Η δανέζικη A.P. Moller-Maersk A/S, ηγέτιδα στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για την παγκόσμια αγορά μεταφορών, εν μέσω της κλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου που έχει προκαλέσει ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ. Η εταιρεία αναμένει πλέον ότι οι παγκόσμιοι όγκοι κοντέινερ ενδέχεται είτε να μειωθούν κατά 1% είτε να αυξηθούν έως και 4% εντός του 2025, έναντι πρόβλεψης για “περίπου 4%” αύξηση που είχε δοθεί τον Φεβρουάριο.
Η Maersk επικαλείται την «αυξανόμενη μακροοικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα» ως κύρια αιτία για την υποβάθμιση. Ο εμπορικός προστατευτισμός του Τραμπ ανατρέπει δεκαετίες προόδου στην ελευθερία του παγκόσμιου εμπορίου, επηρεάζοντας μεγάλες εταιρείες όπως η Maersk, η οποία ελέγχει περίπου το 14% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων και λειτουργεί 60 λιμάνια σε όλο τον κόσμο.
Ανοδικά περιθώρια στην Ευρώπη και επιπτώσεις της Ερυθράς Θάλασσας
Παρά την αβεβαιότητα, η Maersk δηλώνει πως περιμένει αύξηση της ζήτησης μεταφορών στην Ευρώπη, καθώς η Γερμανία και άλλες χώρες επιταχύνουν επενδύσεις, μεταξύ άλλων και στην άμυνα. Επιπλέον, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία διαρκεί σχεδόν ενάμιση χρόνο, έχει δώσει μια προσωρινή ώθηση στα κέρδη των εταιρειών μεταφοράς κοντέινερ. Τα πλοία ακολουθούν πλέον παρακαμπτήριες διαδρομές γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, γεγονός που μειώνει την υπερπροσφορά πλοίων και συγκρατεί το πλεόνασμα χωρητικότητας.
Αν και τα κόστη μεταφοράς έχουν υποχωρήσει σε σχέση με την έκρηξη τιμών του 2024, η Maersk εκτιμά ότι οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος του 2025. Αυτό στηρίζει την εκτίμησή της ότι θα επιτευχθεί το ανώτερο εύρος των κερδών που έχει θέσει ως στόχο για το έτος.
Διατήρηση προβλέψεων κερδοφορίας παρά τις προκλήσεις
Παρά την αβεβαιότητα στο διεθνές εμπόριο, η Maersk διατηρεί την πρόβλεψή της για λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA) μεταξύ 6 και 9 δισ. δολαρίων για το 2025. «Με τις εμπορικές εντάσεις να κλιμακώνονται και την αβεβαιότητα να εντείνεται, οι παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες βρίσκονται και πάλι στο επίκεντρο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Βίνσεντ Κλερκ.
Διαβάστε ακόμη
Ελλάκτωρ: Η επόμενη μέρα της εταιρείας μετά την πώληση των παραχωρήσεων και των ακινήτων της REDS
Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Το μανιφέστο του ΣΕΒ για την ελληνική οικονομία
Μetlen: Οχήματα του στρατού made in Greece σε συνεργασία με την ιταλική Iveco στο Βόλο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.