ερευνητικού κέντρου στη Γερμανία έρχεται μόλις λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της έκθεσης αυτοκινήτου IAA του Μονάχου, αν και η Tesla, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, δεν θα είναι παρούσα.

Διαβάστε ακόμη 

Νέοι μισθοί στο Δημόσιο: Ποιοι θα πάρουν περισσότερα και πώς

Morgan Stanley: «Βλέπει» άνοδο 20% για τη Metlen – Στόχος τα €66

Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις του Χάρη Βαφειά: Έσοδα $180 εκατ. κέρδη 62 εκατ., assets 1,4 δισ. και ρευστότητα 303 εκατ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα