Η Google της Alphabet ζήτησε από δικαστή να απορρίψει την αγωγή του Υπουργείου Δικαιοσύνης που την κατηγορεί για μονοπώληση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για την αγορά και την πώληση διαδικτυακής διαφήμισης, υποστηρίζοντας ότι η υπηρεσία κατασκεύασε μια αγορά για τη δικαστική διαμάχη, αλλά απέτυχε να αποδείξει ότι ο τεχνολογικός γίγαντας ελέγχει τουλάχιστον το 70% αυτής.

Η Google ισχυρίστηκε ότι οι φορείς επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας «επινόησαν αγορές ειδικά για την υπόθεση αυτή» της διαφήμισης προβολής που προβάλλεται στον ανοικτό ιστό. Αυτό αφήνει έξω σημαντικούς ανταγωνιστές όπως το Facebook και το Instagram της Meta Platforms της Amazon.com και το TikTok της ByteDance, οι οποίοι ανταγωνίζονται με τον γίγαντα της αναζήτησης για την πώληση διαφημίσεων στο διαδίκτυο ή στις εφαρμογές τους, ανέφερε η εταιρεία σε δικαστική κατάθεση την Παρασκευή 26/4, σύμφωνα με το Bloomberg.

«Δεν μπορεί να υπάρξει σοβαρός ισχυρισμός ότι η τοποθέτηση διαφημίσεων σε εφαρμογές για κινητά και μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να εξαιρεθεί στους υπολογισμούς του μεριδίου αγοράς», ανέφερε η Google στην αίτησή της για την έκδοση συνοπτικής απόφασης, η οποία θα τερμάτιζε την υπόθεση χωρίς να χρειαστεί δίκη.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης και μια ομάδα γενικών εισαγγελέων κρατών μήνυσαν πέρυσι την Google επειδή φέρεται να μονοπωλεί την αγορά της τεχνολογίας διαδικτυακής διαφήμισης. Η υπόθεση αυτή ακολούθησε μια ξεχωριστή αγωγή που κατατέθηκε το 2020 από το Τέξας και άλλες πολιτείες με τον ισχυρισμό παρόμοιων αντιμονοπωλιακών παραβιάσεων.

Οι φορείς επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας ισχυρίζονται ότι η κυριαρχία της Google στη διαφημιστική τεχνολογία της επιτρέπει να διατηρεί τουλάχιστον 0,30 δολάρια από κάθε δολάριο που οι διαφημιζόμενοι ξοδεύουν μέσω των διαδικτυακών διαφημιστικών εργαλείων της. Οι αγωγές ισχυρίζονται ότι η Google έχει ευνοήσει τα δικά της διαφημιστικά εργαλεία καταχρώμενη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τις προσφορές των ανταγωνιστών για διαφημιστικό χώρο και επίσης έχει βλάψει άλλα ανταλλακτήρια διαφημίσεων δρομολογώντας περισσότερες προσφορές για διαφήμιση στις δικές της πλατφόρμες.

Στην κατάθεσή της, η Google ανέφερε επίσης ότι ακόμη και με τον ασαφή ορισμό της αγοράς, το μερίδιο της εταιρείας δεν πληρούσε το όριο του 70% που απαιτούν τα δικαστήρια σε αυτό το τμήμα της χώρας για υποθέσεις μονοπωλίου. Ο τεχνολογικός γίγαντας επικαλέστηκε δύο προηγούμενες υποθέσεις που, όπως είπε, διαπίστωσαν ότι μια εταιρεία πρέπει να ελέγχει τουλάχιστον το 70% της αγοράς για να χαρακτηριστεί μονοπώλιο. Το υπουργείο Δικαιοσύνης ισχυρίστηκε στην καταγγελία του ότι η Google ήλεγχε περίπου το 50% της αγοράς για τα ανταλλακτήρια διαφημίσεων, τα οποία χρησιμοποιούνται για την αγορά και την πώληση διαδικτυακών διαφημίσεων.

Διαβάστε ακόμη:

Με αυξήσεις ενοικίων απαντούν οι ιδιοκτήτες Airbnb στα νέα μέτρα

Πώς το ρωσικό αέριο συνεχίζει να πλημμυρίζει την Ελλάδα και την Ευρώπη

Η ιστορία πίσω από το εμβληματικό ρούχο που αγάπησε ο κινηματογράφος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ