Οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 11% τον Ιανουάριο, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Stellantis πήραν ώθηση από το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών και η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανέκαμψε.

Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν σε 1,02 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν το 11,9% των συνολικών παραδόσεων, από 10,3% πριν από ένα χρόνο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να επανεκκινήσουν την αγορά εν μέσω ενός σκληρού πολέμου τιμών.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να επωφελούνται από υγιείς παραγγελίες, η ανάκαμψη στα προ της πανδημίας επίπεδα θα γίνει πιο δύσκολη φέτος. Οι οικονομίες επιβραδύνονται στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία -τις τρεις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της περιοχής-, γεγονός που εντείνει τις ανησυχίες των καταναλωτών, καθώς παλεύουν με το υψηλό κόστος δανεισμού, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

«Η αντιστροφή της τάσης της ζήτησης που υπερβαίνει την προσφορά – η οποία συνεχίζεται από το δεύτερο εξάμηνο του 2020, ωθώντας την τιμολόγηση και το περιθώριο κέρδους σε υψηλότερα επίπεδα – αποτελεί βασικό κίνδυνο για τη βιομηχανία φέτος, καθώς η παραγωγή οχημάτων ομαλοποιείται και οι παραγγελίες εξασθενούν», αναφέρουν σε σημείωμά τους οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence Michael Dean και Gillian Davis.

Η οικονομία της Γερμανίας ενδέχεται να συρρικνωθεί ελαφρώς το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Bundesbank Γιοακιμ Νάγκελ, ενώ η Γαλλία μείωσε την Κυριακή τις οικονομικές της προβλέψεις και αναμένει πλέον ανάπτυξη μόλις 1% φέτος. Το Ηνωμένο Βασίλειο διολίσθησε σε ύφεση κατά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους.

Οποιαδήποτε άμβλυνση θα προστεθεί στις ανησυχίες για την εξασθένηση της ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά 29% τον Ιανουάριο, το μερίδιό τους στην αγορά ήταν το χαμηλότερο του τελευταίου έτους.

Το μερίδιο αγοράς των EV «μπορεί να σταματήσει φέτος λόγω της απάθειας των καταναλωτών», δήλωσαν οι Dean και Gillian, προβλέποντας μόνο οριακή αύξηση στο 16% των πωλήσεων.
Η υποχώρηση του ενθουσιασμού για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ασκεί πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, ενώ παραμένουν υπό την ευθύνη των ολοένα και αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών CO2.

Κυβερνήσεις όπως η Γερμανία μειώνουν τα κίνητρα, επιβαρύνοντας τη ζήτηση. Και ο πόλεμος τιμών της Tesla, ενώ κάνει τα αυτοκίνητα πιο προσιτά, επηρεάζει τον κλάδο με την κατάρρευση των τιμών των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων να αποτρέπει τους αγοραστές από το να κάνουν τη στροφή.

Ορισμένοι κατασκευαστές καθυστερούν την παρουσίαση νέων μοντέλων και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων περιορίζουν τις αγορές για τους στόλους τους. Η Renault, η οποία ποντάρει σε μια μεγάλη ανανέωση των προϊόντων της φέτος, βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να μειώσει το κόστος των νέων EV μέσω συνεργασιών.

«Δεν βλέπουμε την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες στην ΕΕ να βελτιώνεται μέσα στο έτος», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Citi με επικεφαλής τον Harald Hendrikse.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης: «Κλειδί» για τις Ευρωεκλογές η συμμετοχή των πολιτών

Barclays: Καθαρές ζημιές £111 εκατ. το δ’ τρίμηνο – Θα επιστρέψει £10 δισ. σε επενδυτές

Η συμφωνία της χρονιάς: Το deal των $35 δισ. που γεννά έναν γίγαντα στις πιστωτικές κάρτες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ