Σε αυξήσεις των τιμών στόχων για τα δύο ελληνικά διυλιστήρια προχώρησε η Eurobank Equities, οι οποίες είναι μικρότερες απ’ ό,τι θα δικαιολογούσαν οι βραχυπρόθεσμες αναβαθμίσεις κερδών, καθώς η χρηματιστηριακή συνυπολογίζει τις υψηλότερες εκτιμήσεις για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex).
Σε αυτό το πλαίσιο, αυξάνει την τιμή στόχο για την HELLENiQ ENERGY στα 9,1 ευρώ, από 8,8 ευρώ προηγουμένως, αλλά υποβαθμίζει τη σύσταση σε «hold» (διακράτηση) για λόγους αποτίμησης.
Όσο για τη Motor Oil, αυξάνει την τιμή στόχο στα 29,9 ευρώ, από 28,1 ευρώ προηγουμένως, με σύσταση «buy» (αγορά), επανατοποθετώντας την στις κορυφαίες επενδυτικές επιλογές της (top picks) στην Ελλάδα, καθώς το επενδυτικό προφίλ είναι πλέον σημαντικά απαλλαγμένo από κινδύνους δεδομένης της τρέχουσας τιμής, με τη μετοχή να διαπραγματεύεται με discount περίπου 17% έναντι της HELLENiQ ENERGY και με μικρό discount έναντι ιστορικών μέσων επιπέδων.

Οι τιμές στόχοι που θέτουν οι αναλυτές της Eurobank Equities αντιστοιχούν σε περίπου 5,6x επί του δείκτη EV/EBITDA για τη Motor Oil το 2026 και σε 6,1x για την HELLENiQ ENERGY.
Το ισχυρό α’ εξάμηνο δημιουργεί θετικές προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους
Όπως αναφέρει η Eurobank Eq. μετά από μια υποτονική χρηματιστηριακή πορεία το 2024, λόγω κλαδικών πιέσεων (υποχώρηση περιθωρίων διύλισης) και εταιρικών προκλήσεων (πυρκαγιά και έξοδος από τον δείκτη MSCI στην περίπτωση της MOH), τα ελληνικά διυλιστήρια έχουν ανακάμψει σημαντικά από τις αρχές του έτους (συνολική απόδοση: Motor Oil +23% και HELLENiQ ENERGY +14%), με στήριξη από την ανάκαμψη των περιθωρίων και την ισχυρή επιχειρησιακή ανθεκτικότητα.
Οι προοπτικές για το β’ εξάμηνο του 2025 παραμένουν θετικές λόγω των ευνοϊκών συγκρίσεων με την προηγούμενη χρονιά. Παράλληλα, αμφότερες εταιρείες έχουν αποκτήσει σημαντική έκθεση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τα τελευταία χρόνια, με αναμενόμενη συνεισφορά των EBITDA στο 7% για την HELLENiQ ENERGY και 12% για τη Motor Oil το 2025.
Ωστόσο, αυτή η «στροφή» φαίνεται να μην έχει αποτιμηθεί επαρκώς από την αγορά, εξηγούν οι αναλυτές, καθώς και οι δύο μετοχές διαπραγματεύονται κοντά στον μακροχρόνιο μέσο όρο (LTA) του δείκτη EV/EBITDA σε βάθος 12μήνου (η Motor Oil στο 4,7x και η HELLENiQ ENERGY στο 5,7x), αφήνοντας περιθώριο για re-rating καθώς οι πλατφόρμες ΑΠΕ επεκτείνονται και η ορατότητα ενισχύεται. Με βάση τη σημερινή αποτίμηση, η σχέση κινδύνου/απόδοσης (risk-reward) ευνοεί τη Motor Oil.
Τα ανθεκτικά περιθώρια διύλισης διαψεύδουν ξανά τις απαισιόδοξες εκτιμήσεις
Τα περιθώρια διύλισης έχουν δείξει εντυπωσιακή αντοχή από τις αρχές του έτους, με τους βασικούς δείκτες να ανακάμπτουν στα 7-9 δολάρια το βαρέλι από τα μέσα μονοψήφια επίπεδα στο β’ εξάμηνο του 2024, αντανακλώντας θεμελιωδώς ισορροπημένες σχέσεις προσφοράς και ζήτησης ενόψει και της εποχικά ισχυρής καλοκαιρινής περιόδου.
Παρά τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες, η κατανάλωση παραμένει σταθερή (ειδικά στην Ελλάδα), ενώ οι προσδοκίες για αύξηση δυναμικότητας διύλισης έχουν μετριαστεί σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το περιβάλλον, η Eurobank Equities αναμένει ότι και τα δύο διυλιστήρια θα επιστρέψουν στα μέγιστα επίπεδα για τη χρήση του 2026, προβλέποντας ότι τα περιθώρια διύλισης θα διαμορφωθούν σε διψήφιο ποσοστό που θα υποστηρίξουν EBITDA της τάξης των 0,5-0,6 δισ. ευρώ ετησίως για κάθε εταιρεία.
Σημαντικές αυξήσεις στις προβλέψεις για τα EBITDA
Υπολογίζοντας τα υψηλότερα περιθώρια διύλισης μεσοπρόθεσμα, την άρση του πλαφόν περιθωρίου στο λιανεμπόριο καυσίμων και τις βελτιωμένες επιχειρησιακές αποδόσεις, η χρηματιστηριακή αυξάνει τις εκτιμήσεις της για τα EBITDA της περιόδου 2025-2026 για την HELLENiQ ENERGY κατά 5% και 9%, αντίστοιχα, προβλέποντας ότι τα EBITDA θα διαμορφωθούν στο χαμηλό εύρος του στόχου των 0,8-1 δισ. ευρώ που δίνει η διοίκηση για τα προαναφερθέντα έτη και τη μεσοπρόθεσμη περίοδο. Αντίστοιχα, αυξάνει τις εκτιμήσεις για τα EBITDA της MOH κατά 1% και 9% για το 2025 και το 2026, κάνοντας λόγο για ποσό 932 εκατ. ευρώ το 2025 και 850-900 εκατ. ευρώ από το 2026 και μετά.
Διαβάστε ακόμη
Οικογένεια Αγούδημου: Σε νέο ιδιοκτήτη πέρασε ακίνητό της στα Καλύβια
ΕΛΣΤΑΤ: Στο 7,9% μειώθηκε η ανεργία τον Μάιο
Ταξιδιωτικός «πυρετός» ως το 2040: $15 τρισ. θα δαπανώνται ετησίως για ταξίδια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.