Η Γερμανία σχεδιάζει να επιταχύνει την ανάπτυξη των υποδομών υδρογόνου, καθώς η χώρα προσπαθεί να στραφεί στην καθαρότερη ενέργεια.

«Βρισκόμαστε στη διαδικασία θέσπισης νόμου για την επιτάχυνση του υδρογόνου», δήλωσε ο Philipp Steinberg, επικεφαλής του τμήματος ενεργειακής ασφάλειας του υπουργείου Οικονομίας, σε συνέδριο στο Βερολίνο. Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο σχεδιαζόμενος νόμος μπορεί να ακολουθήσει τον τρόπο με τον οποίο επιταχύνθηκαν οι άδειες για τερματικούς σταθμούς LNG κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης του περασμένου έτους. Αυτή η κίνηση βοήθησε τη χώρα να ξεπεράσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο αγωγών, αν και προκάλεσε κριτική από περιβαλλοντολόγους.

Σχέδιο- «ανάσα» για τη βιομηχανία

Καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης έχει απενεργοποιήσει τους τελευταίους πυρηνικούς σταθμούς της, ποντάρει στο υδρογόνο για να βοηθήσει τις βιομηχανίες της που διψούν για ενέργεια. Η χώρα είναι μεταξύ των πρώτων στον κόσμο που παρουσίασε σχέδιο για ένα βασικό δίκτυο υδρογόνου που θα συνδέει τους κύριους βιομηχανικούς κόμβους της, εκτείνεται σε 11.200 χιλιόμετρα (6.960 μίλια) και χθες Τετάρτη εντάχθηκε σε ένα έργο για την προμήθεια καυσίμου από τη νότια Ευρώπη έως το 2030.

Ο νόμος για την επιτάχυνση θα πρέπει να παρουσιαστεί φέτος, ανέφερε το υπουργείο Οικονομίας. Είναι επίσης πιθανό οι φορείς εκμετάλλευσης του δικτύου να μπορούν να αρχίσουν να υποβάλλουν αιτήσεις για τα πρώτα τους έργα υδρογόνου – επαναχρησιμοποίησης υφιστάμενων γραμμών φυσικού αερίου καθώς και κατασκευή νέων συνδέσεων – ήδη από τον Νοέμβριο, σύμφωνα με ξεχωριστό σχέδιο νόμου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι περίπου το 97% του δικτύου της Γερμανίας είναι ήδη έτοιμο να μεταφέρει υδρογόνο.

Το έργο του αγωγού H2Med

Η κυβέρνηση ζητά επίσης από τους φορείς εκμετάλλευσης του δικτύου να σχεδιάσουν από κοινού δίκτυα φυσικού αερίου και υδρογόνου από το 2025, με την απαίτηση να ενημερώνουν τα σχέδιά τους κάθε δεύτερο χρόνο.

Εάν διευκρινιστούν τα ζητήματα χρηματοδότησης, οι εργασίες ενδέχεται να ξεκινήσουν ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2024, δήλωσε ο Frank Reiners, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας φυσικού αερίου Open Grid Europe.

Η OGE είναι μέρος του έργου του αγωγού H2Med που στοχεύει να φέρει πράσινο υδρογόνο στη χώρα από την Ισπανία και την Πορτογαλία μέσω Γαλλίας έως το 2030 το αργότερο. Το έργο έχει υποβάλει αίτηση για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το αποτέλεσμα αναμένεται έως τις 26 Οκτωβρίου. Ο αγωγός H2Med στοχεύει στη μεταφορά του 10% της συνολικής ζήτησης υδρογόνου στην Ευρώπη έως το 2030 και θα απαιτήσει επενδύσεις άνω των 2,5 δισ ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Θ. Καρυπίδης: Νέος πλειστηριασμός για τα… απόνερα από το «κανόνι» των «Super Market Καρυπίδη» (pics)

Νέος γύρος μακροχρόνιων μισθώσεων για τέσσερα ΞΕΝΙΑ από Κρήτη μέχρι Ξάνθη (pics)

Οι 13 ελληνικές υποψηφιότητες για τα ευρωπαϊκά “Οσκαρ” αρχιτεκτονικής: Κορυφαία έργα σε όλη την χώρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ