Kλιμακώνεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, με τις διά θαλάσσης αποστολές σιδηρομεταλλεύματος να βρίσκονται στο επίκεντρο. Σε αυτό το πλαίσιο όπως αναφέρει το Bloomberg, οι τιμές των ναύλων για μεταφορές ξηρού φορτίου έχουν καταγράψει πτώση περίπου 25% αυτή την εβδομάδα εντείνοντας τις πιέσεις σε μια αγορά που ήδη αντιμετωπίζει εποχική πτώση στη ζήτηση.
Οι spot τιμές για τα Capesize πλοία χύδην ξηρού φορτίου υποχώρησαν 6% την Πέμπτη, συνεχίζοντας την πτωτική τάση που είχε ξεκινήσει νωρίτερα στην εβδομάδα, σύμφωνα με δεδομένα του Baltic Exchange.
Ο δείκτης 5TC, όπως είναι ευρύτερα γνωστός, αποτελεί έναν βασικό δείκτη για τη διεθνή ναυτιλία ξηρού φορτίου και τελευταία φορά είχε φτάσει σε αυτό το επίπεδο στα τέλη του Αυγούστου.
Η πτωτική πορεία ξεκίνησε την Τρίτη, όταν το Bloomberg μετέδωσε ότι η China Mineral Resources Group Co., ο κρατικός εισαγωγέας σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας, διέταξε την προσωρινή παύση των αγορών θαλάσσιων φορτίων σε δολάρια από τη BHP, τη μεγαλύτερη εξορυκτική εταιρεία παγκοσμίως.
Η εξέλιξη αυτή επιδείνωσε περαιτέρω το ήδη αρνητικό κλίμα που επικρατούσε στην αγορά λόγω της εποχικής επιβράδυνσης, η οποία σχετίζεται με τις διακοπές της Χρυσής Εβδομάδας στην Κίνα.
Οι ναύλοι μεταφορών σημείωσαν πτώση 12,5% στον απόηχο αυτού, τ η μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τις 26 Ιουνίου. «Ήταν σφαγή», ανέφερε ο Λένον Λιμ, αναλυτής μεταφορών από τη Σιγκαπούρη στην εταιρεία ναυλομεσιτών Thurlestone Shipping, περιγράφοντας την πτώση των ναύλων.
«Με την αγορά της Κίνας κλειστή, το πρόβλημα με την BHP μετατράπηκε σε διπλό πλήγμα για όλους μας». Οι Capesize ναύλοι επηρεάζονται έντονα από τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.
Οι τιμές του βασικού αυτού υλικού για την παραγωγή χάλυβα έχουν κρατηθεί σταθερές φέτος μέσα σε ένα γενικότερο πτωτικό μακροοικονομικό περιβάλλον, με αύξηση σχεδόν 15% τον προηγούμενο μήνα από τα χαμηλά του Ιουνίου, λόγω προσπαθειών της Κίνας να μειώσει την υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα.
Αν και οι spot τιμές Capesize συνέχισαν να πέφτουν αυτή την εβδομάδα, οι τιμές μελλοντικών συμβολαίων ανέκοψαν ένα πτωτικό σερί έξι ημερών την Πέμπτη, καθώς φαίνεται ότι η BHP ναύλωσε δύο πλοία Capesize για αποστολές σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με αναφορές, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν τα φορτία αυτά αγοράστηκαν πριν ή μετά την εντολή παύσης.
Και οι δύο πλευρές έχουν λόγους να επιδιώξουν σύντομα επίλυση της κρίσης. Σύμφωνα με έκθεση της Fearnleys AS την Τετάρτη, η Κίνα αγοράζει έως και 250 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος ετησίως από την BHP — ποσότητα που αντιστοιχεί σε σημαντικό μέρος των συνολικών 1,2 δισεκατομμυρίων τόνων που αγοράστηκαν πέρσι, σύμφωνα με τα Κινεζικά Τελωνεία.
«Υπάρχει ισχυρό κίνητρο για αμφότερα τα μέρη να ολοκληρώσουν τις συνομιλίες πριν το τέλος των αργιών στην Κίνα στις 8 Οκτωβρίου», δήλωσε ο αναλυτής της Kpler, Alexis Ellender.
Καθώς η σύγκρουση συνεχίζεται, πλοιοκτήτες και έμποροι εξετάζουν την εκτροπή των φορτίων προς άλλους αγοραστές, όπως αναφέρουν εκθέσεις ναυλομεσιτών.
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των τονομιλίων — μονάδα μέτρησης της ναυτιλίας που υπολογίζει τον όγκο του φορτίου σε συνδυασμό με την απόσταση.
«Δεν έχουμε ακόμα επαληθεύσει ανακατευθύνσεις σε μη κινεζικούς λιμένες, αλλά τουλάχιστον ένα πλοίο φαίνεται να έχει σταματήσει στη Νότια Σινική Θάλασσα ενώ κατευθυνόταν στην Τιαντζίν, και άλλα κινούνται με χαμηλή ταχύτητα», πρόσθεσε ο Ellender, διευκρινίζοντας ότι δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν αυτό οφείλεται στη διαμάχη BHP-CMRG.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Πτώση της τιμής στη χονδρική με… ρεβάνς των ΑΠΕ
Το success story της Pandora – Αλλαγή σελίδας με γυναίκα CEO και νέα στρατηγική
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.