Οι σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου της Γερμανίας λειτουργούν ακατάπαυστα, αλλά μεγάλο μέρος του καυσίμου που εισάγουν διοχετεύεται στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα τα επίπεδα αποθεμάτων στην εγχώρια αγορά να παραμένουν σταθερά χαμηλά.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, οι ροές προς τους τέσσερις πλωτούς τερματικούς σταθμούς της χώρας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες, εν μέσω της βιασύνης για αναπλήρωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου. Ωστόσο, αντί να γεμίζουν οι εγχώριες αποθήκες, μεγάλες ποσότητες καυσίμου κατευθύνονται προς την Αυστρία και την Τσεχία και, στη συνέχεια, προς την Ουγγαρία και την Ουκρανία.
Η Γερμανία ξόδεψε δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή των τερματικών σταθμών, αφού η ενεργειακή κρίση έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια του εφοδιασμού της. Παρά την πρόσφατη δραστηριότητα, οι γειτονικές χώρες έχουν σημειώσει μεγαλύτερη πρόοδο στην αύξηση των αποθεμάτων φυσικού αερίου φέτος σε σχέση με τη Γερμανία, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες ότι το κράτος ενδέχεται να χρειαστεί να παρέμβει αργότερα, με κόστος για τους καταναλωτές.

Η κατάσταση υπογραμμίζει ότι, ενώ οι τερματικοί σταθμοί είναι χρήσιμοι για την Ευρώπη στο σύνολό της, δεν εγγυώνται απαραίτητα τον εφοδιασμό της κυβέρνησης που τους χρηματοδότησε. Προς το παρόν, μέρος του καυσίμου προορίζεται για χώρες που επλήγησαν από τη διακοπή της ροής ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας την 1η Ιανουαρίου, μεταξύ των οποίων και η Αυστρία.
Η αύξηση των εισαγωγών μέσω της Γερμανίας έλαβε χώρα μετά από έναν ήπιο χειμώνα, με τους τερματικούς σταθμούς της χώρας να χρησιμοποιούν μόνο το 25% της χωρητικότητάς τους το δ’ τρίμηνο του 2024, καθιστώντας τους τους λιγότερο αξιοποιημένους στη βορειοδυτική Ευρώπη, σύμφωνα με το BloombergNEF. Οι εισαγωγές LNG μέσω των εγχώριων τερματικών σταθμών κάλυψαν μόνο το 8% της ζήτησης φυσικού αερίου της χώρας πέρυσι.
Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση από τη γερμανική αγορά συνέβαλε επίσης στην ενίσχυση της ελκυστικότητας των εγκαταστάσεων της χώρας, σύμφωνα με τον Τόμας Θόργκιλντσεν, εμπορικό διευθυντή της Hoegh Evi Ltd., παρόχου πλωτών τερματικών σταθμών. Οι εγκαταστάσεις αυτές έχουν επίσης καταστεί πιο ανταγωνιστικές μετά την εισαγωγή επιδοτήσεων για τα τέλη εκφόρτωσης στους κρατικούς τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με την Έρικα Πάσκο της Energy Aspects Ltd.

«Η προσφορά μας συσχετίζεται επί του παρόντος με την αγορά φυσικού αερίου, όπου παρατηρείται αύξηση της ζήτησης μετά τους κρύους χειμερινούς μήνες», σύμφωνα με την Deutsche ReGas, διαχειρίστρια εταιρεία του τερματικού σταθμού Baltic Mukran, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αλλά σημείωσε αύξηση των εισαγωγών τους τελευταίους τρεις μήνες.
Η Deutsche Energy Terminal GmbH, η οποία διαχειρίζεται τρεις άλλους τερματικούς σταθμούς LNG στη Γερμανία, δήλωσε ότι αγόρασε το σύνολο της προσφερόμενης χωρητικότητας, γεγονός που υποδηλώνει ισχυρή ζήτηση.
Αν και αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στην ταχύτητα των προσπαθειών αύξησης των αποθεμάτων της Γερμανίας, θα μπορούσε να δικαιώσει τους υπερασπιστές των υποδομών LNG, οι οποίοι έχουν αντιμετωπίσει κατηγορίες ότι η Ευρώπη έχει υπερβεί την αναγκαία κατασκευή υποδομών της.
«Η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι ευάλωτη όσον αφορά την ενεργειακή ασφάλεια», δήλωσε ο Θόργκιλντσεν της Hoegh. «Εάν υπάρξει ένας κρύος χειμώνας ή ένα πρόβλημα στο σύστημα η Ευρώπη σίγουρα δε θα έχει αρκετή χωρητικότητα για να καλύψει τη ζήτηση».
Διαβάστε ακόμη
Πώς η Ριζ Γουίδερσπουν έχτισε από το τίποτα μια μιντιακή αυτοκρατορία 400 εκατ. δολαρίων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.