Η γαλλική εταιρεία τροφίμων, Danone, με έδρα το Παρίσι πρόκειται να μειώσει έως και 2.000 θέσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στα κεντρικά της γραφεία, καθώς ο μεγαλύτερος παρασκευαστής γιαουρτιού στον κόσμο προσπαθεί να ανακάμψει οικονομικά μετα το ηχηρό χτύπημα που δέχτηκε από την πανδημία του κορωνοϊού.

Η εταιρεία δήλωσε τη Δευτέρα ότι σκέφτεται να μετακινήσει τα κεντρικά της γραφεία για τις διάφορες επιχειρήσεις της πιο κοντά στη βάση των γαλλικών δραστηριοτήτων της στο Παρίσι. Η ετήσια εξοικονόμηση κόστους θα πρέπει να φτάσει το 1 δισ. ευρώ έως το 2023 μετά τα μέτρα που τροφοδοτούνται επίσης από τις αποτελεσματικότερες αγορές, ενώ οι περικοπές εργασίας αντιπροσωπεύουν περίπου το 2% του συνολικού προσωπικού της Danone.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Εμανουέλ Φαμπέρ, αναδιαμορφώνει τον οργανισμό και επικεντρώνεται περισσότερο στιςς εκάστοτε ανάγκες γεωγραφικά και όχι στις κατηγορίες προϊόντων, με σκόπο η εταιρεία να γίνει πιο ευέλικτη. Ανταγωνιστές όπως η Nestle ακολούθησαν εδώ και πολύ καιρό μια περιφερειακή στρατηγική.

«Φέτος έχει δείξει ότι οι επιχειρήσεις μας θα μπορούσαν να πληγούν σημαντικά στην ανταγωνιστικότητά τους», δήλωσε ο Φαμπέρ σε τηλεφωνική συνέντευξη.«Σε αυτόν τον πολύ ευμετάβλητο κόσμο για τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα περιθώριο ασφαλείας.»

Το εφάπαξ κόστος που σχετίζεται με τις αλλαγές θα είναι περίπου 1,4 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021-2023. Πρόκειται για μία εταιρεία, η οποία διατηρεί έδρες σε όλο τον κόσμο σε τοποθεσίες όπως το Άμστερνταμ, όπου ιστορικά έχει επικεντρωθεί στην ιατρική και βρεφική διατροφή αλλά και στη Σιγκαπούρη.  Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, μόνο στη Γαλλία αναμένεται να μειωθούν περίπου 400 έως 500 θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με τον αναλυτή του Sanford C. Bernstein, Μπρούνο Μοντέγ, επεσήμανε τις ανησυχίες για μια μακρά περίοδο οργανωτικής αναταραχής.

«Αυτές είναι σημαντικές αλλαγές που θα απορροφήσουν πολλή εταιρική ενέργεια για τουλάχιστον 12 έως 18 μήνες», έγραψε ο Μοντέγ σε έκθεσή του. «Αυτό σημαίνει, επίσης, ότι τα κεντρικά απέτυχαν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα προϊόντα. Τι πήγε στραβά; Και γιατί ο νέος οργανισμός θα το αντιμετωπίσει καλύτερα;»

Η Danone δήλωσε επίσης ότι το προσαρμοσμένο λειτουργικό της περιθώριο θα πρέπει να ξεπεράσει το 15% το 2022 και να φθάσει στα μεσαία προς τα υψηλά επίπεδα εφήβων αργότερα, αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα της. Η εταιρεία το 2017 δήλωσε ότι στόχευε σε λειτουργικό περιθώριο που υπερβαίνει το 16% φέτος, επισημαίνοντας περικοπές κόστους και συνέργειες από την εξαγορά της WhiteWave.

Διαβάστε περισσότερα:

Σε λειτουργία το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης»

Γαλλία: Εκστρατεία κατά της Amazon ενόψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου 

Galeries Lafayette: Το lockdown «βουλιάζει» τα έσοδα του γαλλικού κολοσσού – Τι προτείνει για τη Black Friday