Tα αποτελέσματα της Google υποδεικνύουν μια μεγάλη αύξηση στη διαφήμιση του τουρισμού και των ταξιδίων αλλά και της λιανικής. Αυτό από την πλευρά του δίνει μια εικόνα των καταναλωτικών εξόδων στη μετά-πανδημίας εποχή. Οι επιχειρήσεις αυξάνουν τα έξοδα στη διαδικτυακή διαφήμιση έτσι ώστε να αρπάξουν μερίδιο της “πίτας” της επιστροφής των καταναλωτών στην κανονικότητα.

Η Alphabet, της οποίας θυγατρική είναι η Google, ανέφερε πως τα προ-πληρωμών σε συνεργάτες διανομής έσοδα του πρώτου τριμήνου έφτασαν στα $45,6 δισ, ξεπερνώντας κατά πολύ τους υπολογισμούς της Wall Street. Η εταιρεία επίσης αποκάλυψε και ένα νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, αυξάνοντας την αξία των μετοχών της κατά 5,5% σε υψηλό $2.416,68. 

Οι περιορισμοί λόγω του κορωνοϊού έχουν πλήξει τα ταξίδια και τις μετακινήσεις αλλά και τις πωλήσεις λιανικής από τα καταστήματα, δύο σημαντικά κομμάτια των μηχανών αναζήτησης της Google. Παρόλα αυτά, οι μετοχές της Alphabet έχουν αυξηθεί κατά 30% φέτος λόγω του οπτιμισμού των εμβολιασμών στις ΗΠΑ. Η επιχείρηση επίσης επεκτείνεται στο e-commerce, αλλά βρίσκεται πολύ πιο πίσω από την ανταγωνιστή Amazon.com Inc.

Αν και οι περισσότερες τεχνολογικές επιχειρήσεις επέδειξαν μεγάλα κέρδη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Alphabet είχε ταραχώδη περίοδο. Τα έσοδα των διαφημίσεων στο YouTube αυξήθηκαν, ενώ το ίδιο έκανε και ο τομέας του cloud-computing της επιχείρησης λόγω της τηλεργασίας. Παρόλα αυτά, η μηχανή αναζήτησης αποτελεί γιγαντιαίο ποσοστό σε σχέση με αυτές τις δύο πηγές εσόδων και -κατά τη διάρκεια της πανδημίας- υπέφερε λόγω της τρομακτικής μείωσης των αναζητήσεων για ταξίδια και πτήσεις.

Τώρα, με τους εμβολιασμούς να ξεπερνούν το 1 δισ παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να επιστρέφουν στα εστιατόρια, τα μαγαζιά και τους τουριστικούς προορισμούς, ενώ πολλές φορές βλέπουν διαφημίσεις της Google και ψάχνουν στη μηχανή αναζήτησής της πριν το κάνουν.

Η Ρουθ Πόρατ, CFO της Alphabet ανέφερε πως τα αποτελέσματα «αντικατοπτρίζουν την αύξηση της διαδικτυακής καταναλωτικής δραστηριότητας».

Ρουθ Πόρατ

Κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνομιλίας της με αναλυτές, η Πόρατ ανέφερε πως δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη αυτή η δυναμική της “επιστροφής” των καταναλωτών και η αλλαγή των συνηθειών τους, αφού όλα θα βασιστούν στην παγκόσμια ανάκαμψη από τον κορωνοϊό.

Οι αναλυτές της Barclays ανέφεραν πως οι μηχανές αναζήτησης των Google και YouTube αυξήθηκαν, αποσβένοντας οποιεσδήποτε ανησυχίες υπήρχαν για την διαφημιστική ικανότητα της Google.

Το Δ.Σ. της Alphabet συνυπέγραψε την επαναγορά μετοχών Class C αξίας $50 δισ. 

Ο CEO της εταιρείας, Σουντάρ Πιτσάι προσπαθεί να επεκταθεί πέραν του διαφημιστικού τομέα της Google το οποίο προσδίδει και το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Alphabet, ενώ την ίδια στιγμή βρίσκεται “στα μαχαίρια” με τους ρυθμιστές στις ΗΠΑ λόγω αντιμονοπωλιακών και αθέμιτου ανταγωνισμού κατηγοριών.

Σουντάρ Πιτσάι

Οι μηχανές αναζήτησης και σχετικοί τομείς είχαν έσοδα $31,9 δισ το πρώτο τρίμηνο. Η Wall Street υπολογίζει πως ο αριθμός αυτός βρίσκεται πιο κοντά στα $29,9 δισ.

Τα έσοδα από τις διαφημίσεις του YouTube αυξήθηκαν κατά 49% στα $6 δισ. Τα YouTube Shorts, ανταγωνιστής του TikTok είχε 6,5 δισ ημερήσιες προβολές τον Μάρτιο, σε σχέση με τα 3,5 δισ στα τέλη του 2020. 

O τομέας cloud computing της επιχείρησης, με επικεφαλής τον Τόμας Κούριαν προσεγγίζει εταιρείες και άλλους μεγάλους πελάτες για να υπερκεράσει, ή τουλάχιστον να φτάσει, τις Amazon.com Inc και Microsoft Corp. Τα έσοδα του Google Cloud έφτασαν τα $4 δισ.

Η Alphabet, συνολικά είχε καθαρά έσοδα $17,9 δισ ($26,29 /μετοχή) το πρόσφατο τρίμηνο, σε σχέση με τα $6,8 δισ ($9,87/μετοχή) της ίδιας περιόδου το 2020. 

Διαβάστε ακόμη:

Ο… Γολγοθάς προς την εξυγίανση και η «Ανάσταση» των ελληνικών τραπεζών

Γιατί o Μαρκ Ζούκερμπεργκ και ο Τιμ Κουκ είναι «στα μαχαίρια»;

Jim Breyer: Από το Facebook, επενδύει στην Viva Wallet