Η επένδυση της Marriott International Inc., του μεγαλύτερου ξενοδοχειακού ομίλου στον κόσμο και της ιδιοκτήτριας Ritz-Carlton, στον κλάδο της κρουαζιέρας πολυτελείας είναι μέρος ενός νέου κύματος εταιρειών υψηλής ποιότητας που στοχεύουν να προσελκύσουν πλούσιους πελάτες.

Η Aman Resorts, για παράδειγμα, εταιρεία η οποία ανήκει στον προγραμματιστή ακινήτων, Βλαντισλάφ Ντορονίν, πρόκειται να δημιουργήσει το 2025 σε συνεργασία με την Cruise Saudi, ένα νέο φορέα εκμετάλλευσης που ανήκει στο ταμείο δημοσίων επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας.

Παράλληλα, η Four Seasons, της οποίας οι δισεκατομμυριούχοι ιδιοκτήτες Μπιλ Γκέιτς και πρίγκιπας Αλ Γουαλίντ μπιν Ταλάλ έχουν τα δικά τους γιοτ, σχεδιάζει επίσης, να κάνει το ντεμπούτο της στην εν λόγω αγορά. 

«Το πρώτο σκάφος του μελλοντικού μας στόλου θα σαλπάρει το 2025 με 95 οικιστικού τύπου σουίτες και κόστος κατασκευής 4,2 εκατομμυρίων δολαρίων η καθεμία», δήλωσε ο Λάρι Πίμεντελ, ο οποίος αξιοποιήθηκε από την Four Seasons για να ηγηθεί της επέκτασής της στον κλάδο.

Στο μεταξύ και ο δισεκατομμυριούχος μεγιστάνας της κρουαζιέρας Μανφρέντι Λεφέβρ Ντ’οβιντιό αγόρασε δύο πλοία Crystal Cruise πέρυσι με την A&K Travel Group που αναβαθμίζονται σε πολυτελή πλοία. «Σκεφτήκαμε να συνεργαστούμε με μια ξενοδοχειακή επωνυμία, αλλά τελικά επιλέξαμε να προχωρήσουμε ανεξάρτητα και να τοποθετηθούμε στην κορυφή του κλάδου πολυτελείας», δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. «Οι κρουαζιέρες κοστίζουν το 60% των αντίστοιχων διακοπών σε ξενοδοχείο, και σήμερα ακόμη λιγότερο από αυτό», υπογραμμίζει.

Τα πολυτελή ταξίδια ανακάμπτουν ταχύτερα από την ευρύτερη αγορά και αποδεικνύονται δελεαστικά για τους χειριστές, σύμφωνα με τον Πάτρικ Σκόουλς, διευθύνοντα σύμβουλο διαμονής και αναψυχής στην Truist Securities.

Παρόλα αυτά, η Carnival είναι μεταξύ των διάσημων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κρουαζιέρας οι οποίες μάχονται να αποκαταστήσουν τους ισολογισμούς τους αφού αναγκάστηκαν να στραφούν στις πιστωτικές αγορές για να παραμείνουν βιώσιμες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η αναταραχή άφησε τις Carnival, Royal Caribbean Cruises Ltd. και Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. με χρέος περίπου 74 δισεκατομμυρίων δολαρίων μαζί, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργικών μισθώσεων. Οι τρεις εταιρείες έχουν προσθέσει περίπου 44 δισεκατομμύρια δολάρια στο χρέος τους από τα τέλη του 2019, σύμφωνα πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg.

Ωστόσο, η Carnival αναμένει πληρότητα 90% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με μόλις 54% τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 και αναμένει ότι θα είναι πάνω από 100% το καλοκαίρι.

Διαβάστε ακόμη

Το σχέδιο για νέες φορο-ελαφρύνσεις την ερχόμενη τετραετία

PIMCO: Τι σηματοδοτεί η απόφαση της ΕΚΤ για νέα αύξηση στα επιτόκια – Τα πρώτα σενάρια για τον Μάιο

Βιβλιοπωλεία Ελευθερουδάκη: Μια ιστορία 118 χρόνων κλείνει με πλειστηριασμούς (pics)