Θα μπει πράγματι τέλος στην πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2030; Όπως έγινε γνωστό, στόχος των αλλαγών είναι να γίνει πιο άμεσα η μετάβαση σε καθαρές μορφές κινητικότητας με την παράλληλη δραστική μείωση των εκπομπών CO2 και μακροπρόθεσμα την αποδέσμευση των μεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα.

Χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός ανέφερε: «Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης! Ξέρω ότι οι στόχοι αυτοί είναι φιλόδοξοι, είναι όμως αναγκαίοι και με το σχέδιο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας μπορούν να γίνουν και ρεαλιστικοί. Είναι άλλωστε πρωτοβουλίες στις οποίες πλέον ανταποκρίνονται όλοι οι Έλληνες και πρώτα και πάνω απ’ όλα οι νέοι μας. Το αποδεικνύει, εξάλλου, η μεγάλη επιτυχία του προγράμματος «Εξοικονομώ», όπως και η γρήγορη μετατροπή των νησιών μας σε πράσινες, ενεργειακά αυτόνομες περιοχές…» επισήμανε.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του newsauto.gr στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων πέραν των παραπάνω έχει πέσει και η πρόταση για έναν Φόρο Άνθρακα που θα επιβληθεί από το 2028.

Ειδικότερα ο Φόρος Άνθρακα ο οποίος αναμένεται να επιβληθεί από το 2028 σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πολύ πιθανό να αντικαταστήσει το Τέλος Ταξινόμησης. Σε αντίθετη περίπτωση το κόστος απόκτησης ενός καινούριου οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα είναι τόσο υψηλό ώστε με δεδομένη την σταδιακή μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων, η απόκτηση οχημάτων ντίζελ ή βενζίνης θα κρίνεται πλέον ασύμφορη.

Προφανώς η κυβέρνηση ακολουθεί χώρες από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και την υπόλοιπη υφήλιο στο θέμα απαγόρευσης της πώλησης οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Η Ελλάδα θα είναι η 11η χώρα στην Ευρώπη και ανάμεσα στις 28 (πλέον) χώρες σε όλο τον κόσμο που επιβάλει dead-line απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η πιο προχωρημένη χώρα πάντως στο πεδίο του εξηλεκτρισμού είναι η Νορβηγία, όπου ήδη τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι περισσότερα από αυτά με θερμικούς κινητήρες και η οποία έχει ανακοινώσει ότι από το 2025 θα απαγορέψει πλήρως την πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.

Τι ισχύει σε άλλες χώρες

Αξίζει εδώ να διευκρινίσουμε ότι το χρονοδιάγραμμα απαγόρευσης ποικίλει ανάλογα με την χώρα. Στην Μ. Βρετανία για παράδειγμα θα επιτρέπονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων με plug-in υβριδικά συστήματα μέχρι το 2035, οπότε και θα υπάρχει ολοκληρωτική απαγόρευση για οποιασδήποτε μορφής πρόωση με θερμικό κινητήρα.

Στην Ελλάδα πάντως η απαγόρευση από το 2030 θα αφορά και την τεχνολογία plug-in. Από εκείνη τη χρονιά και εντεύθεν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή (στην περίπτωση που θα υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές) αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις με τις οποίες θα βρεθεί αντιμέτωπη η Ευρωπαϊκή Ένωση, επομένως και η Ελλάδα, έχει να κάνει με τα εγχώρια αλλά και εισαγόμενα μεταχειρισμένα που θα κινούνται και θα πωλούνται σε όλη την Γηραιά Ήπειρο.

Οπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς στο newsauto.gr: «Κανένα κράτος-μέλος δεν είναι δυνατόν να απαγορεύει την πώληση καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την ίδια στιγμή να μην επιβάλλει κάποιο χαράτσι στα παλαιά και ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα. Είναι σίγουρο ότι θα επιβληθούν μέτρα όπως περιορισμός της κυκλοφορίας εντός των μεγαλουπόλεων και περιβαλλοντικοί φόροι ώστε το κόστος χρήσης τους να κρίνεται ασύμφορο και η μετάβαση σε αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων να αποτελεί μονόδρομο».

Διαβάστε ακόμη

Nέα μέτρα: Με rapid test ή click away οι αγορές για τους ανεμβολίαστους – Τι ισχύει για τους ανήλικους

«Παγίδα» της εφορίας με 4 δηλώσεις εισοδήματος μέσα σε 1 χρόνο

«Φρενίτιδα» για τα ακίνητα: Οι 7 λόγοι που οδηγούν σε ράλι την κτηματαγορά (pics+πίνακες)