Ο χρηματοπιστωτικός κλάδος που ανδροκρατείται, στερείται ποσού μεγαλύτερου από 700 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως ως έσοδα, επειδή παραλείπει να ακούει ή να προσαρμόζει τα προϊόντα του στις αντιλήψεις των γυναικών, σύμφωνα με μια έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Oliver Wyman.

“Οι γυναίκες είναι αναμφισβήτητα η μοναδική τόσο μεγάλη κατηγορία δυνητικών πελατών, που υποεξυπηρετείται στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες”, δήλωσε η Τζέσικα Κλέμπνερ, επικεφαλής της ομάδας που συνέταξε την έκθεση, σε δήλωσή της την Τρίτη. “Οι επιχειρήσεις χάνουν χρήματα επειδή δεν ακούν και δεν καταλαβαίνουν τις πιθανές πελάτισσες τους”.

Πολλά προϊόντα που φαίνονται ουδέτερα ως προς το φύλο, στην πραγματικότητα είναι σχεδιασμένα με βάση τις ανάγκες των ανδρών. Παράλληλα, τα προϊόντα πολυτελείας δεν έχουν σχεδιαστεί με αναφορά στην οικονομική πλευρά της γυναικείας διαβίωσης, ανέφερε η έκθεση.

Για παράδειγμα, αν οι ασφαλιστικές εταιρείες πωλούσαν ασφάλειες ζωής σε γυναίκες, με τον ίδιο ρυθμό όπως πωλούν στους άνδρες, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έναν πρόσθετο τζίρο της τάξης των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέα ασφάλιστρα, εκτιμά η Oliver Wyman. Οι γυναίκες τείνουν επίσης να κατέχουν μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που διαθέτουν τους σε μετρητά παρά σε μετοχές και ομόλογα, με αποτέλεσμα η μη προσέγγισή τους να κοστίζει στους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων ένα ποσό -κατ’ εκτίμηση- της τάξεως των 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κάθε λογής δικαιώματα.

Η Apple Inc. και η Goldman Sachs Group Inc. μπήκαν πρόσφατα στην ευρισκόμενη σε εξέλιξη συζήτηση σχετικά με το αν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κάνουν διακρίσεις στο φύλο, όταν χρησιμοποιούν αλγορίθμους προκειμένου να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο οι Αμερικανοί δανείζονται χρήματα.

Τα προβλήματα οφείλονται στην έλλειψη γυναικών στα ανώτερα διοικητικά κλιμάκια του χρηματοπιστωτικού κλάδου. Μόνο το 20% των οικονομικών στελεχών παγκοσμίως είναι γυναίκες, ποσοστό χαμηλό μεν, αλλά αρκετά υψηλότερο από το 16% που είχε καταγραφεί το 2016, σύμφωνα με την ίδια έκθεση. Ο χρηματοπιστωτικός κλάδος εξακολουθεί να παλεύει με πολλές από τις ίδιες προκλήσεις που είχε αντιμετωπίσει και στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένου του χάσματος μεταξύ των δυο φύλων στα μέσα της επαγγελματικής σταδιοδρομίας ενός προσώπου, το οποίο κρατάει πολλές γυναίκες πίσω, ανέφερε η έκθεση.