Οι πωλήσεις των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη συνέχισαν να αυξάνονται παρόλες τις δυσκολίες του πρώτου τριμήνου, αλλά οι πωλήσεις των EV τους έχουν επιβραδυνθεί από τους νέους δασμούς της ΕΕ, θέτοντας τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των MG και Chery, σε κίνδυνο να πληρώσουν πρόστιμα για την αποτυχία των στόχων εκπομπών τους.

Ωστόσο, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής αυξήθηκαν μόνο κατά 29%, περίπου το ίδιο με τη συνολική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, και το μερίδιο αγοράς τους ήταν 7,9%, αμετάβλητο από το προηγούμενο έτος. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 368% (από πολύ χαμηλή βάση ωστόσο) και το μερίδιό τους σχεδόν τριπλασιάστηκε, στο 14%.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 29% των κινεζικών πωλήσεων το τρίμηνο, από 41% το 2024. Οι πωλήσεις υβριδικών και βενζινοκίνητων μοντέλων αυξήθηκαν κατά 100%, με μερίδιο αγοράς επί των συνολικών του πωλήσεων 47%, από 44% το 2024.

Η ΕΕ έχει προτείνει να δοθούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες τρία χρόνια αντί για ένα για να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών τους για το 2025 με ένα σύστημα «τράπεζας και δανεισμού» – πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να αποτύχουν στους στόχους σε ένα από αυτά τα χρόνια και να καλύψουν τη διαφορά τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, τα νέα όρια CO2 εξακολουθήσουν να σημαίνουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πωλούν 20 έως 25% αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Η MG Motor, η οποία ανήκει στη SAIC, και η Chery Automotive θα μπορούσαν να χάσουν τους στόχους CO2 του 2025 εάν η πορεία του μείγματος πωλήσεών τους συνεχιστεί απαράλλακτη για το υπόλοιπο του έτους.

Η MG, για παράδειγμα, με μερίδιο ηλεκτρικής ενέργειας στο 13% το πρώτο τρίμηνο, είναι πάνω από 15 γραμμάρια πάνω από τον στόχο των 95,7 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο,.

Οι δύο ευρωπαϊκές μάρκες της Chery, Omoda και Jaecoo, έχουν μερίδιο αγοράς 6% EV και 20% plug-in υβριδικών. Οι εκπομπές CO2 του στόλου της Chery είναι 47 g/km πάνω από τον στόχο των 94 g/km.

Η MG άφησε πρόσφατα να εννοηθεί ότι θα επιδιώξει να αποφύγει τα πρόστιμα συγκεντρώνοντας τις εκπομπές της με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ή μειώνοντας το μερίδιό της στα βενζινοκίνητα μοντέλα, το οποίο ήταν 38% το πρώτο τρίμηνο.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες με υψηλό μερίδιο ηλεκτρικών και plug-in πωλήσεων βρίσκονται πολύ κάτω από τους μεμονωμένους στόχους CO2 και είναι σε θέση να συνεργαστούν με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Volvo και η Polestar, οι οποίες αποτελούν μέρος της Geely, θα συνεργαστούν με τη Mercedes-Benz και τη smart. Η BYD, η οποία πέρυσι πούλησε μόνο ηλεκτρικά οχήματα, αλλά αύξησε γρήγορα τις πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη, εξακολουθεί να είναι 80 γραμμάρια κάτω από τον στόχο της. Το πρώτο τρίμηνο, το μερίδιο PHEV της BYD ήταν 39% και το BYD Seal U ήταν το PHEV με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με προκαταρκτικές εκτιμήσεις της Dataforce, το πρώτο τρίμηνο οι συνολικές εκπομπές CO2 στην Ευρώπη ήταν 11 γραμμάρια πάνω από τον μέσο στόχο των 93,6 γραμμαρίων. Η Tesla ήδη συνεργάζεται με τις Stellantis, Toyota, Ford, Mazda, Subaru και Honda για το 2025.

Συνολικά, το πρώτο τρίμηνο η MG παρέμεινε η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, οι οποίες μάλιστα αυξήθηκαν στις 76.583, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce.

Η BYD, η οποία σχεδόν τετραπλασίασε τις πωλήσεις της στις 27.365 μονάδες, κατέλαβε τη δεύτερη θέση, μπροστά από τις Omoda και Jaecoo, οι οποίες αυξήθηκαν στις 15.663 μονάδες από μόλις 413 το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Διαβάστε ακόμη 

Βloomberg: ΗΠΑ και Ουκρανία έτοιμες να υπογράψουν συμφωνία για κρίσιμα ορυκτά

Μαγιάτικο στεφάνι: Ψάχνοντας τις παπαρούνες για το ανοιξιάτικο έθιμο

Γιατί η επανεκκίνηση ενός ηλεκτρικού δικτύου μετά από μαζικό blackout είναι τόσο δύσκολη (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα