search icon

Αυτοκίνητο

Ρωσία: Πώς η αυτοκίνηση γύρισε 30 χρόνια πίσω

Αυτοκίνητα με τεχνολογίες που έχουν ξεχαστεί στα βάθη του 20ού αιώνα κυκλοφορούν και πάλι στους δρόμους της Ρωσίας

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι κυρώσεις των δυτικών χωρών έχουν φέρει σημαντικές επιπτώσεις σε όλους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας στην χώρα.

Ιδίως η αυτοκινητοβιομηχανία “χτυπήθηκε” πολύ άσχημα, με την πιο σημαντική εταιρία τη Renault να εγκαταλείπει την συνεργασία της με την AvtoVAZ και τις υπόλοιπες (Mercedes, VW κ.ά.) να διακόπτουν συνολικά τις εργασίες τους εκεί.

Οι κυρώσεις απαγορεύουν την πώληση εισαγόμενων μοντέλων στη Ρωσία αλλά και των ανταλλακτικών, κάτι που έχει επιδεινώσει σημαντικά την κατάσταση όσων αυτοκινήτων χρειάζονται επισκευές.

Οι δυσκολίες αυτές ανάγκασαν τη Lada η οποία λειτουργεί πλέον υπό κρατική επίβλεψη, να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα από τα μοντέλα κυκλοφορούσαν στη χώρα πριν τον πόλεμο.

Πρόκειται για το Lada Granta, το οποίο είχε σχεδιαστεί ώστε να χρησιμοποιεί εξαρτήματα τα οποία μπορούν να κατασκευαστούν αποκλειστικά μέσα στην Ρωσία. Πωλείται στην έκδοση Classic, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχει ABS, αερόσακους, ούτε καν κλιματισμό.

Ο κινητήρας του είναι ένας τετρακύλινδρος των 1,6 λίτρων με απόδοση 91 ίππους και προφανώς κανένα απολύτως ενδιαφέρον για συμμόρφωση με τις σύγχρονες νόρμες για τις εκπομπές CO2.

Για την ακρίβεια, οι ρύποι που ανακοινώνονται είναι αντίστοιχοι με αυτοκίνητο του 1996!

Η τιμή του στη Ρωσία, με βάση την τωρινή ισοτιμία για το ρούβλι είναι κοντά στα 12.000 ευρώ, ιδιαίτερα υψηλή αν αναλογιστούμε ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί είναι τουλάχιστον 30 χρόνια πίσω χωρίς σύγχρονα συστήματα και ποιοτικά χαρακτηριστικά που να αντιστοιχούν σε ένα μοντέλο της εποχής μας.

Μία αντίστοιχη κατάσταση έχει ανακοινωθεί ότι θα ισχύσει και για κάποια έκδοση του Niva το οποίο θα παρουσιαστεί χωρίς σύγχρονα συστήματα.

Όλα αυτά γίνονται με τις «ευλογίες» του κράτους, με τις εταιρίες να αγνοούν τα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων και να μην είναι πλέον υποχρεωμένες να εφοδιάζουν τα οχήματά τους με αερόσακους, ESP, ABS ή ακόμα και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας.

Η κατάσταση πάντως είναι εξίσου δύσκολη και για τους ιδιοκτήτες οχημάτων, σύμφωνα με το Newsauto, καθώς έχει απαγορευθεί η εισαγωγή ανταλλακτικών και είναι δύσκολο στο να προχωρήσουν οι επισκευές. Τα καινούργια ανταλλακτικά σπανίζουν αλλά και οι τιμές τους έχουν εκτοξευθεί σε απίστευτα ύψη.

Μάλιστα στην αγορά της Ρωσίας κυκλοφορούν πλέον πολλά κλεμμένα ανταλλακτικά, ενώ ακόμα και βασικά είδη για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, όπως το λάδι λίπανσης, είναι 10 φορές ακριβότερο από το 2021.

Διαβάστε ακόμα

EY: Η Ελλάδα σκαρφαλώνει ακόμη τρεις θέσεις στον δείκτη ελκυστικότητας ΑΠΕ – Iστορικά υψηλή επίδοση

Ξεπέρασαν και το 2019 οι τουριστικές εισπράξεις τον Απρίλιο

IATA: Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να επιστρέψουν στην κερδοφορία το 2023

Exit mobile version