Οι πωλήσεις της LVMH εκτοξεύτηκαν, καθώς αυξήθηκε η καταναλωτική δαπάνη στην Κίνα μετά τo «άνοιγμα» της οικονομίας, ενώ ανοδική πορεία καταγράφουν και οι μετοχές του οίκου πολυτελείας.

Οι οργανικές πωλήσεις της μεγαλύτερης μονάδας του ομίλου, η οποία πωλεί είδη μόδας και δερμάτινα είδη, αυξήθηκαν κατά 18% το πρώτο τρίμηνο, ανακοίνωσε η LVMH αργά το βράδυ της Τετάρτης. Πρόκειται για διπλάσια αύξηση από αυτήν που ανέμεναν οι αναλυτές από την πολυτιμότερη σε αξία εταιρεία της Ευρώπης.

Η ανάπτυξη του τμήματος στην Κίνα έφτασε σε διψήφιο ποσοστό, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της LVMH, Ζαν-Ζαν Γκιονί.

Η LVMH είναι «εξαιρετικά αισιόδοξη» για την Κίνα το 2023, δήλωσε ο Γκιονί. «Τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηυνο προοιωνίζονται καλά για το υπόλοιπο του έτους». Το στέλεχος της εταιρείας, ωστόσο, δήλωσε ότι η LVMH βλέπει επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ΗΠΑ, με τη ζήτηση κονιάκ και τις πωλήσεις δερμάτινων ειδών να επηρεάζονται ιδιαίτερα.

«Υπάρχουν πολλά καλά νέα εκτός από τα αποτελέσματα για τις ΗΠΑ», δήλωσε ο Ροτζέριο Φουτζιμόρι, αναλυτής της Stifel, περιγράφοντας τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου ως «ισχυρό ξεκίνημα του έτους».

Οι μετοχές της LVMH σημείωσαν άνοδο έως και 3,7% φτάνοντας σε επίπεδο ρεκόρ κατά τις πρώτες ώρες συναλλαγών στο Παρίσι, ανεβάζοντας την αγοραία αξία της Louis Vuitton-ιδιοκτήτριας εταιρείας σε περίπου 433 δισ. ευρώ (476 δισ. δολάρια). Η μετοχή έχει ανέβει πάνω από 25% φέτος, αφού η πτώση της ζήτησης από την Κίνα περιορίστηκε με την κατάργηση των αυστηρών μέτρων για τον κορωνοϊό.

Η ζήτηση αυξήθηκε σε κάθε περιοχή δραστηριότητας του οίκου τους πρώτους τρεις μήνες, καθώς οι αγοραστές έσπευσαν να αγοράσουν είδη πολυτελείας, από τσάντες Christian Dior μέχρι δαχτυλίδια Tiffany. Η Ιαπωνία σημείωσε την ισχυρότερη τριμηνιαία ανάπτυξη, σημειώνοντας αύξηση 34% σε οργανική βάση, ακολουθούμενη από μια άνοδο 24% στην Ευρώπη και ένα άλμα 14% στην Ασία εκτός Ιαπωνίας.

Παρόλο που οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 8%, ο Γκιονί δήλωσε ότι η LVMH είδε μια «μικρή επιβράδυνση» στη συγκεκριμένη αγορά για τα είδη μόδας, καθώς και τα κοσμήματα και τα ρολόγια.

Πιο συγκεκριμένα, η ζήτηση για το κονιάκ της Hennessy δέχθηκε ισχυρό πλήγμα, καθώς οι καταναλωτές αντιστάθηκαν στις αυξήσεις των τιμών, δήλωσε ο Γκιονί.

Όσον αφορά τις περαιτέρω αυξήσεις των τιμών των προϊόντων, ο Γκιονί δήλωσε ότι φέτος είναι πιθανό να υπάρξουν λιγότερες αυξήσεις.

«Είναι σαφές ότι η Κίνα γνωρίζει άνθηση και δεν περιμένουμε ότι αυτή θα περιοριστεί σύντομα», δήλωσε η Ορελί Χουσόν -Ντουμουτιέρ, αναλύτρια της HSBC, σε συνέντευξή της στην τηλεόραση του Bloomberg. «Εάν η κατανάλωση στις ΗΠΑ δεν ανακάμψει πολύ δυναμικά, έχουμε ακόμα πολύ ισχυρές προοπτικές από την Ευρώπη που είναι ισχυρότερη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα όπως και από την Κίνα».

Το κατάστημα-ναυαρχίδα της Tiffany στη Νέα Υόρκη θα ανοίξει ξανά στα τέλη του μήνα. Το κατάστημα αυτό συνεισέφερε σχεδόν το 10% των συνολικών πωλήσεων της Tiffany υπό τους προηγούμενους ιδιοκτήτες, δήλωσε ο Γκιονί στους αναλυτές. Η επαναλειτουργία του αναμένεται να έχει «θετικό αντίκτυπο» στις πωλήσεις, ενώ θα ωφελήσει επίσης τις συνολικές προσπάθειες branding και μάρκετινγκ του αμερικανικού κοσμηματοπωλείου, πρόσθεσε.

Ο γαλλικός όμιλος πολυτελείας δήλωσε ότι η μονάδα λιανικής πώλησης, η οποία περιλαμβάνει τη Sephora, σημείωσε αύξηση 28%, τον ισχυρότερο συνολικό από όλα τα τμήματα

Τι λέει το Bloomberg Intelligence

«Η αύξηση των οργανικών πωλήσεων της LVMH το 1ο τρίμηνο κατά 17% – σχεδόν διπλάσια από το ρυθμό της συναίνεσης (9%) – είναι ένα σταθερό ξεκίνημα για φέτος, το οποίο είναι πιθανό να αποτελέσει έναν πρώιμο οδηγό για αναβαθμίσεις των αναλυτών για το σύνολο του έτους . Η επιτυχία του μεγαλύτερου τμήματος της εταιρείας, Fashion & Leather, στηρίζει τη σταθερή πορεία του περιθωρίου κέρδους».

Η LVMH με έδρα το Παρίσι είναι ο πρώτος κατασκευαστής ειδών πολυτελείας που δημοσιεύει τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου και γενικά θεωρείται «οδηγός» για τον υπόλοιπο κλάδο. Η Hermès International, η εταιρεία που κατασκευάζει τις τσάντες Kelly, ανακοινώνει τις τριμηνιαίες πωλήσεις στις 14 Απριλίου.

Ο πολυεκατομμυριούχος ιδρυτής της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, είδε την περιουσία του να ξεπερνά το συμβολικό όριο των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων την περασμένη εβδομάδα. Την Πέμπτη, ανερχόταν σε 198 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, καθιστώντας τον Αρνό τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

IIF: Πόσο σοβαροί είναι οι κίνδυνοι για τις τράπεζες – Τα διδάγματα από SVB και Credit Suisse

Με πληρότητες πάνω από 95% τα αεροσκάφη στο Ελ. Βενιζέλος

Βρετανία: Ξαφνικό «φρένο» στην ανάπτυξη τον Φεβρουάριο