Για τον Τόμας Κάμλα, επικεφαλής μηχανικό του ID.EVERY1, το κλειδί για την επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί νέα νοοτροπία, πιο έξυπνα εργαλεία και εκτέλεση που επιταχύνεται από ευέλικτες μεθόδους εργασίας και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).
Ο Κάμλα τόνισε την ανάγκη για αλλαγή στην κουλτούρα εξέλιξης για το συγκεκριμένο EV, το οποίο είναι ίσως το σημαντικό λανσάρισμα για τη VW, καθώς νέοι Κινέζοι ανταγωνιστές αλλά και παραδοσιακοί αντίπαλοι, όπως η Renault, στοχεύουν στην αγορά προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης.
«Ακονίσαμε το πριόνι πριν πάμε στο δάσος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Κάμλα στην γερμανική έκδοση του Automotive News Europe, Automobilwoche. «Όπου απαιτείται υψηλή απόδοση, το πρώτο πράγμα που αναζητούν οι άνθρωποι είναι το σωστό περιβάλλον εργασίας και έρευνας – αυτό συμβαίνει στην ανάπτυξη του iPhone, στον αθλητισμό και τώρα και στην εταιρεία μας», δήλωσε ο Κάμλα.
Τα σωστά εργαλεία για τη δουλειά – από κατσαβίδια έως επεξεργασία δεδομένων – δεν είναι απλώς ένα στοιχείο κόστους, αλλά μια προστιθέμενη αξία. «Πρέπει να απομακρυνθούμε από την παλιά άποψη ότι τα εργαλεία κοστίζουν μόνο χρήματα. Δημιουργούν αξία — για παράδειγμα μέσω της συνεπούς αποθήκευσης δεδομένων και ενός περιβάλλοντος στο οποίο οι ομάδες μπορούν να εργάζονται με πραγματικά ευέλικτο τρόπο».
Ο Κάμλα δήλωσε ότι η ανταγωνιστική πίεση από τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαμόρφωσε τη νέα προσέγγιση της VW. Το ID.EVERY1 είναι η πρώτη πλήρης εφαρμογή αυτού του επιταχυνόμενου ρυθμού της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Η σαφής εικόνα των αναγκών και των προτιμήσεων της εγχώριας αγοράς, η εστίαση σε αυτές και οι γρήγορες αποφάσεις, για παράδειγμα στη διαδικασία σχεδιασμού, είναι αυτά που οδηγούν σε φρενήρεις ρυθμούς ανάπτυξης νέων προϊόντων στην Κίνα», είπε.
Αντίθετα, στη Γερμανία συχνά χρειάζονται μήνες για να ληφθούν αποφάσεις. Ο Κάμλα δήλωσε ότι οι Κινέζοι αντίπαλοι εργάζονται σε χρονοδιαγράμματα 24 μηνών, αν και υπό διαφορετικές συνθήκες.
Ο Κάμλα και η ομάδα του δεν έχουν ξεκινήσει από το μηδέν. Η βάση της πλατφόρμας για το ID.EVERY1, το οποίο είναι πιθανόν να λανσαριστεί και ως ID Up, προέρχεται από το μεγαλύτερο ID.2 που αναμένεται το 2026 και βασίζεται στην αρχιτεκτονική MEB.
Επισημαίνει ότι η ανάπτυξη δεν πραγματοποιήθηκε σε εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών, αλλά σε μεγάλο βαθμό μέσα στο Wolfsburg. «Θέλαμε σκόπιμα ένα εσωτερικό έργο. Όλοι ενώνονται και βοηθούν ο ένας τον άλλον. Αυτό δημιουργεί κίνητρα και υψηλή απόδοση.
Το ID.EVERY1 βασίζεται στην επικαιροποιημένη πλατφόρμα MEB, διαθέτει φρέσκο σχεδιασμό, με νέο πίσω άξονα, μικρότερο συνολικό μήκος, μικρότερους τροχούς και πιο συμπαγή μπαταρία.
«Δεν έχουμε απλώς προσαρμόσει ένα υπάρχον όχημα. Έχουμε δημιουργήσει μια εντελώς νέα πλατφόρμα με ένα νέο αμάξωμα», είπε. «Είναι ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο». Η ομάδα εξέλιξης του ID.EVERY1 έχει επίσης ανανεώσει το μοντέλο εργασίας της με μια πιο ευέλικτη μεθοδολογία.
Σε αντίθεση με προηγούμενα έργα που προχώρησαν με αυστηρή σειρά, το ID.EVERY1 εκτελεί παράλληλα στάδια ανάπτυξης, ενσωματώνοντας την ιδέα, τον σχεδιασμό και τη μηχανική σε έναν ενιαίο βρόχο ανατροφοδότησης.
Ο Κάμλα λέει χαρακτηριστικά: «Για εμάς, η ευελιξία έχει να κάνει με το χρονοδιάγραμμα, τον συγχρονισμό και την προβλεψιμότητα». Η ταχεία επανάληψη ενεργοποιείται περαιτέρω από εικονικές προσομοιώσεις και πάγκους δοκιμών, με στόχο να μειωθεί ο αριθμός των φυσικών πρωτοτύπων στο μισό – και τελικά στο μηδέν.
Η ανάπτυξη του μικρού ηλεκτρικού δεν γίνεται βέβαια εξ ολοκλήρου χωρίς υλικό. Τα οχήματα δοκιμής ID.2, για παράδειγμα, θα χρησιμοποιηθούν για τη δοκιμή μεμονωμένων εξαρτημάτων για το ID.1.
Κοιτάζοντας μπροστά, ο Κάμλα προβλέπει ότι ο κύκλος ανάπτυξης των 36 μηνών θα είναι η βάση της VW – και πιστεύει ότι οι χρόνοι ανάπτυξης μπορούν να συρρικνωθούν περαιτέρω, προσθέτοντας ότι η AI θα βοηθήσει σημαντικά στη μείωση του χρόνου.
Το ID.EVERY1 θα είναι το εισαγωγικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της VW με τιμές που θα ξεκινούν από περίπου 20.000 ευρώ, καθιστώντας το ανταγωνιστικό με αντιπάλους όπως το επερχόμενο ηλεκτρικό Twingo της Renault και το BYD Dolphin Surf.
Διαβάστε ακόμη
Καταργείται και επίσημα ο ΟΠΕΚΕΠΕ – Ενσωματώνεται στην ΑΑΔΕ
Στρατηγική συνεργασία Alpha Bank – ΕΛΤΑ για την παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (pic)
Κοινωνικός τουρισμός 2025: Βγήκαν τα αποτελέσματα – Δείτε εάν είστε δικαιούχος
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
