Κίνδυνο για τον υγιή ανταγωνισμό και τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αυτοκινήτων θεωρεί τα μέτρα για την αποσύνδεση της Ε.Ε. από την Κίνα ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group.

«Οι ανοιχτές αγορές είναι αυτό που καθοδηγεί την ανάπτυξη και αυτό που συμβάλει στη δημιουργία πλούτου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg. «Ας κρατήσουμε τις αγορές ανοιχτές και ας αφήσουμε τους παίκτες στην αγορά να το παλέψουν».

Η Ε.Ε. νωρίτερα την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο βιομηχανικό και γεωπολιτικό ανταγωνισμό μεταξύ των δύο οικονομιών. Σε συνέντευξή της στο Bloomberg την Κυριακή, η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Annalena Baerbock είπε ότι η Ε.Ε. πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, προσθέτοντας ότι υποστηρίζει την έρευνα, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Η ευρωπαϊκή έρευνα, η οποία θα διαρκέσει περίπου εννέα μήνες, μπορεί τελικά να οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγικών δασμών στα κινεζικά οχήματα, προκαλώντας έντονη επίπληξη από το Πεκίνο, χαρακτηρίζοντας την κίνηση κατάφωρη πράξη προστατευτισμού. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες για αντίποινα σε τυχόν περιορισμούς του εμπορίου.

«Μάθαμε στην πανδημία ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού μπορεί να είναι εύθραυστες», είπε ο Källenius, προσθέτοντας ότι τα αυτοκίνητα της Mercedes βασίζονται σε εξαρτήματα και από τις πέντε ηπείρους. «Θα ήταν μια πλήρης ψευδαίσθηση να πιστεύουμε ότι μπορούμε να χωρίσουμε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μεμονωμένες περιοχές που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους».

Μαζί με τις Volkswagen και BMW, η Κίνα είναι η πιο σημαντική αγορά της Mercedes-Benz, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων. Οι πελάτες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο επιλέγουν όλο και περισσότερο εγχώριες μάρκες όπως η BYD και η Nio για να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα που στοχεύουν καλύτερα στις προτιμήσεις των αγοραστών. Η γερμανική εταιρεία έχει στόχο να πωλήσει μόνο EV όπου είναι δυνατόν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας και σχεδιάζει να δημιουργήσει οκτώ εργοστάσια μπαταριών με εταίρους.

Ο Källenius είπε ότι δεν περίμενε «μεγάλο αντίκτυπο» για την εφοδιαστική αλυσίδα της Mercedes από την απεργία των εργαζομένων στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία συμβαδίζει πάντα με την οικονομία για να κάνει προσαρμογές στους μισθούς των εργαζομένων.

«Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, ότι είμαστε ελκυστικός εργοδότης», είπε. «Οποιεσδήποτε πιέσεις που έχουμε στο κόστος θα πρέπει να αντισταθμιστούν στην παραγωγικότητα».

Ερωτηθείς εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εγγυηθούν ότι οι υπάρχοντες εργαζόμενοι θα έχουν δουλειά καθώς η βιομηχανία μεταβαίνει στην ηλεκτροκίνηση, ο Källenius είπε ότι ο αριθμός των εργαζομένων της Mercedes που χρειάζονται για τη συναρμολόγηση οχημάτων θα παραμείνει περίπου ο ίδιος, ενώ θα χρειαστούν λιγότεροι για την κατασκευή κινητήρων.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζα Χανίων: Αρχές 2024 η νέα ΑΜΚ – Η μετατροπή σε Α.Ε. και η λειτουργία της πρώτης κρητικής ΑΕΕΑΠ

Πρεμιέρα για τις νέες ταυτότητες: Ανοίγει η πλατφόρμα για αιτήσεις – 22 χρήσιμες ερωταπαντήσεις

Αυτό είναι το brand φαινόμενο στη Μόδα – Γιατί επιμένει να λέει “όχι” στις θηριώδεις προτάσεις εξαγοράς

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ