Ράλι άνω του 12% εμφάνισε η μετοχή της Instacart στο ντεμπούτο στη Wall Street, αποδεικνύοντας ότι η αγορά των δημόσιων εγγραφών στις ΗΠΑ έχει ακόμη σφιγμό.

Η μετοχή της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται από τo ντελίβερι φρούτων / λαχανικών έως τη διαφήμιση και την τεχνολογία, έκλεισε την Τρίτη στα 33,7 δολάρια, ανεβάζοντας τη συνολική κεφαλαιοποίηση στα 9,3 δισ. δολάρια.

Μέσω της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO), η Instacart άντλησε 660 εκατ. ευρώ, αποτελώντας την 4η μεγαλύτερη IPO στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

H δημόσια εγγραφή επήλθε λίγες ημέρες μετά την είσοδο και της Arm Holdings, η οποία αποδείχθηκε ως η Νο.1 IPO για φέτος στη Wall Street.

Οι δύο διαδοχικές IPOs έδωσαν πολύτιμες ανάσες στην αγορά των δημόσιων εγγραφών, η οποία μέχρι πρότινος κατέγραφε τη χειρότερη επίδοση από το 2009.

H εταιρεία marketing και αυτοματοποίησης δεδομένων Klavivo θα ακολουθήσει την Πέμπτη, με την IPO να αναμένεται να φθάσει στα ανώτατα όρια ή και υψηλότερα των εκτιμήσεων. Η γερμανική Birkenstock και η βιετναμέζικη VNG, επίσης, προετοιμάζονται για την είσοδό τους στη Wall Street.

Παρά τις IPO των Instacart και Arm, μόλις 21 δισ. δολάρια έχουν αντληθεί από την 1η Ιανουαρίου στην αμερικανική αγορά των IPOs.

To 2022, το αντίστοιχο ποσό είχε φθάσει στο 9μηνο στα 22 δισ. δολάρια, ενώ το 2021 είχε εκτοξευθεί στα 250 δισ. δολάρια.

Η ιστορία της Instacart

Μετά την IPO της Instacart, οι μεγαλύτεροι μέτοχοι είναι πλέον οι Sequoia Capital με 18% και η D1 Capital Partners με 13%. Υψηλά ποσοστά κατέχουν και οι Tiger Global – Coatue Management.

Iδρυθείσα το 2012, η εισηγμένη του Nasdaq έκανε το μεγάλο «μπαμ» κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν η αποτίμησή της έφθασε έως τα 39 δισ. δολάρια.

Η επιστροφή στην κανονικότητα, τα υψηλότερα επιτόκια των κεντρικών τραπεζών και η πιθανότητα ύφεσης στην οικονομία, άσκησαν σημαντικές πιέσεις στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η τελευταία εσωτερική αποτίμηση να «πέσει» στα 13 δισ. δολάρια.

Η διευθύνουσα σύμβουλος, Φίντζι Σίμο, η οποία αντικατέστησε τον ιδρυτή Απούρβα Μέτα το 2021, έχει προσπαθήσει να αναδιαρθρώσει πλήρως τη δομή των δραστηριοτήτων, κάνοντας στροφή στη διαφήμιση και στην τεχνολογία, αξιοποιώντας τη μεγάλη βάση πελατών και αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την παράδοση φρούτων και λαχανικών.

Στο α’ εξάμηνο του 2023, η εταιρεία παρουσίασε κέρδη 242 εκατ. δολαρίων έναντι ζημιών 74 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Τα έσοδα, δε, διευρύνθηκαν κατά 31%.

Διαβάστε ακόμα

Ο Μητσοτάκης, ο Κασσελάκης και το φαρμάκωμα της Εφης, η βουτιά της αγοράς, η κατρακύλα της Αλουμύλ και τα χάπια του Βακάκη

Goldman Sachs: Το κόστος μια πιθανής αύξησης στο όριο αποθεματικών στις ελληνικές τράπεζες

Στην πόρτα της εξόδου το ΤΧΣ από τις τράπεζες – Το αίτημα της Eurobank και οι επόμενες κινήσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ