Μια νέα σελίδα για τη Fiat και το Τορίνο ανοίγει η Stellantis, η οποία ανακοίνωσε ότι το 2026 θα παράγει περίπου 100.000 υβριδικά μοντέλα Fiat 500 στο ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori, τη «γενέτειρα» της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η απόφαση αυτή αποτελεί σαφές μήνυμα ότι η εταιρεία τηρεί τη δέσμευσή της να ενισχύσει την παραγωγή στην Ιταλία και να επαναφέρει σε τροχιά ανάκαμψης ένα εμβληματικό βιομηχανικό κέντρο που βρέθηκε σε πτώση τα τελευταία χρόνια.

Αλλαγή στρατηγικής: Από το ηλεκτρικό στο υβριδικό

Η Fiat ξεκίνησε ήδη την παραγωγή της υβριδικής έκδοσης του μοντέλου, το οποίο θα κοστίζει περίπου €16.950. Η κίνηση αυτή προέκυψε καθώς η ζήτηση για την πλήρως ηλεκτρική 500 αποδείχθηκε χαμηλότερη από τις προσδοκίες. Αντίθετα, τα υβριδικά μοντέλα –που διαθέτουν μπαταρία υποστήριξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς όμως να φορτίζονται από πρίζα– κερδίζουν έδαφος στην αγορά, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Ολιβιέ Φρανσουά, σε εκδήλωση στο Τορίνο.

Το νέο μοντέλο ονομάζεται Torino, υπογραμμίζοντας την εντοπιότητα της παραγωγής και την προσπάθεια αναγέννησης της βιομηχανικής ταυτότητας της πόλης.

Στροφή στην Ιταλία και αποκατάσταση των σχέσεων με κυβέρνηση και συνδικάτα

Η κίνηση της Stellantis θεωρείται κομβική για την εξομάλυνση των σχέσεων με τα συνδικάτα, τους εμπόρους και την κυβέρνηση της Ιταλίας, καθώς η προηγούμενη διοίκηση είχε μεταφέρει σημαντικό μέρος της παραγωγής σε χώρες χαμηλότερου κόστους, προκαλώντας έντονη αντίδραση. Μόνο στο εννεάμηνο του 2025, η παραγωγή της Stellantis στην Ιταλία υποχώρησε κατά 36%, λίγο πάνω από τις 150.000 μονάδες.

Ο νέος CEO, Αντόνιο Φιλόζα, ο οποίος ανέλαβε τον Ιούνιο, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία παραμένει πιστή στο πλάνο επενδύσεων ύψους €2 δισ. στην Ιταλία, ενώ φέτος θα δώσει €6 δισ. σε παραγγελίες προς ιταλούς προμηθευτές. Για το Mirafiori, ανακοίνωσε 400 νέες προσλήψεις και δεύτερη βάρδια παραγωγής από τον Μάρτιο.

Το εργοστάσιο του Τορίνο αποτελεί ιστορικό σημείο αναφοράς: στη δεκαετία του ’70 απασχολούσε μέχρι και 50.000 εργαζόμενους, με ετήσια παραγωγή που ξεπερνούσε τις 600.000 οχήματα. Η επιστροφή της Fiat 500 Torino σε αυτό τον χώρο θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη «συμβολική επανεκκίνηση» της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το στοίχημα των κανονισμών της Ε.Ε. και η ανησυχία για θέσεις εργασίας

Ο Τζον Έλκαν και ο Αντόνιο Φιλόζα επανέλαβαν την ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία στους κανόνες της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2, προκειμένου να προστατευτούν οι θέσεις εργασίας του κλάδου. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο στόχος του 2035, που ουσιαστικά τερματίζει την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Η πίστη μας σε ένα ηλεκτρικό μέλλον είναι αδιαπραγμάτευτη», δήλωσε ο Έλκαν. «Όμως η αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη, οι πελάτες θέλουν ελευθερία επιλογής».

Και πρόσθεσε με νόημα: «Η Ευρώπη πρέπει να προσαρμόσει γρήγορα τους κανόνες, ώστε να μη γίνει ένας απλός αγοραστής τεχνολογίας, αλλά να παραμείνει παραγωγός».

Διαβάστε ακόμη

Ουκρανία: Τα κίνητρα Τραμπ – Πούτιν και το παρασκήνιο πίσω από το σχέδιο ειρήνης

Sotheby’s: Πού αγοράζουν ακίνητα Έλληνες και ξένοι εκατομμυριούχοι – Αθηναϊκή Ριβιέρα ή Τοσκάνη;

Παγκόσμιες αγορές: Οι τεχνολογικοί κολοσσοί συνεχίζουν να ηγούνται παρά τους φόβους για «φούσκα» στην AI

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα