Οι πωλήσεις μεσαίων SUV αυξήθηκαν κατά 18%, σε 618.060, τους πρώτους τρεις μήνες ξεπερνώντας τα B-SUV ως την πιο δημοφιλή κατηγορία στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία  της Dataforce που περιλαμβάνουν τις χώρες της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΖΕΣ.

Στην κατηγορία των μεσαίων SUV ηγήθηκε το VW Tiguan, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 27% στις 53.757 μονάδες, ενώ το μοντέλο που πρόσθεσε τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το νέο Renault Symbioz, με 19.358 μονάδες στο τρίμηνο.

Το μερίδιο της κατηγορίας ενίσχυσε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό KIA EV3, με 18.561 πωλήσεις, καθώς και δύο μοντέλα από την κινεζική Chery, το Omoda 5 και το Jaecoo 7, με συνδυασμένες πωλήσεις στις 15.799 μονάδες.

Πιο κάτω στο διάγραμμα της κατηγορίας, τα premium μεσαία SUV ανέβηκαν μία θέση για να κλέψουν την έβδομη θέση από τα supermini, ενώ τα premium μεγάλα SUV πήραν την ένατη θέση από την compact premium κατηγορία.

Ακόμη και η απότομη πτώση του Tesla Model Y, που μειώθηκε κατά 48% τους πρώτους τρεις μήνες, αλλά εξακολουθεί να είναι πρώτο, δεν έπληξε την απόδοση της κατηγορίας των μεσαίων SUV που βρέθηκαν στην έκτη θέση, καθώς οι ισχυρές πωλήσεις από το δεύτερο Skoda Kodiaq και τα νεοεισερχόμενα όπως το Cupra Tavascan και Renault Rafale βοήθησαν να καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος του ελλείμματος. Η μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις μεταξύ των 10 κορυφαίων κατηγοριών προήλθε από πιο παραδοσιακά αμαξώματα.

Τα μικρομεσαία χάτσμπακ και στέισον παρέμειναν η τέταρτη μεγαλύτερη κατηγορία της Ευρώπης συνολικά, αλλά οι πωλήσεις μειώθηκαν σχεδόν κατά ένα πέμπτο, με τη δεύτερη Skoda Octavia να μειώνεται κατά 21% ή 11.354 πωλήσεις σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, που ήταν η μεγαλύτερη πτώση στην κατηγορία. Το κορυφαίο στην κατηγορία VW Golf, καθώς και το Toyota Corolla στην τρίτη θέση, το Ford Focus στην τέταρτη και το Peugeot 308 στην πέμπτη είχαν διψήφια ποσοστιαία πτώση.

Τα μικρά αυτοκίνητα πόλης, στην όγδοη θέση, συνέχισαν την πτωτική τους πορεία με μείωση 25% που οφείλεται κυρίως στο τέλος του FIAT 500 (εκδόσεις εσωτερικής καύσης) και του Renault Twingo. Η πτώση κατά 11% των πωλήσεων του δεύτερου Toyota Aygo X συνέβαλε επίσης.

Μια ώθηση από το νέο ηλεκτρικό Hyundai Inster που βρέθηκε στην έκτη θέση και το ανανεωμένο Dacia Spring EV, μία θέση πάνω, δεν θα μπορούσε να αντισταθμίσει τη συνολική πτώση της κατηγορίας.

Ένα κακό τρίμηνο υπέστη επίσης η κατηγορία των compact premium, η οποία έπεσε μία θέση, στη 10η, μετά την πτώση των πωλήσεων κατά 23%. Το πρώτο στην κατηγορία Audi A3 έχασε το 26% των πωλήσεων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι για να καταγράψει 26.864, ενώ οι πωλήσεις της τρίτης Mercedes A-Class μειώθηκαν κατά 26%.

Η κατηγορία, ωστόσο, αναμένεται να ανακάμψει καθώς η Audi ολοκληρώνει αλλαγή γενιάς του A3 και η BMW έχει κάνει το ίδιο με την τέταρτη γενιά της Σειράς 1. Η Mercedes-Benz, ετοιμάζεται να παραδώσει τον πρώτο καρπό της νέας πλατφόρμας Mercedes Modular Architecture (MMA) ξεκινώντας τον Ιούλιο με την ηλεκτρική σεντάν CLA.

Η compact premium κατηγορία έχει επισκιαστεί με την πάροδο των ετών από την κατηγορία premium μεσαίων SUV, που τώρα είναι η πέμπτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 3,1% το πρώτο τρίμηνο. Στην πρώτη θέση της κατηγορίας βρέθηκε η BMW X1, με άνοδο 13%, στις 29.243, με ισχυρό ανταγωνισμό από το δεύτερο Volvo XC40 και αύξηση 19%.

Το νέο MINI Countryman συνέβαλε στη μεγαλύτερη ώθηση από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 5.029 μονάδες, στις 12.401, και να καταλαμβάνουν την πέμπτη θέση.

Τα ηλεκτρικά οχήματα ήταν υπεύθυνα για μεγάλο μέρος της ανάπτυξης στις μεγαλύτερες κατηγορίες, με τις συνολικές πωλήσεις EV να αυξάνονται κατά 27% τους πρώτους τρεις μήνες σε 573.629, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Η κατηγορία των μεγάλων SUV παρέμεινε αυτή με τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων, με 91.633, πτώση 7,9%, κυρίως λόγω της απότομης πτώσης των πωλήσεων του Model Y. Πάντως η Tesla αναμένεται να ανακτήσει ορισμένες από τις χαμένες πωλήσεις της, καθώς οι παραδόσεις του ανανεωμένου Model Y ξεκινούν τον Ιούνιο.

Η κατηγορία των μεσαίων SUV κερδίζει γρήγορα έδαφος, χάρη στα λανσαρίσματα νέων μοντέλων που συμπίπτουν χρονικά με τους αυστηρότερους στόχους CO2 της ΕΕ. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών compact SUV αυξήθηκαν κατά 282% το πρώτο τρίμηνο, στις 91.172, με την ταχεία ανάπτυξη να οδηγείται από τα VW ID.4, ΚΙΑ EV3 και Renault Scenic. Τα ηλεκτρικά οχήματα έφτασαν το 15% στην κατηγορία.

Το μεγαλύτερο μερίδιο EV από οποιαδήποτε κατηγορία στο top 10 παραμένει αυτή των μεγάλων σεντάν, με το 51,6% όλων των μοντέλων που πωλήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες να είναι εξοπλισμένα με το εν λόγω σύστημα κίνησης. Αυτό συνέβη παρά την πτώση κατά 14% των πωλήσεων του Tesla Model 3.

Η αργή ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων της Stellantis, όπως το Citroën C3 Aircross, το FIAT Grande Panda και το Opel Frontera, σήμαινε ότι το μερίδιο των EV στην κατηγορία των μικρών SUV παρέμεινε χαμηλό, μόλις στο 4,4%.

Εκτός από τα μοντέλα της Stellantis, τα νέα ηλεκτρικά Ford Puma, BYD Atto 2 και Renault 4 αναμένεται να δώσουν μεγάλη ώθηση στον τομέα αργότερα φέτος. Οι πωλήσεις EV μεσαία χάτσμπακ μειώθηκαν κατά 18%, λόγω της πτώσης της ζήτησης για τα MG4, Renault Megane E-Tech και KIA Niro.

Οι πωλήσεις μικρών premium χάτσμπακ και ψροσσοω αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 23% το τρίμηνο, στις 76.275, με αύξηση 51% στις πωλήσεις του Audi A1 που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, αντισταθμίζοντας την πτώση κατά 9,6% της ζήτησης για το πρώτο πάντως σε ζήτηση MINI Cooper. Η κατηγορία ενισχύθηκε επίσης από τη νέα Alfa Romeo Junior στην τέταρτη θέση πίσω από το Volvo EX30, καθώς και το Lexus LBX στην πέμπτη θέση και το MINI Aceman στην έκτη.

Ανοδο παρουσίασε και η κατηγορία των μεγάλων premium μοντέλων, καθώς η BMW Σειρά 5 και η αμιγώς ηλεκτρική i5 βοήθησαν στην αύξηση της κατηγορίας κατά 34% στις 54.797 πωλήσεις. Επίσης, ενίσχυσε την κατηγορία το νέο Audi A6 e-tron που βρέθηκε στην πέμπτη θέση, ακριβώς πίσω από την i5. Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο του όγκου της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Διαβάστε ακόμη

Γερμανία – Ανάλυση: Ο γρίφος της επόμενης ημέρας και οι επιλογές Μερτς

ΕΕ: Καμπανάκι για δασμούς €549 δισ. από ΗΠΑ – Στο στόχαστρο το 97% των ευρωπαϊκών εξαγωγών (γράφημα)

Κομισιόν: Το σχέδιο του REPowerEU για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τη ρωσική ενέργεια (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα