Σε υποβάθμιση της τιμής στόχου της Aegean, στα 15,6 ευρώ από 17,8 ευρώ προηγουμένως, προχώρησε η Eurobank Equities, διατηρώντας ωστόσο τη σύσταση «buy» (αγορά).
Το περιθώριο ανόδου (upside) για τη μετοχή καθορίζεται σε 50,4%, σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της 10ης Ιανουαρίου στα 10,37 ευρώ. Σε συνδυασμό με την προσδοκώμενη μερισματική απόδοση ποσοστού 6,6%, η συνολική αναμενόμενη απόδοση της Aegean υπολογίζεται στο 57%.
Δίνοντας ένα… ναι μεν, αλλά στον τίτλο της έκθεσής της (Cloudy Horizons, Strong Wings – Σύννεφα στον ορίζοντα, αλλά με δυνατά «φτερά»), η χρηματιστηριακή εξηγεί ότι η επί τα χείρω αναθεώρηση για τα κέρδη της αεροπορικής εταιρείας οδήγησε στη μείωση της τιμής στόχου που θέτει.
Μετά από ένα απογοητευτικό έτος, από άποψη απόδοσης της τιμής της μετοχής, απηχώντας στην υποτονική λειτουργική δραστηριότητα, η αποτίμηση φαίνεται ελκυστική, με τη μετοχή να διαπραγματεύεται με discount περίπου 15% όσον αφορά τον δείκτη EV/EBITDA. Σε αυτό το πλαίσιο, η Eurobank Equities επαναλαμβάνει την αξιολόγησή της για την Aegean σε «buy».
Ο αερομεταφορέας έχει καταφέρει να διατηρήσει μια υγιή χρηματοοικονομική θέση (2,4x ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός προς EBITDA) παρά τις συνεχείς επενδύσεις στην επέκταση του στόλου, χάρη στη σταθερή ικανότητα δημιουργίας ρευστότητας (10ετής μέσος ρυθμός μετατροπής του free cash flow / FCF σε περίπου 45-50% ως προς το ποσοστό των EBITDA).
Εν τω μεταξύ, η Aegean αποπλήρωσε τα κρατικά warrants του 2024 (85 εκατ. ευρώ) και επανέλαβε τις πληρωμές μερισμάτων (άνω του 40% το payout), σηματοδοτώντας την επιστροφή στην κανονικότητα. Έχοντας κατά νου τη μερισματική πολιτική του παρελθόντος (60-90% σε ιστορική βάση) και την ανάγκη εξισορρόπησης της ανάπτυξης του στόλου με τις επιστροφές στους μετόχους, η Eurobank Equities εκτιμά ότι το payout θα ανέλθει σε περίπου 50%, το οποίο αντιστοιχεί σε απόδοση κοντά στο 7-8%, ένα επίπεδο που κατά την χρηματιστηριακή περιορίζει το downside (πτώση) για τη μετοχή.
Η Eurobank Eq. μείωσε τις προβλέψεις της για τα έσοδα κατά 1% το 2025, οι οποίες, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της χωρητικότητας (περίπου 6%) και το αυξημένο κόστος από την καθήλωση του στόλου, οδηγούν τις εκτιμήσεις για τα EBITDA κατά περίπου 4% χαμηλότερα. Ως εκ τούτου, τα EBITDA προβλέπονται σε περίπου €422 εκατ. το 2025, τα έσοδα σε €1,87 δισ. (+6% σε ετήσια βάση), ενώ η χρηματιστηριακή βλέπει τα καθαρά κέρδη του 2025 στα €143 εκατ. (+11% σε ετήσια βάση) και περίπου 6% χαμηλότερα από την προηγούμενη πρόβλεψή της, λόγω των αυξημένων αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων, καθώς ο στόλος της Aegean συνεχίζει να επεκτείνεται (5 αεροσκάφη τύπου neo οι ετήσιες προσθήκες την περίοδο 2025-2027).
Η Eurobank Equities κάνει λόγο για αύξηση της χωρητικότητας της Aegean κατά περίπου 5%, καθώς οι νέες παραδόσεις ξεκινούν, και παρόμοια ετήσια αύξηση των επιβατών κατά περίπου 5% (μετά από +8% το 2025). Εκτιμά ότι ο μέσος όρος των μεταφορικών μετά το 2025 θα παραμείνει σταθερός, με αποτέλεσμα να υπολογίζει σε ετήσια αύξηση των εσόδων κατά 6% το διάστημα 2026-2027. Σε αυτό το πλαίσιο και υποθέτοντας ότι η αντιστάθμιση για την ακινητοποίηση του στόλου θα τερματιστεί έως το 2026, καθώς το αυξημένο κόστος εκπομπών θα ενσωματωθεί, μειώνεται η πρόβλεψη για τα EBITDA κατά περίπου 5%, αναμένοντας ότι θα φθάσουν τα 450 εκατ. ευρώ (+4% σε ετήσια βάση) έως το 2027.
Διαβάστε ακόμη
Πολιτική θύελλα για τα €100 εκατ. του ειδικού τέλους ταφής απορριμμάτων
Έρχεται ο Φορέας Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Ηλεκτρονικά τιμολόγια «εν κινήσει»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.