Ορισμένοι ιδιοκτήτες και διαχειριστές πετρελαιοφόρων έχουν αναστείλει την προσφορά των πλοίων τους για δρομολόγια προς τη Μέση Ανατολή, καθώς αξιολογούν τους κινδύνους από τη σύγκρουση του Ισραήλ με το Ιράν, πυροδοτώντας ανησυχίες για τις εξαγωγές από την περιοχή.

Οι παραγωγοί και οι έμποροι που προσπαθούν να κλείσουν πλοία για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και καυσίμων από τον Περσικό Κόλπο έχουν βρει λίγες προσφορές, σύμφωνα με ναυλομεσίτες και ναυλωτές που μίλησαν ανώνυμα στο Bloomberg.

Αν και η πιθανότητα σημαντικών ή παρατεταμένων διαταραχών στον εφοδιασμό είναι περιορισμένη σε αυτό το στάδιο, η σταθερότητα της ναυτιλίας στη Μέση Ανατολή και γύρω από αυτήν θα παρακολουθείται στενά από την παγκόσμια αγορά πετρελαίου τις επόμενες εβδομάδες. Περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου προέρχεται από την περιοχή και οι μεγάλοι εξαγωγείς, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, έχουν περιορισμένες δυνατότητες να εκτρέψουν τις εξαγωγές τους σε περίπτωση που επηρεαστεί η ναυτιλία από τον Περσικό Κόλπο.

Καθώς οι εχθροπραξίες έχουν ενταθεί, συμπεριλαμβανομένων των ισραηλινών επιθέσεων σε ιρανικές ενεργειακές και πυρηνικές υποδομές, οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων παρακολουθούν με μεγάλη προσοχή τις συνθήκες για τη ναυσιπλοΐα των πλοίων μέσω των Στενών του Ορμούζ προς τον Περσικό Κόλπο. Αν και δεν έχουν ακόμη παρατηρηθεί εκτροπές πλοίων, οι ιδιοκτήτες αναστέλλουν τα νέα δρομολόγια στην περιοχή, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για υψηλότερα ναύλα και πιθανές διαταραχές στη ναυτιλία.

Εμπόροι και ναυλομεσίτες ανέφεραν ότι οι τιμές για τη διαδρομή TD3C για supertankers που πλέουν μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Κίνας κυμαίνονται περίπου στις 55 έως 58 μονάδες Worldscale την Παρασκευή, αυξημένες κατά περίπου 20%-30% σε σχέση με τις αρχές της εβδομάδας.

Οι μονάδες Worldscale είναι ένα ποσοστό ενός υποκείμενου σταθερού ναύλου, ο οποίος καθορίζεται για κάθε σημαντική διαδρομή στην αρχή του έτους.

Οι τιμές των συμφωνιών μεταφοράς φορτίων (FFA)— ένα παράγωγο που επιτρέπει στους αγοραστές να «κλειδώσουν» μελλοντικές τιμές — έχουν αυξηθεί ως ένδειξη των προβλημάτων σε ολόκληρο τον κλάδο. Οι FFA για τη διαδρομή TD3C αυξήθηκαν σε σχεδόν 14 δολάρια ανά τόνο τη Δευτέρα, σε σύγκριση με περίπου 11 δολάρια πριν από τις επιθέσεις του Ισραήλ κατά του Ιράν.

Διαβάστε ακόμη