Η επιστροφή στην κερδοφορία είναι ‘εφικτή’ για το 2023 για τις αεροπορικές εταιρίες, που αναμένεται να έχουν από αυτή τη χρονιά το 83% των επιβατών που είχαν πριν από την πανδημία της Covid-19, όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι αερομεταφορείς.

Ο κλάδος των αερομεταφορών αναμένει ζημίες 9,7 δισ. δολάρια αυτή τη χρονιά αλλά θα πρόκειται για «τεράστια βελτίωση» μετά από τα 137,7 δισ. που χάθηκαν το 2020 και τα 42,1 δισ το 2021, όπως ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (Iata), τα μέλη της οποίας περιλαμβάνουν αεροπορικές εταιρίες από όλο τον κόσμο και η οποία πραγματοποιεί την ετήσια γενική της συνέλευση στη Ντόχα.

«Η κερδοφορία σε επίπεδο κλάδου το 2023 φαίνεται εφικτή καθώς (οι εταιρίες) στη βόρεια Αμερική αναμένεται να καταγράψουν κέρδη 8,8 δισεκ. το 2022», ανέφερε η Iata σε ανακοίνωση.

Επιπλέον, «η ισχυρή συσσωρευμένη ζήτηση, η άρση των περιορισμών στις μετακινήσεων στις περισσότερες αγορές, η χαμηλή ανεργία στην πλειονότητα των χωρών και οι αποταμιεύσεις ιδιωτών τροφοδοτούν μια ανάκαμψη που θα οδηγήσει τον αριθμό των επιβατών στο 83% του προς της πανδημίας επιπέδου» φέτος, σύμφωνα με την IATA.

Η υγειονομική κρίση, της οποίας οι επιπτώσεις έγιναν αισθητές από τον Μάρτιο του 2020, τορπίλισε τον κλάδο των αερομεταφορών, που έχασε το 60% των πελατών του εκείνη τη χρονιά. Το 2021, η επιβατική κίνηση έφθασε στο 50% των 4,5 δισεκ. επιβατών που μετακινήθηκαν το 2019.

Ο επικεφαλής της IATA Γουίλι Γουόλς δήλωσε σήμερα πως παραμένει βέβαιος ότι ο κλάδος θα επιστρέψει στην κερδοφορία το 2023 παρόλο που μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει αποσύνδεση μεταξύ δυναμικότητας και ζήτησης έως το πρώτο τρίμηνο. Μιλώντας σε πάνελ στην Ντόχα, ο ίδιος πρόσθεσε ότι «δεν ανησυχεί» για το σημερινό περιβάλλον ζήτησης και προσφοράς.

Διαβάστε ακόμη

Ανάλυση Bloomberg: Μπλοκάρει η μεταρρυθμιστική ατζέντα του Μακρόν

Aνοίγει αύριο η πλατφόρμα για τις αιτήσεις αλλαγής ηλεκτρικών συσκευών

Το κάλεσμα της Κρήτης, το «άγριο διαζύγιο» του Σαράντη, οι Αμερικάνοι στο Μαρούσι και τα ακίνητα της REDS