Αντίκτυπο με μεγάλη διάρκεια στις δραστηριότητες των επιχειρήσεων παγκοσμίως θα έχει το ξέσπασμα του κορωνοϊού, ενώ είναι αμφίβολο το αν η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα θα επανέλθει ποτέ στα προηγούμενα επίπεδα, αναφέρει ο επικεφαλής του τομέα εμπορευμάτων της Goldman Sachs.

Η πανδημία του Covid-19 ώθησε τις χώρες να καταφύγουν σε shut down, με πολλές κυβερνήσεις να επιβάλλουν αυστηρούς περιοριστικούς κανόνες στην καθημερινότητα δισεκατομμυρίων πολιτών.
Περιοριστικά μέτρα επιβλήθηκαν σε 187 χώρες σε μια προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Μέχρι στιγμής, πάνω από 4,1 εκατ. άνθρωποι έχουν προσβληθεί από Covid-19 παγκοσμίως και οι θάνατοι ξεπερνούν τους 282.000, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

Η κρίση δημόσιας υγείας έχει οδηγήσει σε ένα μεγάλο σοκ ζήτησης τις αγορές ενέργειας, ενώ ο τομέας ταξιδίων διεθνώς στην ουσία ακινητοποιήθηκε.

Ο Jeff Currie της Goldman Sachs υποστηρίζει ότι η μεγάλη πτώση της ζήτησης για καύσιμα προέρχεται κυρίως από τρεις παράγοντες: τη μείωση των μετακινήσεων, τη βιομηχανική ζήτηση και τη ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα.

Η βιομηχανική ζήτηση και οι μετακινήσεις μπορεί να ανακάμψουν αρκετά γρήγορα από την πανδημία, αναφέρει ο Currie, η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα είναι η πιο αδύναμη από όλες. Όπως λέει, συνήθως έχουμε την τάση να νομίζουμε ότι όταν βλέπουμε μια ομαλοποίηση διεθνώς, θα αυξηθεί και η ζήτηση για ταξίδια ή αναψυχή. Αυτό που δεν θα ανακάμψει στα προηγούμενα επίπεδα είναι τα αεροπορικά επαγγελματικά ταξίδια. Η βασική μας υπόθεση είναι ότι χαθούν περίπου 2 έως 3 εκατομμύρια βαρέλια καυσίμων την ημέρα από αυτό»..

Η Goldman Sachs αναμένει ότι η ζήτηση για πετρέλαιο θα μειωθεί στα 94 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2020, από 100 εκατ. τη μέρα το 2019. Το 2021 η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί στα 99 εκατ. βαρέλια ημερησίως.

Σύμφωνα με τον Currie, η αμερικανική επενδυτική τράπεζα δεν περιμένει την ομαλοποίηση της ζήτησης για πετρέλαιο και επιστροφή στα προ κρίσης επίπεδα μέχρι το γ’ τρίμηνο του 2022.