Το deal της General Motors με το συνδικάτο United Auto Workers περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις επιχειρήσεις των ΗΠΑ και καλύτερες αμοιβές για τους εργαζόμενους στα εργοστάσια μπαταριών της.

Η GM επενδύει 4 δισεκατομμύρια δολάρια στο εργοστάσιο συναρμολόγησης Orion έξω από το Ντιτρόιτ προς τα μελλοντικά οχήματα, δήλωσε το Σάββατο το συνδικάτο. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα επενδύσει επίσης 2 δισεκατομμύρια δολάρια στο εργοστάσιο συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων στο Σπρινγκ Χιλ του Τενεσί, όπου η εταιρεία κατασκευάζει ήδη το Cadillac Lyriq EV.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η συμφωνία περιλαμβάνει βήματα προς την κατεύθυνση της αύξησης των παροχών για τους εργαζόμενους στα εργοστάσια μπαταριών EV. Οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια μπαταριών της κοινοπραξίας Ultium Cells LLC της GM θα επαναπροσληφθούν από την αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο της συμφωνίας. Στη συνέχεια θα μισθωθούν πίσω στην κοινοπραξία μπαταριών και θα αμείβονται με τουλάχιστον το 75% του ανώτατου μισθού στα εργοστάσια της Κύριας Συμφωνίας.

Οι εργαζόμενοι που κάποτε εργάζονταν στο κλειστό πλέον εργοστάσιο συναρμολόγησης της GM στο Lordstown του Οχάιο, μπορούν να μεταφερθούν στο εργοστάσιο Ultium.

«Οικογένεια UAW, κερδίσαμε αυτόν τον γύρο. Αλλά αν θέλουμε να κερδίσουμε τον επόμενο, και τον επόμενο και τον μεθεπόμενο, το εργατικό κίνημα πρέπει να ξαναβρεί αγωνιστική ετοιμότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain.

Ο αρχικός βασικός μισθός θα αυξηθεί κατά περίπου 70% μέχρι το τέλος της σύμβασης, ενώ ο ανώτατος μισθός θα αυξηθεί κατά περίπου 33%.

Η απεργία της GM διήρκεσε περισσότερο από τις τρεις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, σε μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια που προκάλεσε χάος στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και κόστισε στον κλάδο δισεκατομμύρια δολάρια.

Η συμφωνία περιλαμβάνει αύξηση του ωρομισθίου κατά 25% συν επιδόματα έως το 2028. Το σύμφωνο καταργεί επίσης αρκετές μισθολογικές κλίμακες και εντάσσει επιπλέον εργαζόμενους στην κύρια συμφωνία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Ultium Cells, που ανήκει στην GM και την κορεατική LG Energy Solution.

Τα εργοστάσια που κατασκευάζουν κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και άλλα εξαρτήματα για συμβατικά οχήματα θα καταργηθούν σταδιακά σε βάθος πολλών ετών, καθώς η ζήτηση αυξάνεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό έχει ωθήσει την UAW σε προσπάθειες συνδικαλισμού των εργαζομένων στα εργοστάσια που παράγουν εξαρτήματα EV.

Οι όροι πρέπει ακόμη να εγκριθούν από τα 46.000 μέλη του συνδικάτου της GM. Σε γενικές γραμμές, η συμφωνία είναι παρόμοια με τις συμφωνίες που υπέγραψαν η Ford Motor Co. και η Stellantis NV, αν και η GM είχε τα δικά της ζητήματα.

Διαβάστε ακόμη

Κουνούπια τίγρης: Σε επιφυλακή η Περιφέρεια Αττικής – Πώς θα προστατευτείτε

Λιανεμπόριο: Στον «πυρετό» της Black Friday και της Cyber Monday

Shein: Πώς έγινε κυρίαρχος στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο κινεζικός κολοσσός – Οι κατηγορίες για «σκοτεινές» πρακτικές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ