search icon

Αυτοκίνητο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Υποχρεωτική η χρήση από τις εταιρείες το 2024

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ξεκαθάρισε ότι το σύνθημα του νέου κλιματικού νόμου είναι «Ηλεκτροκίνηση παντού»

Τις πιθανότητες ενός πιο πράσινου και πιο έξυπνου ενεργειακού δικτύου στην Ελλάδα το επόμενο χρονικό διάστημα εξέτασε, ανάμεσα στα υπόλοιπα, τo 10ο συνέδριο «Athens Energy Dialogues».

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργος Αμυράς λίγες ώρες μετά την ψήφιση του νέου κλιματικού νόμου, στην τοποθέτησή του στο συνέδριο, έκανε λόγο για τις εύθραυστες ισορροπίες τόσο στην ενέργεια όσο και στο περιβάλλον που δημιουργεί η νέα γεωπολιτική κατάσταση, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τόνισε ότι ο στόχος πλέον είναι η ενεργειακή, «πράσινη», καθαρή αυτονομία της χώρας μας, κάτι που σηματοδοτεί η πορεία προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Σε μια απόπειρα να δώσει τις βασικές κατευθύνσεις του νέου κλιματικού νόμου, ο κ. Αμυράς ανέφερε ότι το σύνθημά του είναι «Ηλεκτροκίνηση παντού», η οποία φέρνει ενίσχυση της πορείας προς τις ΑΠΕ, μέτρα όπως τερματισμό της χρήσης μαζούτ, διακοπή χρήσης καυστήρα θέρμανσης στα κτίρια από το 2030, υποχρέωση από το 2024 για τη χρήση εταιρικών ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και απόλυτη εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή «πράσινη» συμφωνία, καθώς μέχρι το 2050 θα πρέπει η χώρα να έχει πλήρη ανθρακική ουδετερότητα.

Σε αυτό το σημείο, έκανε λόγο για τη διαδικασία απολιγνιτοποίησης, η οποία, όπως τόνισε, θα γίνει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και το Δεκέμβριο του 2028 θα έχουν κλείσει όλες οι λιγνιτικές μονάδες στην Ελλάδα.

Ο ίδιος αναφέρθηκε, επίσης, και στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Repower Eu, το οποίο, όπως είπε, παρέχει στα κράτη μέλη 800 δισ. ευρώ για κινήσεις ενεργειακής μετάβασης.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Γιώργος Κρεμλής, σύμβουλος του Πρωθυπουργού για θέματα Περιβάλλοντος τόνισε ότι η λύση του προβλήματος της ενέργειας στην Ελλάδα είναι οι ΑΠΕ και σε αυτό βοηθά ο νέος κλιματικός νόμος που μόλις ψηφίστηκε.

Αυτό που επισήμανε ο Σύμβουλος του Πρωθυπουργού είναι ότι ενεργειακή μετάβαση χωρίς δίκτυα δεν μπορεί να γίνει και ειδικά στην Ελλάδα υπάρχει ανεπάρκεια δικτύων και ως η ιδανική λύση θα ήταν η κατασκευή ενός πλήρους δικτύου, αναφέροντας ότι σε αυτό μπορεί να βοηθήσει η στήριξη της προσπάθειας για τη σύνδεση «Αττική – Αίγυπτος», για την οποία έχει γίνει πρόταση για να ενταχθεί στο Repower Eu και στο πρόγραμμα Projects of Common Energy (PCIs).

Για τον κ. Κρεμλή, εξάλλου, σε σχέση με την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Ελλάδα, εγείρονται θέματα όπως ο συνδυασμός των αναγκών προστασίας των περιοχών Natura με τις εγκαταστάσεις των ΑΠΕ, προσθέτοντας ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ σημαντική για την πράσινη κατεύθυνση στην ενέργεια, αλλά θα πρέπει να γίνεται από ΑΠΕ.

Διαβάστε ακόμη

Τι σημαίνει για την οικονομία η έξοδος από την ενισχυμένη εποπτεία και η συνέχιση της ρήτρας διαφυγής

Νέο πακέτο: 8,5 δισ. ευρώ για έργα και δράσεις κατά της ενεργειακής κρίσης

Τέλος επιτηδεύματος: Ποιοι δεν θα πληρώσουν για τα εισοδήματα του 2021

 

Exit mobile version