Η πολυετής ανοδική πορεία του χρυσού δείχνει να χάνει τη δυναμική της, καθώς το πολύτιμο μέταλλο υποχώρησε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4.000 δολαρίων ανά ουγγιά για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο. Η ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου και οι προσδοκίες ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ θα διατηρήσει υψηλά τα επιτόκια επιβαρύνουν το επενδυτικό κλίμα, οδηγώντας σε έντονες ρευστοποιήσεις.
Ο χρυσός υποχώρησε έως και 0,9%, αγγίζοντας τα 3.964 δολάρια ανά ουγγιά, μετά από απώλειες σχεδόν 3% στην προηγούμενη συνεδρίαση. Την ίδια στιγμή, ο δείκτης του αμερικανικού δολαρίου έχει ενισχυθεί κατά 0,8% μέσα στην εβδομάδα, καθιστώντας τον χρυσό ακριβότερο για επενδυτές που χρησιμοποιούν άλλα νομίσματα.
Ισχυρές πιέσεις δέχθηκε και το ασήμι, το οποίο, μετά από πτώση σχεδόν 7% την Τετάρτη, διαπραγματεύεται πλέον κάτω από τα 60 δολάρια ανά ουγγιά για πρώτη φορά από τον Δεκέμβριο.
Πίεση ασκεί και η πιο αυστηρή στάση της Fed απέναντι στη νομισματική πολιτική. Ο νέος πρόεδρος της κεντρικής τράπεζας, Κέβιν Γουόρς, υιοθέτησε επιθετικό τόνο κατά την πρώτη συνεδρίαση για τα επιτόκια την περασμένη εβδομάδα, ενισχύοντας τις προσδοκίες ότι το κόστος δανεισμού θα παραμείνει υψηλό.
Διαβάστε ακόμη
Από Casio μέχρι Rolex: Η απίστευτη συλλογή που έφτιαξε ο Ζάκερμπεργκ όταν… ζήλεψε τον Αμπάνι (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
