Παρά τις αυξανόμενες ανησυχίες, ότι η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί θέσεις εργασίας, τα νέα για την αγορά δεν είναι αποθαρρυντικά, ιδιαίτερα για όσους διαθέτουν δεξιότητες σχετικές με την ΑΙ.
Αντί να μειώνουν προσωπικό, πολλές εταιρείες στρέφονται στην πρόσληψη εργαζομένων με δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο. Η LightCast, πλατφόρμα ανάλυσης αγοράς εργασίας, εξέτασε περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο αγγελίες και διαπίστωσε, όχι μόνο εντυπωσιακή αύξηση στη ζήτηση για δεξιότητες AI, αλλά και σαφώς υψηλότερες αμοιβές για τις θέσεις που τις απαιτούν.
«Οι αγγελίες για θέσεις εργασίας δίνουν όλο και περισσότερη έμφαση στις δεξιότητες AI και υπάρχουν ενδείξεις, ότι οι εργοδότες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ακόμη πιο ακριβά γι’ αυτές», δήλωσε στο CNBC, η Έλενα Μαγκρίνι, επικεφαλής παγκόσμιας έρευνας στη LightCast.
Συγκεκριμένα, οι θέσεις που ανέφεραν τουλάχιστον μία δεξιότητα σχετική με την τεχνητή νοημοσύνη προσέφεραν κατά μέσο όρο 28% υψηλότερους μισθούς σε σχέση με όσες δεν το απαιτούσαν, περίπου, δηλαδή, 18.000 δολάρια περισσότερα σε ετήσια βάση. Για όσους διέθεταν δύο ή περισσότερες δεξιότητες σχετικές με την AI, η αύξηση στον μισθό άγγιζε ακόμη και το 43%. Η μελέτη κατέγραψε τρεις κλάδους με το μεγαλύτερο όφελος, υποστήριξη πελατών, πωλήσεις και παραγωγή-βιομηχανία.
Ο Τζόσουα Γου, ιδρυτής της εταιρείας εύρεσης εργασίας Recruit Fast στη Σιγκαπούρη, σημείωσε κάτι ανάλογο «οι δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης αμείβονται πάνω από τον μέσο όρο στην αγορά». Δεν είναι, πλέον, κάτι που «θα μπορούσες να προσθέσεις στο βιογραφικό σου», σημειώνει, αλλά «αυτό που σε διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό».
Η έκθεση της LightCast κατέγραψε πάνω από 300 δεξιότητες AI, από την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης και τη γενετική AI έως τη μηχανική μάθηση. Η μελέτη κατέδειξε επίσης ότι κάθε επαγγελματικός κλάδος απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες, παραδείγματος χάρη, οι θέσεις στις μεταφορές σχετίζονται με αυτόνομη οδήγηση, ενώ οι τεχνικοί συντήρησης χρειάζονται κυρίως γνώσεις ρομποτικής.
Παρά τις απαιτήσεις για υψηλή τεχνογνωσία, οι πιο συχνά αναφερόμενες δεξιότητες ήταν πιο γενικές, όπως η χρήση του ChatGPT ή του Microsoft Copilot. «Ενώ θέσεις όπως decision scientist ή LLM/data architect απαιτούν βαθιά τεχνική εξειδίκευση, πολλές επιχειρησιακές και junior θέσεις εξοπλίζονται πλέον για να δουλεύουν αποτελεσματικά με διαδικασίες που βασίζονται στην AI», ανέφερε η Μπρίτζετ Γουόνγκ, επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού στην Accenture Singapore.
Έτσι, «δεν υπάρχει λάθος στάδιο καριέρας για να αποκτήσει κανείς γνώσεις γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη, ευκαιρίες υπάρχουν σε κάθε επίπεδο και οι οργανισμοί θα πρέπει να επενδύσουν σε εκπαίδευση και έκθεση των εργαζομένων», πρόσθεσε.
Ζήτηση και εκτός τεχνολογίας
Αξιοσημείωτο είναι, ότι η μελέτη διαπίστωσε μεγαλύτερη ζήτηση για δεξιότητες AI σε μη τεχνολογικούς κλάδους σε σχέση με την πληροφορική και την επιστήμη υπολογιστών, που παραδοσιακά συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη. Από το 2022, χρονιά που η OpenAI παρουσίασε το ChatGPT, οι αγγελίες για non-tech θέσεις που ζητούν δεξιότητες γενετικής AI αυξήθηκαν κατά 800%, σύμφωνα με τα στοιχεία της LightCast.
Παρότι η πληροφορική και η επιστήμη υπολογιστών παραμένουν στην κορυφή, ακολουθούν το μάρκετινγκ και οι δημόσιες σχέσεις, η επιστήμη και έρευνα, καθώς και η κοινωνική ανάλυση και ο σχεδιασμός. «Δεν είναι μόνο οι προγραμματιστές λογισμικού ή οι επιστήμονες δεδομένων που επωφελούνται από τις δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης. είναι κάτι που θα πρέπει να απασχολήσει τους πάντες, από το μάρκετινγκ και τα οικονομικά μέχρι το HR», τόνισε η Μαγκρίνι.
«Να είμαστε προετοιμασμένοι»
Οι δεξιότητες AI «έρχονται σε κάθε επαγγελματική λειτουργία, σε κάθε τομέα καριέρας, αλλά με διαφορετικούς ρυθμούς», σημείωσε η Μαγκρίνι, υπογραμμίζοντας ότι όλοι χρειάζονται ένα βασικό επίπεδο «αλφαβητισμού AI».
Ο Γου από τη Recruit Fast πρόσθεσε ότι οι δεξιότητες AI ίσως είναι λιγότερο κρίσιμες ως προϋπόθεση σε χειρωνακτικά επαγγέλματα, σε σχέση με άλλους τομείς. Ωστόσο, όπως κατέληξε η Μαγκρίνι: «Η AI έρχεται, αλλά δεν χρειάζεται να φοβόμαστε. Χρειάζεται να είμαστε προετοιμασμένοι».
Διαβάστε ακόμη
Alpha Bank: Τι επίδραση θα έχουν τα μέτρα της ΔΕΘ στην οικονομία
O influencer που σαρκάζει τους πλούσιους έγινε ο ίδιος ένα brand πολυτελείας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.