Στον πλήρη έλεγχο της IAG περνά η ισπανική Air Europa μετά την εξαγορά της με τίμημα 400 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία ήταν τα να κλείσει πάνω από έναν χρόνο νωρίτερα, κάτι που κατέστη ανέφικτο τότε λογω της πανδημίας αλλά και των ανησυχιών για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.

Σύμφωνα με την IAG, στην οποία υπάγονται η British Airways, η Iberia, η Aer Lingues, η Vueling και η Level, η συμφωνία θα ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά της Λατινικής Αμερικής και θα βοηθήσει στην επέκτασή της προς την Ασία. Παράλληλα αναμένεται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της βάσης της στη Μαδρίτη έναντι άλλων μεγάλων αεροδρομίων στην Ευρώπη.

Η IAG ανακοίνωσε ισχυρές κρατήσεις για το τρέχον έτος, τόσο στον τομέα των διακοπών όσο και στα επαγγελματικά ταξίδια, και προέβλεψε ότι τα κέρδη θα μπορούσαν σχεδόν να διπλασιαστούν καθώς ο κλάδος συνεχίζει την ανάκαμψή του μετά την πανδημία.

Τα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους θα φτάσουν περίπου τα 1,8 δισ. έως 2,3 δισ. ευρώ (1,9 δισ. έως 2,4 δισ. δολάρια), έναντι 1,2 δισ. ευρώ το 2022, ανέφερε η μητρική της British Airways σε ανακοίνωσή της. Τα λειτουργικά κέρδη του τέταρτου τριμήνου ξεπέρασαν ελαφρώς τις εκτιμήσεις, στα 486 εκατ. ευρώ.

Αν και οι επενδυτές έχουν υποστηρίξει την ιδέα της ενοποίησης του κλάδου, το υψηλό επίπεδο χρέους της IAG – που ανερχόταν σε 10,4 δισ. ευρώ στο τέλος του έτους και το οποίο αναμένεται ότι θα παραμείνει εξίσου υψηλό το 2023 – έχει προκαλέσει ανησυχία σε ορισμένους αναλυτές που αμφιβάλουν για το αν οι εξαγορές θα πρέπει να είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας αυτή τη στιγμή.

«Δεν έχουμε πειστεί από το σκεπτικό της εταιρείας για τη συμφωνία», έγραψαν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Barclays. «Βλέπουμε ότι η συμφωνία προσθέτει περαιτέρω μόχλευση στην εταιρεία και η τιμή της μετοχής ήδη συγκρατείται από τις ανησυχίες για τη μόχλευση». Η Barclays εκτιμά ότι η εξαγορά θα κοστίσει στην εταιρεία περίπου 2,8 δισ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τον ισολογισμό της Air Europa και το χρέος της χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Η μετοχή της IAG υποχώρησε έως και 3,3% στις 160,02 πένες. Η μετοχή έχει κερδίσει περίπου 32% φέτος, ενώ το 2022 είχα χάσει 13%.Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν θα καταβάλει μέρισμα για το 2022.

Η Air Europa θα διατηρήσει το όνομά της, αλλά το εμπορικό της σήμα θα παραμείνει υπό τη διαχείριση της Iberia μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Σημειώνεται ότι η αεροπορική κατέχει 50 αεροπλάνα και έχει ήδη παραγγείλει επιπλέον 15. Ο στόλος της αποτελείται από αεροσκάφη τύπου Boeing 787 Dreamliner και Boeing 737.

Διαβάστε ακόμα

Τα debates Μητσοτάκη – Τσίπρα, οι… πρόσκοποι των Κατασκευών, τα ντεσού του deal Φέσσα – Χαλικιά και η κόντρα Κυπριώτη – HIG

ΕΡΓΑΣ: Από τις εποχές «δόξας» του Μπατατούδη, στο «άσφαιρο» σφυρί για το ακίνητο στη Λ. Αθηνών (pics)

Αραβικό άρωμα στη Μύκονο από τη Monterock και την υπογραφή της Οne & Only – Το νέο 5άστερο project των 81 εκατ. ευρώ (pic)