Sponsored Content

Μέσω του Προγράμματος Ψηφιακού Μετασχηματισμού «Horizon», η HELLENiQ ENERGY συνεισφέρει στην ενεργειακή μετάβαση και στοχεύει στην ασφάλεια των εργαζομένων, τη διαχείριση κινδύνων και τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Παράλληλα, σκοπός της είναι η δημιουργία ψηφιακής κουλτούρας συνολικά για την εταιρεία με θετικό αντίκτυπο στα ενδιαφερόμενα μέρη και την κοινωνία ευρύτερα. Στην κατεύθυνση αυτή, ενσωματώνει καινοτόμες λύσεις σε κάθε περιοχή επιχειρηματικής δραστηριότητάς της, αξιοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες, και εισαγάγει βέλτιστες πρακτικές που επιταχύνουν την ολιστική μετάβαση και καθορίζουν ένα νέο μοντέλο λειτουργίας.

Η ανάδειξη και η αξιοποίηση των επιχειρησιακών δεδομένων μέσω προηγμένων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, η αυτοματοποίηση των εργασιών για τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση του ανθρώπινου κεφαλαίου, μέσω της καλλιέργειας νέων δεξιοτήτων και γνώσεων, και την υιοθέτηση σύγχρονων μεθόδων λειτουργίας, θέτουν το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού της ως βασικό αναπτυξιακό μοχλό. Ουσιαστικά, όλα αυτά τα χρόνια έχουν εκπονηθεί περισσότερες από 120 ψηφιακές πρωτοβουλίες, με πάνω από 500 εργαζόμενους να εμπλέκονται στον ψηφιακό μετασχηματισμό της HELLENiQ ENERGY, αφιερώνοντας χιλιάδες ώρες εκπαίδευσης.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία αποτελεί θεμέλιο λίθο του ψηφιακού μετασχηματισμού στον τομέα της ενέργειας, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα εφαρμογής από υπάρχοντα συστήματα και διαδικασίες μέχρι τις αναδυόμενες τεχνολογίες αιχμής (GenAI, IoT) και τις έξυπνες εφαρμογές. Είναι αξιοσημείωτο το ότι η HELLENiQ ENERGY έχει ήδη ενσωματώσει την Τεχνητή Νοημοσύνη στις λειτουργίες της, αξιοποιώντας δυνατότητες όπως η Μηχανική Μάθηση και τα προβλεπτικά μοντέλα. Παράλληλα, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση και την αφομοίωση των τεχνολογικών εξελίξεων, με πιλοτικές υλοποιήσεις «έξυπνων ψηφιακών βοηθών» σε πολλαπλές λειτουργίες του οργανισμού (Agentic AI) καθώς και στη διαμόρφωση του πρώτου εγχειρίδιου ενσωμάτωσης του Generative AI σαν εργαλείο καθημερινής χρήσης, εκπαιδεύοντας και βελτιώνοντας την παραγωγικότητα των ανθρώπων της.
Ακόμη, αναπτύσσει  εσωτερικές διαδικασίες και σύγχρονα λειτουργικά μοντέλα διακυβέρνησης της Τεχνητής Νοημοσύνης προκειμένου να διασφαλίσει την ορθή και ασφαλή χρήση της, να διαχειριστεί αποτελεσματικά τα ρίσκα και τη συμμόρφωση με τους τελευταίους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όπως τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την ΤΝ (AI Act). Ένα από τα βασικά εργαλεία για την ανάπτυξη και αξιοποίησή της στον οργανισμό είναι και η διαμόρφωση των κέντρων Αριστείας Ψηφιακών Τεχνολογιών (Data, Intelligent Automation, Productivity), ενώ παράλληλα επεκτείνει τη συνεργασία με διεθνείς προμηθευτές και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Η σημασία του προγράμματος Horizon
Το Πρόγραμμα αναβαθμίζει τον τρόπο εργασίας, συντελώντας στη βελτίωση των εταιρικών αποδόσεων και επεκτείνει το αποτύπωμα του Ομίλου σε νέες περιοχές επιχειρηματικής δραστηριότητας. Επιπλέον, συμβάλλει με σημαντικά οφέλη στον τομέα της ασφάλειας και της αποτελεσματικότερης διαχείρισης κινδύνων, καθώς και στη δραστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και τη δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας.

Το Πρόγραμμα Horizon αξιοποιεί ψηφιακές τεχνολογίες και εισάγει βέλτιστες πρακτικές μέσα από ένα πλήθος δράσεων και έργων σε 4 βασικούς πυλώνες:

1. Ψηφιακό Διυλιστήριο
Μετεξέλιξη του διυλιστηρίου σε ένα συνεργατικό, συνδεδεμένο και ψηφιακό διυλιστήριο, με έργα που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και επιτρέπουν τον καλύτερο προγραμματισμό της παραγωγής, τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την αποτελεσματική διαχείριση του εξοπλισμού, την εξοικονόμηση ενέργειας και την ασφάλεια των εργαζομένων. Σκοπός είναι η δημιουργία ψηφιακής κουλτούρας συνολικά για την εταιρεία με θετικό αντίκτυπο στα ενδιαφερόμενα μέρη και την κοινωνία ευρύτερα. Κύριος στόχος είναι η διευκόλυνση της συνεργασίας, η αξιοποίηση της πληροφορίας που ήδη υπάρχει στις μονάδες και τις λειτουργίες τους και η ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων στις παρακάτω περιοχές δράσης:

  • Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας Υδρογονανθράκων
    Βελτιστοποιημένη διαχείριση της συνολικής  (end-to-end) αλυσίδας εφοδιασμού της παραγωγής στα τρία διυλιστήρια, αξιοποιώντας τα δεδομένα από τις εμπλεκόμενες διαδικασίες.
  • Διαχείριση εξοπλισμού
    Κοινή διαχείριση / βελτιστοποίηση και για τα τρία διυλιστήρια της Συντήρησης και Αξιοπιστίας εξοπλισμού, βελτιστοποίησης των Σταματημάτων (Turn Arounds) προς συντήρηση του εξοπλισμού, του προγραμματισμού Συντηρήσεων και τη Διαχείριση των υλικών των Aποθηκών.
  • Διαχείριση Ενέργειας
    Δραστηριότητες που βελτιστοποιούν τη διαχείριση ενέργειας κυρίως μέσω καθημερινής αριστοποίησης δικτύων καυσίμου και ατμού, καθώς και μέσω παρακολούθησης ενεργοβόρου εξοπλισμού.
  • Βελτιστοποίηση Παραγωγής
    Αυτή περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση τροφοδοσίας διυλιστηρίων, τροφοδοσίας και λειτουργίας μονάδων, αλλά και την ανάλυση αποκλίσεων της λειτουργίας μονάδων (troubleshooting).
  • Επιχειρησιακές Λειτουργίες και Ασφάλεια
    Διασύνδεση λειτουργιών με προτεραιότητα την ασφάλεια του προσωπικού και των διεργασιών, την υγεία του προσωπικού και την προστασία του Περιβάλλοντος.

2. Ψηφιακές Ομιλικές Λειτουργίες
Δημιουργία αποδοτικότερων εταιρικών λειτουργιών, τεχνολογία αυτοματισμών και αποτελεσματικότερες λήψεις αποφάσεων, μέσω της αξιοποίησης ενός μεγάλου εύρους δεδομένων. Ο στόχος είναι η δημιουργία ενός πρωτοπόρου και διασυνδεδεμένου οργανισμού που αξιοποιεί την τεχνολογία και τα δεδομένα για να ενισχύσει τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία των επιχειρησιακών λειτουργιών. Για την επίτευξή τους το Horizon εστιάζει στις ακόλουθες στρατηγικές πρωτοβουλίες, που επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό:

  • Αξιοποίηση Δεδομένων
    Συλλέγει, τυποποιεί και επεξεργάζεται τα δεδομένα του οργανισμού, ώστε να τα μετατρέψει σε χρήσιμη και αξιοποιήσιμη πληροφορία, επιτρέποντας πιο γρήγορη και τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων.
  • Αυτοματοποίηση Διαδικασιών
    Εισάγει ψηφιακές αυτοματοποιήσεις σε επαναλαμβανόμενες και χρονοβόρες εργασίες, μειώνοντας τον φόρτο και απελευθερώνοντας χρόνο για πιο στρατηγικές δραστηριότητες.
  • Ευέλικτες Ομάδες Εργασίας
    Υιοθετεί ευκίνητες (agile) μεθοδολογίες και δημιουργεί πολυσυλλεκτικές ομάδες (squads), επιτρέποντας γρήγορη και στοχευμένη επίλυση προβλημάτων μέσω της διαρκούς βελτίωσης και της καινοτομίας.
  • Ψηφιακά Εργαλεία
    Ενισχύει τη χρήση προηγμένων ψηφιακών εργαλείων που διευκολύνουν την απομακρυσμένη και διατμηματική συνεργασία, επιτρέποντας στις ομάδες να εργάζονται απρόσκοπτα ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης.

3. Ψηφιακή Λιανική Εμπορία
Αυτό αφορά στην ψηφιοποίηση λειτουργιών με τη δημιουργία των πρατηρίων του μέλλοντος για εξατομικευμένη εμπειρία των πελατών και την ψηφιοποίηση του καναλιού επικοινωνίας και εξυπηρέτησής τους μέσα από το νέο Loyalty Πρόγραμμα EKO Smile.

4. Ψηφιακός Πυρήνας
Αυτό αφορά στον εκσυγχρονισμό του κεντρικού συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP), αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες (SAP S/4HANA).

.

Συνολικά, το πρόγραμμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της HELLENiQ ENERGY ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια, με τις σωρευτικές επενδύσεις να φθάνουν στα €50 εκατ., έχοντας απτά οικονομικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, το σωρευτικό οικονομικό όφελος εκτιμάται ότι θα φθάσει στα €160 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025, ενώ σε ετήσια βάση το εκτιμώμενο όφελος από το 2025 και μετά εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα €50 εκατ.