Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποιεί ότι η ασφυκτική πίεση της κυβέρνησης για ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα θα μπορούσε να κοστίσει στη χώρα εκατομμύρια θέσεις εργασίας και εξίσου πολλά αυτοκίνητα από την παραγωγή.

Αυτό το σενάριο της καταστροφής ετέθη μετ’ επιτάσεως από τον Akio Toyoda, ως προέδρου του συνδέσμου των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο Toyoda επέκρινε σφόδρα τους υπερβολικά αυστηρούς περιβαλλοντικούς στόχους, τους οποίους θεωρεί ως μη βιώσιμους.

Σύμφωνα με τον Toyoda, ο οδικός χάρτης της ιαπωνικής κυβέρνησης, που προβλέπει την αυστηρότατη περικοπή των αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2030, με απώτερο στόχο το ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050, θα πρέπει να λάβει πιο σοβαρά υπόψη ότι η βιωσιμότητα της ιαπωνικής οικονομίας βασίζεται επί της ουσίας στην κατασκευή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.

Ο Toyoda, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Toyota Motor Corp., του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο και ναυαρχίδα της ιαπωνικής βιομηχανίας συνολικά, υποστηρίζει ότι μια βιαστική και πρόχειρη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να υπονομεύσει την παραγωγική βάση της Ιαπωνίας και ότι η χώρα χρειάζεται μια συνολικότερη, πιο δημιουργική προσέγγιση στη μείωση των εκπομπών του άνθρακα.

«Η Ιαπωνία είναι μια κατ’ εξοχήν εξαγωγική οικονομία» είπε ο Toyoda στην τακτική συνάντηση της Ιαπωνικής Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών. «Επομένως το ουδέτερο ανθρακικό ισοζύγιο είναι άμεσα συνυφασμένο με την απασχόληση. Μερικοί πολιτικοί υποστηρίζουν ότι πρέπει να στραφούμε συλλήβδην προς την ηλεκτροκίνηση και ότι ο παραδοσιακός τρόπος κατασκευής αυτοκινήτων είναι ξεπερασμένος. Νομίζω ότι έχουν άδικο. Προκειμένου να προστατέψουμε τις θέσεις εργασίας και τις ζωές των Ιαπώνων είναι απαραίτητο να εξισορροπήσουμε το μελλοντικό όραμα με τις πραγματικές ανάγκες και τις έως τώρα προσπάθειές μας».

Η εγχώρια ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα τον χρόνο, από τα οποία σχεδόν τα μισά εξάγονται, τόνισε ο Toyoda. Ακόμα και το 2030, σημείωσε, οι προβλέψεις μιλούν για εγχώρια παραγωγή περίπου 8 εκατομμυρίων οχημάτων που θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των plug-in υβριδικών.

Εάν αυτά ξαφνικά απαγορευτούν το χτύπημα θα είναι πολύ σοβαρό. Ως αποτέλεσμα, οι Ιάπωνες κατασκευαστές θα υποχρεωθούν να μεταφέρουν την παραγωγή τέτοιων οχημάτων στο εξωτερικό ή να τη σταματήσουν εντελώς. «Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε απώλειες περίπου 8 εκατομμυρίων μονάδων και των περισσότερων από τις σημερινές 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα. Αν επιμείνουν ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο εχθρός, τελικά δεν θα μπορούμε να παράγουμε παρά ελάχιστα οχήματα».

Οι θέσεις του Toyoda φυσικά δεν είναι άγνωστες. Και ως πρόεδρος της Toyota είναι μία από τις πιο ισχυρές –και αυτή τη στιγμή και από τις πιο μοναχικές- φωνές υπέρ της μετριοπάθειας και της προσαρμοστικότητας στο κυνήγι της μείωσης των ρύπων.

Επιχειρηματολογεί ότι ο οδικός χάρτης προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένος στις ειδικές συνθήκες της κάθε χώρας, με μεγαλύτερα περιθώρια ευελιξίας για το ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται στην κάθε μια.

Η αντίθεσή του έρχεται την ώρα που οι ΗΠΑ είναι πολύ κοντά στο να νομοθετήσουν ακόμα πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών αερίων, με στόχο να προτρέψουν του Αμερικάνους να αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Σε αυτή την προοπτική τόσο η Toyota όσο και η Honda, δύο εταιρείες που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια στην υβριδική τεχνολογία, ανθίστανται σθεναρά.

Η Τoyota ισχυρίζεται ότι τα υβριδικά οχήματα μπορούν ακόμα να συμβάλλουν σημαντικά προς την κατεύθυνση της ανθρακικής ουδετεροποίησης, παρά το γεγονός ότι ενσωματώνουν θερμικό κινητήρα. Τα υβριδικά είναι σαφώς πιο φθηνά από τα αμιγώς ηλεκτρικά και φυσικά είναι ιδανικά για αγορές που οι υποδομές φόρτισης είναι από μικρές έως ανύπαρκτες. Επιπλέον η συνεχής τεχνολογική εξέλιξή τους τα κάνει ολοένα και πιο καθαρά.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Toyota, τα 18,1 εκατομμύρια υβριδικά που έχει πουλήσει συνολικά τα τελευταία 20 χρόνια έχουν τον ίδιο περιβαλλοντικά θετικό αντίκτυπο σαν να είχε πουλήσει 5,5 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναν αριθμό που καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ούτε κατά διάνοια επιτύχει ακόμα.

Και από οικονομικής άποψης, ωστόσο, η χρήση υβριδικών και plug-in υβριδικών τεχνολογιών, ως γέφυρα προς τη μετάβαση σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλλον, βοηθά στην ομαλή μετάβαση και κερδίζει χρόνο προκειμένου να μην χαθούν βιαίως οι θέσεις εργασίας που μέχρι σήμερα υποστήριζε η κατασκευή θερμικών κινητήρων και συστημένων μετάδοσης.

«Ο εχθρός του ουδέτερου ενεργειακού αποτυπώματος είναι το διοξείδιο του άνθρακα, όχι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης» λέει χαρακτηριστικά ο Toyoda και συνεχίζει, σύμφωνα με το Automotive News:

«Υπάρχουν λοιπόν πρακτικές και βιώσιμες λύσεις προκειμένου να μειώσουμε δραστικά το CO2 χωρίς να εγκαταλείψουμε τους θερμικούς κινητήρες».

Διαβάστε ακόμη:

Το εκρηκτικό μείγμα που προκάλεσε το sell off στις διεθνείς αγορές

Προσοχή: Νέα απάτη “Phishing” με πρόσχημα την Τράπεζα Πειραιώς

efood: Πόσο υποχώρησαν οι παραγγελίες μετά το κύμα «ψηφιακού ακτιβισμού»