search icon

dark room

Οι πρώτες δημοσκοπήσεις, η φόρτιση και η συγγνώμη, τα δύο ξενοδοχεία στο Ελληνικό και το σφυρί στο ράντσο Κοντομηνά

  –Χαίρετε, οι πρώτες διαπιστώσεις των δημοσκόπων δείχνουν μια απώλεια της τάξεως των τριών μονάδων από το κυβερνών κόμμα, άνευ κέρδους τον ΣΥΡΙΖΑ (αρκετοί λένε ότι απλώς απαντάνε κάποιοι ψηφοφόροι του, που δεν σήκωναν τηλέφωνο στις έρευνες) και κάποια μικρά κέρδη στα αριστερά κόμματα, ήτοι το ΚΚΕ και τον Βαρουφάκη. Αντιθέτως, οι δημοσκόποι τις πρώτες […]

 

Χαίρετε, οι πρώτες διαπιστώσεις των δημοσκόπων δείχνουν μια απώλεια της τάξεως των τριών μονάδων από το κυβερνών κόμμα, άνευ κέρδους τον ΣΥΡΙΖΑ (αρκετοί λένε ότι απλώς απαντάνε κάποιοι ψηφοφόροι του, που δεν σήκωναν τηλέφωνο στις έρευνες) και κάποια μικρά κέρδη στα αριστερά κόμματα, ήτοι το ΚΚΕ και τον Βαρουφάκη. Αντιθέτως, οι δημοσκόποι τις πρώτες αυτές ημέρες παρατηρούν υποεκπροσώπηση της ΝΔ – με απλά λόγια, μερικοί ψηφοφόροι της δεν απαντούν.

Διαχρονικές ευθύνες – Παθογένεια ετών

Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο από τις δημοσκοπήσεις είναι ότι το 70% των ερωτηθέντων δεν αποδίδει τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα στη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ ή και την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά στη διαχρονική παθογένεια του πολιτικού συστήματος και του ελληνικού δημοσίου.

Φόρτιση, ταύτιση

-Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ άλλων καταστροφικών γεγονότων και των Τεμπών, συνεχίζουν οι δημοσκόποι, είναι ότι σ’ αυτό το τραγικό δυστύχημα ο κόσμος ταυτίζεται, πονάει κι συμπάσχει με τις οικογένειες των θυμάτων γιατί απλούστατα -και πολύ λογικά- σκέφτεται ότι μπορεί στο τρένο να ήταν τα παιδιά του ή δικοί τους άνθρωποι. Καμία σχέση με μια πλημμύρα ή μια φωτιά. Αυτό καθιστά την «ανάταξη» πιο δύσκολη υπόθεση, όχι όμως αδύνατη. Άλλωστε το Μάτι, που οι επιπτώσεις του μετρήθηκαν 50 ημέρες μετά (ήταν καλοκαίρι) δεν άλλαξε τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ, που ήταν βέβαια ήδη βυθισμένος δέκα μονάδες κάτω από τη Ν.Δ.

Συγγνώμη

-Ο κόσμος, πάντα σύμφωνα με τους αναλυτές, θέλει να δείξει τον θυμό του, να ξεσπάσει και να ξεθυμάνει και η κυβέρνηση να αποδεχθεί τις ευθύνες της, να ζητήσει συγνώμη και να πράξει τα δέοντα, ο ίδιος ο Μητσοτάκης.

Αγανακτισμένοι-γυαλιά καρφιά

-Σημαίνει αυτό ότι ο κόσμος… ξεσπάει και θέλει η κοινωνία να τα σπάνε οι γνωστοί-άγνωστοι στο Σύνταγμα και τα πέριξ; Κατηγορηματικά όχι, ούτε ο Τσίπρας δεν το θέλει αυτό, αλλά ο χώρος της Αριστεράς που κυρίως απ’ αυτόν αντλεί ψήφους ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να ελεγχθεί, ούτε να «μαλώσει» τους κουκουλοφόρους γιατί έχει άπειρα συγκοινωνούντα δοχεία. Ήδη οι «δικοί τους» μιλάνε για νέο κίνημα αγανακτισμένων, εξέγερση τύπου Γρηγορόπουλου κ.λπ. Το ψωμί τους

Πλοία

-Από προχθές έχει δοθεί εντολή στο υπουργείο Ναυτιλίας να ξεκινήσουν έλεγχοι στα πλοία και τους όρους ασφαλείας που τηρούνται. Άλλο κάτι θα συμβεί, μήπως τίποτα μετεωρίτες πέσουν στην Αθήνα;

Το δράμα στα Τέμπη προκαλεί έμφραγμα και στην Cosco

-Κι αφού η συζήτηση ήρθε στα πλοία, να πούμε πως ενώ η ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών συνεχίζει να στοιχειώνει τη χώρα, τις τελευταίες μέρες έχει τεθεί και θέμα εμπορικό καθώς υπάρχουν επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το λιμάνι του Πειραιά έχει αποκοπεί από τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την κεντρική και ανατολική Ευρώπη προς Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Αυστρία μέσω Σερβίας αλλά και μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπου έστελνε αλλά και παρελάμβανε εμπορευματοκιβώτια /εμπορεύματα. Οι εξαγωγές σε ετήσια βάση ανέρχονται σε 55.000 εμπορευματοκιβώτια με σχεδόν 700 εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train που εξυπηρετεί την Cosco και οι εισαγωγές σε περίπου 35.000 “κουτιά”. Όσο η γραμμή παραμένει κλειστή – και σωστά παραμένει υπό τις παρούσες συνθήκες – το λιμάνι του Πειραιά και η Ελλάδα χάνουν τον κομβικό τους ρόλο ως hub προς την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Επίσης, επηρεάζεται η εφοδιαστική αλυσίδα της Ελλάδας. Σε πρώτη φάση υπάρχουν σκέψεις αφενός να γίνει παράκαμψη της Λάρισας με φορτηγά προς τη Βόρεια Ελλάδα και αφετέρου να φεύγουν τα εμπορευματοκιβώτια από τον Πειραιά με μικρότερης χωρητικότητας container vessels προς το Κόπερ της Κροατίας. Επιπλέον στο λιμάνι του Πειραιά η Cosco κρατάει στάση αναμονής περιμένοντας να δει πώς θα κινηθεί η κυβέρνηση.

Η Mediobanca ανέλαβε την αποεπένδυση από την Πειραιώς

-Σιγά σιγά οι “ψηφίδες” για την αποεπένδυση του ΤΧΣ από τις τράπεζες μπαίνουν στη θέση τους, προκειμένου οι διαδικασίες να κινηθούν γρήγορα όταν έρθει η κατάλληλη ώρα να πατηθεί το κουμπί. Σύμφωνα με πληροφορίες η Mediobanca αναλαμβάνει σύμβουλος για την αποεπένδυση του Ταμείου από την Τράπεζα Πειραιώς. Η επενδυτική τράπεζα έχει έδρα το Μιλάνο, έχει συνδέσει το όνομά της με μεγάλα deal που έγιναν στη γειτονική χώρα και ήταν η τράπεζα πίσω από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο των Ferrari, Ferragamo, Moncler κ.ά. Οπότε η Rothchild ανέλαβε τη στρατηγική, η Goldman Sachs την αποεπένδυση από την Εθνική και τώρα η Mediobanca την Τράπεζα Πειραιώς.

Σε πλειστηριασμό στις 29/3 το… ράντσο του Δ. Κοντομηνά

-Στις 29 Μαρτίου η Εurobank βγάζει σε πλειστηριασμό το… ράντσο του αείμνηστου Δ. Κοντομηνά στη θέση Σκάλωμα Τροιζηνίας, στην Πελοπόννησο. Πρόκειται για ένα κτήμα 600 στρεμμάτων, όπου σε πρώτη φάση η τράπεζα βγάζει στον πλειστηριασμό τα 364 στρέμματα και συγκεκριμένα τμήμα 74 στρεμμάτων (με αμμώδη παραλία 580 μέτρων) και τμήμα 290 στρεμμάτων. Και τα δύο κτήματα είναι εκτός δασικών περιοχών, άρτια οικοδομήσιμα με το πρώτο να έχει τρεις κατοικίες και το δεύτερο δύο όπως και διάφορα βοηθητικά κτίσματα. Οι τιμές είναι μάλλον ελκυστικές (για ιδιοκτησίες τέτοιας κλίμακας) καθώς τα 74 στρέμματα ξεκινούν με πρώτη τιμή τα 5,79 εκατ. και τα 290 με 7,84 εκατ.

Σήμερα τα ασφαλιστικά μέτρα (Νο2) του Μ. Ηλιόπουλου για MIG

-Κι επειδή αναφέρθηκα στην Τράπεζα Πειραιώς, με την ευκαιρία αυτή να σας πω πως σήμερα 9 Μαρτίου εκδικάζονται τα ασφαλιστικά μέτρα που αιτείται ο Μάριος Ηλιόπουλος, επειδή η Τράπεζα Πειραιώς, παρανόμως -όπως ισχυρίζεται ο εφοπλιστής- ψήφισε στη Γενική Συνέλευση της MIG. Επίσης για τις 3 Απριλίου έχει οριστεί η δικάσιμος για τον διαχειριστικό έλεγχο που έχει ζητήσει για τη ΜIG.

Mandarin, Accor και Marriott για τα ξενοδοχεία στο Ελληνικό

-Φορτσάρει η ΤΕΜΕΣ (Κωνσταντακόπουλος – Οlayan) για το άνοιγμα του πρώτου ξενοδοχείου της Mandarin στην Ελλάδα, το οποίο πρόκειται να ξεκινήσει φέτος τη λειτουργία του στο Costa Navarino. Σημειώστε πως η Mandarin θέλει να μπει στην ελληνική αγορά – για όποιον θυμάται πριν από 7 χρόνια μιλούσε με την ΤΕΜΕΣ για να αναλάβει το Hilton της Αθήνας – και το όνομα της ξενοδοχειακής αλυσίδας ακούγεται πιο έντονα στην αγορά για το ένα από τα δύο τουριστικά συγκροτήματα (ξενοδοχείο και βίλες) στο Ελληνικό. Τα άλλα δύο ονόματα που ακούγονται στην αγορά για τις μονάδες του Ελληνικού είναι της Accor και της Marriott. Και αφού το Mandarin ανοίξει τις πύλες του στο Costa Navarino, από την ΤΕΜΕΣ έπονται μετά το καλοκαίρι τα αποκαλυπτήρια του νέου Hilton.

Κατατέθηκαν οι προσφορές για την ENEL Ελλάδος

-Τελική ευθεία για το τρίτο μεγαλύτερο (μετά ΤΕΝΕΡΓ και ΑΝΕΜΟ – οκ, το πρώτο ακόμη δεν έχει κλείσει, αλλά είναι ζήτημα χρόνου να γίνει) deal στον χώρο της Ενέργειας. Ο λόγος για το 50% της ΕΝΕL στην Ελλάδα όπου κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές. Τον διαγωνισμό τρέχει η BNP Paribas κι από ό,τι φαίνεται θα κριθεί μεταξύ Μacquarie κι ενός μεγάλου family office.

Οι προσδοκίες για τη Eurobank

-Σήμερα ανακοινώνει τα αποτελέσματα η Εurobank και οι προσδοκίες της αγοράς είναι ότι θα παρουσιάσει κέρδη πάνω από 450 εκατ. ευρώ για το 4ο τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με τα 380 εκατ. ευρώ του 3ου τριμήνου. Τα έσοδα από τόκους εμφανίζουν εκρηκτική αύξηση και εφόσον διατηρηθούν αμετάβλητα τα σημερινά περιθώρια, οι αναλυτές περιμένουν η τράπεζα κάθε τρίμηνο φέτος θα εμφανίζει κέρδη άνω των 200 εκατ. ευρώ. Αν επαληθευτεί η πρόβλεψη, τότε η η απόδοση ιδίων κεφαλαίων να ξεπερνά το 10%.

Ο ιπτάμενος Βακάκης και το ρεκόρ της Jumbo

-Με καλή διάθεση πήγαν χθες οι μέτοχοι στα γραφεία της Jumbo στον Ταύρο. Πριν από τη γενική συνέλευση ενημερώθηκαν πως το πρώτο δίμηνο οι πωλήσεις είναι +40% συνολικά σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ τον Φεβρουάριο στην Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής παρουσίασαν αύξηση κατά 36% περίπου. Την ίδια περίπου ώρα στο Χρηματιστήριο η μετοχή της Jumbo έσπαγε ένα ιστορικό ρεκόρ: ξεπέρασε τα 21 ευρώ, καταγράφοντας ήδη απόδοση 31% από την αρχή του χρόνου. Ο Απόστολος Βακάκης είπε για το μέρισμα του 1,155 ευρώ, η εκτίμηση για τα κέρδη το 2023 ανεβάζει τον πήχη έως τα 270 εκατ. ευρώ, γενικώς όλοι είχαν αρκετούς λόγους να είναι ικανοποιημένοι. Τους… προσγείωσε όμως ο Απ. Βακάκης λέγοντας πως με την υπόθεση του τρένου τα κάναμε μαντάρα (αλλιώς το είπε, πιο εκφραστικά), όλοι έχουν γίνει επιφυλακτικοί, παρότι η Jumbo πηγαίνει εκνευριστικά καλά, αν και ο ίδιος δεν θέλει να τρέχει μια εταιρεία πύραυλο, αλλά ένα ποιοτικό αεροπλάνο…

Η ElvalHalcor αναδιάρθρωσε τον δανεισμό της

-Ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ElvalHalcor στους αναλυτές χθες το μεσημέρι. Η διοίκηση γύρισε το 48% των συνολικών δανειακών υποχρεώσεων (των μακροπρόθεσμων) σε σταθερό επιτόκιο 3,6%. Οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις επιβαρύνονταν πέρυσι με 4,2% και τώρα προφανώς το επιτόκιο θα αυξηθεί. Οι κεφαλαιουχικές επενδύσεις θα πέσουν φέτος κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ και σε συνδυασμό με τη μείωση του ενεργειακού κόστους, αλλά και τη θεαματική αύξηση της παραγωγής, οι μέτοχοι της ElvalHalcor έχουν λόγους να περιμένουν και φέτος τη διατήρηση της γενναιόδωρης μερισματικής πολιτικής.

Για πρώτη φορά έπειτα από 42 χρόνια

-Ήρθε και η 5η διαδοχική πτωτική συνεδρίαση στο Χρηματιστήριο που από τον περασμένο Σεπτέμβριο εξακολουθεί να καταγράφει εντυπωσιακά κέρδη που αγγίζουν το 40%. Τα αισιόδοξα σενάρια έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε αναλύσεις προβληματισμού για το μέλλον ενώ σε Ευρώπη και Αμερική συζητούν πλέον για νέες αυξήσεις στο κόστος του χρήματος με στόχο να σταματήσει η υπερκατανάλωση και η αισιοδοξία των επιχειρήσεων. Για πρώτη φορά έπειτα από 42 ολόκληρα χρόνια η απόδοση του διετούς αμερικανικού ομολόγου ξεπέρασε κατά 100 μονάδες βάσης την απόδοση του δεκαετούς ομολόγου. Αυτό σημαίνει ότι οι αγορές δεν εμπιστεύονται τις καθησυχαστικές δηλώσεις των κεντρικών τραπεζών περί «παροδικού πληθωριστικού φαινομένου».

Exit mobile version