Η BMW AG παρουσίασε το πρώτο από μια νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων που στοχεύουν να ενισχύσουν τη θέση του γερμανικού κατασκευαστή απέναντι στους Κινέζους ανταγωνιστές και να επαναφέρουν την πρωτοκαθεδρία στη μηχανολογία αυτοκινήτων.
Το iX3, ένα SUV που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή στο Μόναχο, διαθέτει ανανεωμένο σχεδιασμό, προηγμένο λογισμικό και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Ανοίγει τον δρόμο για τη Neue Klasse, μια γκάμα ηλεκτρικών στην οποία η BMW έχει επενδύσει πάνω από €10 δισ. με στόχο να εκτοπίσει την Tesla Inc. και την BYD Co.
«Αυτό είναι το καλύτερο συνολικό προϊόν στη βιομηχανία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Τσίπσε σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV, χαρακτηρίζοντάς το «παγκόσμιο προϊόν με χαρακτηριστικά-ορόσημο».
Στρατηγική σημασία του iX3
Το SUV αποτελεί κρίσιμο τεστ για τη BMW σε μια περίοδο ανατροπών στον κλάδο. Οι δασμοί του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αυξάνουν το κόστος και αναγκάζουν τις εταιρείες να ανασχεδιάσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ οι ταχείς ρυθμοί των κινεζικών κατασκευαστών πιέζουν την ευρωπαϊκή αγορά, αμφισβητώντας τη θέση των BMW, Volkswagen AG και Stellantis NV.
Το iX3 θα προσφέρει αυτονομία έως 805 χλμ. βάσει της ευρωπαϊκής διαδικασίας δοκιμών, ενώ το σύστημά του μπορεί να προσθέσει 372 χλμ. σε μόλις 10 λεπτά φόρτισης. Για σύγκριση, το Tesla Model Y διαθέτει μέγιστη αυτονομία 622 χλμ.
Η τιμή του iX3 θα είναι κάτω από €70.000, σύμφωνα με τον Τσίπσε, ωστόσο η BMW δέχεται πιέσεις να μειώσει το κόστος στην Κίνα, όπου ο πόλεμος τιμών στα EV ροκανίζει τα κέρδη. Οι πωλήσεις BMW και Mini στην κινεζική αγορά υποχώρησαν 15% το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς οι BYD, Xiaomi Corp. και Xpeng Inc. κυριαρχούν με ελκυστικά και οικονομικά μοντέλα.
Η Neue Klasse φιλοδοξεί να αλλάξει την εικόνα, με την BMW να συνεργάζεται με κινεζικούς κολοσσούς όπως οι DeepSeek, Huawei και Alibaba, ώστε να προσαρμόσει τα οχήματά της στις τοπικές προτιμήσεις.
«Είμαστε και θα παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και στην Κίνα», τόνισε ο Τσίπσε, προσθέτοντας ότι το iX3 θα είναι «πιο κινεζικό από ποτέ».
Το iX3 είναι μόνο η αρχή, με ένα νέο ηλεκτρικό σεντάν να κυκλοφορεί του χρόνου. Σύμφωνα με τον Τσίπσε, μέσα σε δύο χρόνια η BMW θα έχει ανανεώσει το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας της με την τεχνολογία Neue Klasse, μετά από επενδύσεις άνω των €10 δισ. σε λογισμικό, μπαταρίες και εργοστάσια.
«Τα χρήματα έχουν ήδη δαπανηθεί, και παράλληλα πετυχαίνουμε υψηλή κερδοφορία», κατέληξε.
Διαβάστε ακόμη
Όμιλος Quest: Πού ποντάρει για EBITDA €100 + εκατ. – Οι επενδύσεις και η ACS (pic)
Συναγερμός για τα «κόκκινα» τιμολόγια ρεύματος – Οι ενστάσεις των παρόχων
10 τρισ. κεφάλαια «ανακρίνουν» τις ελληνικές τράπεζες στη Νέα Υόρκη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.