Μεγάλο μέρος του ενθουσιασμού γύρω από τα πιο σημαντικά ευρωπαϊκά λανσαρίσματα —με επικεφαλής τα μεσαία SUV BMW iX3 και Mercedes-Benz GLC— δημιουργήθηκε από τη νέα τεχνολογία που εισάγουν τα νέα ευρωπαϊκά μοντέλα.
Η Mercedes-Benz έκανε το ντεμπούτο της GLC με οθόνη 39”, ενώ η BMW τόνισε τις έξυπνες ημιαυτόνομες λειτουργίες και η Renault έδειξε το infotainment της Google στο νέο Renault Clio.
Οι τεχνολογίες σε αυτά τα αυτοκίνητα δείχνουν ότι οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης μπορούν τελικά να κοιτάξουν στα μάτια τους Κινέζους ανταγωνιστές στον τομέα του software.

«Κλείνουν το χάσμα με τους Κινέζους», δήλωσε ο Άντριου Μπέργκμπαουμ, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων AlixPartners. «Ήταν αρκετά διαφορετικό από την έκθεση της Σαγκάης τον Απρίλιο, όταν ένιωθες ότι οι Ευρωπαίοι εξακολουθούσαν να υστερούν σε σχέση με το προϊόν που θα ήθελαν οι καταναλωτές».
Οι επισκέπτες της έκθεσης του Μονάχου περίμεναν υπομονετικά στην ουρά για να καθίσουν σε αυτοκίνητα που εκτίθενται στο συνεδριακό κέντρο Messe ή στα εκθεσιακά περίπτερα των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ιστορική παλιά πόλη του Μονάχου. Αν τελικά τα κατάφερναν, διαπίστωναν ότι τόσο η Mercedes-Benz όσο και η BMW, έχουν εμπεδώσει ένα νέο επίπεδο συνδεδεμένης ψηφιακής ιδιοκτησίας.
«Αρχίζουν να έχουν την ίδια καταναλωτική αίσθηση με κινεζικά προϊόντα, ειδικά στο εσωτερικό των οχημάτων», είπε ο Bergbaum. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπερτερούσαν αριθμητικά των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών 14 προς 10 στην έκθεση του Μονάχου. Ωστόσο, εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό χάτσμπακ Leapmotor B05 και το Polestar 5 που κατασκευάστηκε στην Κίνα, όλα τα μοντέλα τους είχαν ήδη παρουσιαστεί στο παρελθόν, γεγονός που καθιστά δύσκολη την άμεση σύγκριση.

Η Xpeng, ένας από τους ηγέτες της Κίνας στον αγώνα δρόμου για τη δημιουργία οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό, αναγνώρισε τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους Ευρωπαίους αντιπάλους. «Νομίζω ότι ο ρυθμός ανάπτυξης στην Ευρώπη επιταχύνεται επίσης, οπότε το αναγνωρίζουμε», δήλωσε ο πρόεδρος της XPeng, Μπράιαν Γκου, στην έκθεση. Η Xpeng παρουσίασε το νέο της μεγάλο ηλεκτρικό σεντάν P7 με ανακλινόμενη οθόνη, μεταξύ άλλων τεχνολογιών.
Μεγάλο μέρος της τεχνολογίας στις ευρωπαϊκές εκδόσεις έγινε εφικτή από ταχύτερα τσιπ υπολογιστών από εταιρείες όπως η Qualcomm, που επιτρέπουν την τελευταία λέξη της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και της ημιαυτόνομης ικανότητας.
«Η ισχύς του υπολογιστή σε αυτό το όχημα [την GLC] είναι τρελή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Όλα Καλένιους, στην έκθεση. «Μοιάζει περισσότερο με μια έξυπνη μηχανή σκέψης».
Το λειτουργικό σύστημα Mercedes-Benz (MB) της GLC με Τεχνητή Νοημοσύνη (MB. OS) χειρίζεται πολυπλοκότητα παρόμοια με του ανθρώπινου εγκέφαλου και αξιοποιεί εξαιρετικά ισχυρά τσιπ ικανά για 254 τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο. Η αρχιτεκτονική επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο όλων των ενεργοποιητών και των αισθητήρων, από το infotainment και την άνεση έως τη φόρτιση.
Η BMW διαφημίζει την iX3, το πρώτο της μοντέλο που βασίζεται στη Neue Klasse, ως το πρώτο της «αληθινό» όχημα που καθορίζεται από λογισμικό. Οι τέσσερις «υπερεγκέφαλοι» του SUV συγκεντρώνουν την επεξεργαστική τους ισχύ για δυναμική οδήγηση, αυτοματοποιημένη οδήγηση, infotainment και βασικές λειτουργίες και λειτουργίες που βελτιώνουν την άνεση. Σύμφωνα με την BMW η υπολογιστική ισχύς της iX3 για αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι 20 φορές μεγαλύτερη από ό,τι στο τρέχον μοντέλο.

Η εταιρεία κατασκευής ημιαγωγών Qualcomm έχει μια αρκετά καλή εικόνα της εξέλιξης του αυτοκινήτου από εργαλείο ταξιδιού σε χώρο χαλάρωσης. «Η Li Auto, ένας από τους πελάτες μας, έχει μια στατιστική που λέει ότι εάν είστε μεταξύ 28 και 35 ετών, στην πραγματικότητα περνάτε 45 λεπτά στο αυτοκίνητο σταθμευμένοι στον κάτω όροφο, περιμένοντας να τελειώσετε την ταινία πριν βγείτε έξω, επειδή η εμπειρία είναι τόσο έντονη», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο επικεφαλής αυτοκινήτων της Qualcomm, Nakul Duggal.
Ωστόσο, μολονότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν πολλές νέες τεχνολογίες να παρουσιάσουν στο Μόναχο, μια γρήγορη ματιά στον εκθεσιακό χώρο αποκάλυψε ότι μεγάλο μέρος της νέας τεχνολογίας της Ευρώπης θα μπορούσε να το δει κανείς σε κινεζικά αυτοκίνητα που ήδη πωλούνται.
Η head-up Panoramic Vision Display της BMW iX3 έμοιαζε πολύ με την οθόνη «Hypervision» στο Xiaomi YU7, ένα ηλεκτρικό SUV που προκάλεσε τεράστιο θόρυβο στην Κίνα και έφερε στο Μόναχο η αμερικανική εταιρεία Caresoft.
Η κινεζική Seres παρουσίασε στο Μόναχο τη νέα παγκόσμια σειρά προϊόντων της για πρώτη φορά, συμπεριλαμβανομένου του κορυφαίου SUV Aito 9 με head-up display επαυξημένης πραγματικότητας Huawei 75 ιντσών και τριπλές οθόνες σε όλο το ταμπλό που σχηματίζουν μια ενιαία επιφάνεια.
«Ο ρυθμός των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι απλά συγκλονιστικός», δήλωσε στο Automotive News Europe ο Πέδρο Πατσέκο, επικεφαλής της Gartner για την αυτοκινητοβιομηχανία και την έξυπνη κινητικότητα. «Η BMW κυκλοφόρησε φόρτιση 400 kW αλλά η BYD έχει ήδη φτάσει στα 1.000 kW».
Το XPeng P7 μπορεί να προσθέσει αυτονομία 525 km σε 10 λεπτά με την τεχνολογία φόρτισης 5C. «Ο χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση του αυτοκινήτου σας είναι ο ίδιος με το γέμισμα με καύσιμο», δήλωσε ο ιδρυτής της εταιρείας Χε Σιαοπένγκ στην εκδήλωση.
Το κόστος είναι η άλλη οπτική γωνία που ανησυχεί τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς επιδιώκουν να κλείσουν το χάσμα με τους Κινέζους ανταγωνιστές. «Οι Κινέζοι ανταγωνιστές μας είναι εξαιρετικά αποδοτικοί στο κόστος και τις τεχνολογίες, αλλά πρόθεσή μας είναι να καλύψουμε τη διαφορά και να έχουμε την ίδια ανταγωνιστικότητα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Φρανσουά Προβόστ, στο Automotive News Europe κατά την παρουσίαση του Clio στις 8 Σεπτεμβρίου.
Η ταχύτητα είναι το κλειδί για τη μείωση του κόστους και η Renault είπε ότι θέλει να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης του νέου Twingo σε μόλις 21 μήνες, κυρίως μέσω του κινεζικού κέντρου Ε&Α.
Οι κινεζικές μάρκες είχαν μερίδιο αγοράς 5,3% στην Ευρώπη για τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Αυτό είναι πιθανό να επεκταθεί στο 10% έως το 2030, σύμφωνα με πρόβλεψη της AlixPartners.
Κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Aion της GAC, Omoda/Jaecoo της Chery και Hongqi από την FAW χρησιμοποίησαν την έκθεση για να λανσάρουν νέα μοντέλα που απευθύνονται σε Ευρωπαίους πελάτες ή για να ανακοινώσουν ότι επεκτείνονται στην Ευρώπη.
Παρόλα αυτά οι ευρωπαϊκές premium μάρκες πιστεύουν ότι ειδικά στην Ευρώπη είναι ασφαλείς από τον κινεζικό ανταγωνισμό, για λίγο ακόμα τουλάχιστον. «Θεωρούμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε. «Δεν είναι εύκολο να επιβιώσεις στην πιο περίπλοκη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, που είναι η ευρωπαϊκή. Είναι υπέρ-ρυθμισμένη, υπέρ-σύνθετη, με υπέρ-απαιτητικούς πελάτες».
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.