Οι αλυσίδες μόδας όπως τα H&M, Zara και Forever 21, “κατέκτησαν” τον κόσμο με την υπόσχεση της “γρήγορης” και εύπεπτης μόδας.

Παρόλα αυτά, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών φέτος τις διακοπές, θέλουν το ακριβώς αντίθετο. Τα δεδομένα δείχνουν πως οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Millennials, το target group των εταιρειών αυτών, ζητούν προϊόντα υψηλότερης ποιότητας, αλλιώς δεν αγοράζουν. Πολλοί, μάλιστα, αναζητούν ρούχα τα οποία έχουν φορεθεί ή έχουν ανακυκλωθεί.

Η αλλαγή αυτή προς το λεγόμενο και sustainable clothing απειλεί τα θεμέλια της βιομηχανίας μόδας η οποία θέλει τους καταναλωτές να αλλάζουν τα στυλ τους πολύ συχνά.

Η πρόκληση την οποία πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες αυτές μπορεί να προλάβει τις εξελίξεις, αφού οι καταναλωτές έχουν την τάση να ψωνίζουν σε μικρότερα μαγαζιά αυτή τη σεζόν, σύμφωνα με τη Deloitte LLP. Μερικά από αυτά τα μαγαζιά έχουν χτίσει τη φήμη τους σε καλύτερης ποιότητας προϊόντα που κρατούν παραπάνω, όπως Zady και Everlane.

Όπως και να έχει, οι μεγάλες αλυσίδες προσπαθούν να αντιδράσουν. Το 2013, η H&M ξεκίνησε μία προσπάθεια για τη συγκέντρωση υλικών, υποστηρίζοντας την ανακύκλωση. Η αλυσίδα πουλά, επίσης, και μία “συνειδητοποιημένη συλλογή”, με ρούχα από sustainable υλικά. Η Zara έχει λανσάρει τη δική της κολεξιόν, με ονομασία Join Life.

To πρόβλημα έγκειται στο ότι για τη Zara η κολεξιόν αποτελεί το 1,5% των προϊόντων της, ενώ της H&M, 3,5%, και το μεγάλο στοίχημα εάν θα μπορέσουν να μετατραπούν και να προλάβουν τις εξελίξεις.