Η κινεζική κυβέρνηση καλεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων να σταματήσει τη συνεχή μείωση τιμών και να περιορίσει την παραγωγή, υπό τον φόβο ότι ο παρατεταμένος αποπληθωρισμός υπονομεύει την οικονομική ανάπτυξη.
Τους τελευταίους μήνες, Κινέζοι αξιωματούχοι τονίζουν την ανάγκη αντιμετώπισης της «εμπλοκής» σε τομείς με υπερπαραγωγή, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, όπου επενδύονται υπερβολικοί πόροι για μειωμένες αποδόσεις.
Σε ομιλία σπάνιας αυστηρότητας, ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ επέκρινε τις επαρχιακές κυβερνήσεις για «τυφλές» επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, την υπολογιστική ισχύ και τα οχήματα νέας ενέργειας. Αν και αυτές οι βιομηχανίες θεωρούνται στρατηγικές προτεραιότητες, κινδυνεύουν να υπερθερμανθούν.
Προειδοποιήσεις προς κορυφαίους κατασκευαστές
Στις 23 Ιουλίου, ο Σι υπογράμμισε την ανάγκη να σπάσει ο κύκλος της υπερπαραγωγής. Ρυθμιστικές αρχές κάλεσαν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BYD, σε συναντήσεις για προειδοποιήσεις σχετικά με την πλεονάζουσα παραγωγή.
Η Hutong Research ανέφερε ότι οι κρατικές υπηρεσίες σε όλη την Κίνα αντέδρασαν άμεσα στις δηλώσεις του Σι, δεσμευόμενες για μειώσεις στην πλευρά της προσφοράς, γεγονός που υπογραμμίζει τόσο την πολιτική βαρύτητα όσο και την έκταση του προβλήματος.
Πόλεμος τιμών και χαμηλά κέρδη
Η κινεζική αγορά χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό και εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων συχνά πωλούν κοντά ή κάτω από το κόστος. Η BYD έχει μειώσει επανειλημμένα την τιμή του Seagull έως και 20% κάτω από τη λιανική, ενώ η Great Wall Motors έκανε παρόμοιες μειώσεις για το Ora 3.
Ο CEO της XPeng, Χε Σιαοπένγκ, προειδοποίησε ότι το 2025 ο ανταγωνισμός θα σκληρύνει και ότι κάποιες εταιρείες δεν θα αντέξουν στον πόλεμο τιμών.
Η Κίνα παρουσίασε σχέδιο αναθεώρησης του νόμου για την τιμολόγηση – πρώτη φορά από το 1998 – με στόχο την αντιμετώπιση των πολέμων τιμών, επιτρέποντας στον κρατικό μηχανισμό να θέτει όρια τιμών, να εντοπίζει «άδικη τιμολόγηση» και να περιορίζει την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.
Ωστόσο, αναλυτές όπως η Αντόνια Χμάιντι της Merics αμφιβάλλουν ότι θα υπάρξει ουσιαστικός περιορισμός, σημειώνοντας πως οι περισσότερες εταιρείες EV δεν είναι κερδοφόρες και έχουν στενούς δεσμούς με τις τοπικές κυβερνήσεις.
Μια πιθανή λύση θα ήταν η αύξηση εξαγωγών, αλλά αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει εντάσεις με ξένες εταιρείες και ρυθμιστικές αρχές. Βραχυπρόθεσμα, εκτιμάται ότι οι σχέσεις της Κίνας με πολλούς εμπορικούς εταίρους θα επιδεινωθούν.
Διαβάστε ακόμη:
Πυρκαγιά σε διυλιστήριο της Ρωσίας μετά από επιδρομή ουκρανικών drones
Στα 2,5 δισ. ευρώ τα ετήσια έσοδα από τα συνέδρια… αλλά μπορούμε και καλύτερα
Από το γάλα στο ράφι: το τυροκομικό «οικοσύστημα» της οικογένειας Παντελιάδη ανεβάζει στροφές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.