Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεωρεί τη στρατηγική της για την πλήρη ηλεκτροκίνηση, απομακρύνοντας το προηγούμενο σχέδιο για καθολική απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Αν και η φιλοδοξία για μηδενικές εκπομπές παραμένει, πλέον αναζητείται μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση που λαμβάνει υπόψη τις τεχνολογικές δυνατότητες, τις αντοχές της αγοράς και τις γεωπολιτικές πιέσεις.
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μάνφρεντ Βέμπερ, επιβεβαίωσε τη στροφή, αναφέροντας την εγκατάλειψη της «τεχνολογικής απαγόρευσης». Η νέα προσέγγιση προβλέπει μείωση κατά 90% των εκπομπών CO₂ των νέων αυτοκινήτων από το 2035, αντί της πλήρους εξάλειψής τους, επιτρέποντας στους θερμικούς κινητήρες να παραμείνουν, υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Η αλλαγή αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει θέσεις εργασίας στον κλάδο, ο οποίος αντιμετωπίζει ήδη προκλήσεις.
Επιπλέον, εξετάζεται η παράταση της μεταβατικής περιόδου για τα plug-in υβριδικά και τα μοντέλα extended-range έως το 2040, υπό την προϋπόθεση χρήσης βιώσιμων καυσίμων όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα και τα συνθετικά e-fuels. Αν και το κόστος τους παραμένει υψηλό, θεωρούνται απαραίτητο εργαλείο για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, κυρίως για οχήματα που δεν μπορούν να μεταβούν πλήρως στην ηλεκτροκίνηση. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο που θα παρουσιαστεί σύντομα αναμένεται να επηρεάσει τον υπολογισμό των εκπομπών, ενώ η απομάκρυνση από τον αρχικό στόχο του 2035 δημιουργεί νέες αβεβαιότητες για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης.
Διαβάστε ακόμη
Οι ΗΠΑ αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα (pics)
Περιζήτητα τα ομόλογα επιχειρήσεων και τραπεζών το 2025
Morgan Stanley: Τα πέντε κρίσιμα ζητήματα που θα καθορίσουν τις αγορές το 2026
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.