Όπως δήλωσε η αντιπρόεδρος της κινεζικής εταιρείας, Στέλα Λι, σε ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο πεδίο δοκιμών της εταιρείας στο Zhengzhou της Κίνας, στις 5 Νοεμβρίου, το Seal U DM-i θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευαστεί στο νέο εργοστάσιο της BYD στην Τουρκία.

Το Seal U ήταν το μπεστ σέλερ της BYD στην Ευρώπη τους πρώτους εννέα μήνες με 55.504 ταξινομήσεις. Η αύξηση των ταξινομήσεων του Seal U DM-i τον Σεπτέμβριο το έκανε το PHEV με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά συνολικά για τους πρώτους εννέα μήνες — μπροστά από το Volkswagen Tiguan, το οποίο βρισκόταν μπροστά σε πωλήσεις PHEV μέχρι τον Αύγουστο.

Η Λι είπε ότι η BYD εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο κατασκευής μιας παραλλαγής DM-i του Atto 3 στην Τουρκία. Επί του παρόντος, το Atto 3 προσφέρεται στην Ευρώπη μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό και ήταν το όγδοο σε πωλήσεις στην κατηγορίας του στην Ευρώπη μέχρι τον Σεπτέμβριο, με 10.676 ταξινομήσεις.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, η εταιρεία θα επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε ένα εργοστάσιο στη δυτική επαρχία Μανίσα της Τουρκίας, 40 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Σμύρνης. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων και θα περιλαμβάνει κέντρο έρευνας και ανάπτυξης.

Η κατασκευή του Seal U DM-i στην Τουρκία θα επιτρέψει στην BYD να αποφύγει τους δασμούς 10% της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα PHEV που εισάγονται από την Κίνα. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Τουρκία στην ΕΕ δεν υπόκεινται σε δασμούς.

Η BYD έχει επικεντρωθεί στην πώληση PHEV στην Ευρώπη από τότε που η ΕΕ επέβαλε επιπλέον δασμό 17% στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αυτοκινητοβιομηχανίας που κατασκευάζονται στην Κίνα, πέρα από τον υπάρχοντα δασμό 10%.

Μέχρι τον Σεπτέμβριο, το DM-i αντιπροσώπευε το 90% των πωλήσεων του Seal U (50.141 PHEV έναντι 5.360 EV), ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αντιπροσώπευε το 85% των πωλήσεων του μοντέλου στην Ευρώπη (1.000 PHEV έναντι 5.360 EV).

Η αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή του Seal U που κατασκευάζεται στην Κίνα υπόκειται σε εισφορά 27% στην ΕΕ από τον Νοέμβριο του 2024. Μια παρόμοια στροφή προς τα PHEV έχει συμβεί μεταξύ των περισσότερων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, τον Σεπτέμβριο οι κινεζικές εταιρείες είχαν μερίδιο αγοράς 20% στις πωλήσεις PHEV στην περιοχή και μερίδιο 13% στα μοντέλα EV. Τον ίδιο μήνα πέρυσι, το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών ήταν 8,5% και το ποσοστό PHEV ήταν μόλις 1,5%.

Το εργοστάσιο της BYD στην Τουρκία θα είναι το δεύτερο εργοστάσιο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας που θα κατασκευάζει αυτοκίνητα για την Ευρώπη. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η BYD θα ξεκινήσει την παραγωγή του ηλεκτρικού μικρού αυτοκινήτου Dolphin Surf στην Ουγγαρία.

Το εργοστάσιο στο Ζέγκετ στη νότια Ουγγαρία θα έχει αρχική παραγωγική ικανότητα 150.000 οχημάτων και θα μπορεί τελικά να φτάσει σε μέγιστη ετήσια δυναμικότητα 300.000 μονάδων.

Το Dolphin Surf, που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη τον Μάιο, ήταν στην 5η θέση των πωλήσεων ανάμεσα στα αμιγώς ηλεκτρικά μικρά αυτοκίνητα τους πρώτους εννέα μήνες, με 8.064 ταξινομήσεις. Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Renault 5 με 50.519 ταξινομήσεις — μπροστά από το Citroen e-C3 (29.077) και το Peugeot E-208 (14.138). Τον Σεπτέμβριο, το Dolphin Surf κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με 2.597 πωλήσεις, πίσω μόνο από το Renault 5 με 6.665.

Διαβάστε ακόμη 

Ο αναβαθμισμένος ρόλος της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου για την ανατολική Ευρώπη – Deals άνω των €30 δισ.

Πώς Golden Visa και Airbnb άλλαξαν την αγορά κατοικίας

Το δολάριο ανακάμπτει: Οι επενδυτές μαθαίνουν να ζουν με τις πολιτικές Τραμπ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα