Η δραματική πτώση στα έσοδα λόγω της πανδημίας που έχει πλήξει βαρύτατα το σύνολο του κλάδου αερομεταφορών παγκοσμίως, αναγκάζει την American Airlines Group να προχωρήσει στην κατάργηση του 30% των θέσεων εργασίας σε διοικητικά και βοηθητικά πόστα.

Η κίνηση αυτή ανακοινώθηκε μέσω επιστολής προς το προσωπικό από την Elise Eberwein, εκτελεστική αντιπρόεδρο της American.

Η εταιρεία θα προβεί και σε άλλες πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση δαπανών, μεταξύ αυτών και το αίτημα προς τους εργαζομένους να πάρουν το 50% της άδειάς τους μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και να μην αφήσουν υπόλοιπο αδείας για το 2021. Παράλληλα, η αεροπορική δίνει τη δυνατότητα εθελούσιας εξόδου με την υποβολή των σχετικών αιτήσεων έως τις 10 Ιουνίου.

«Παρά το γεγονός ότι η ρευστότητα που είχαμε προ κρίσης, η σημαντική χρηματοδοτική βοήθεια που μας έδωσε η κυβέρνηση και το ρευστό που αντλήσαμε στις κεφαλαιαγορές, μας δίνει μια σταθερότητα, πρέπει να μειώσουμε τη δομή του κόστους μας, συμπεριλαμβανομένης της πιο σημαντικής δαπάνης μας που είναι το κόστος αποζημίωσης και παροχών» γράφει η Eberwein. «Πρέπει να σχεδιάσουμε τη λειτουργία μιας μικρότερης αεροπορικής για το εγγύς μέλλον».

Οι συνέπειες της πανδημίας, όπως ο περιορισμός ή η απαγόρευση των ταξιδιών, ήταν σαρωτικές για τις αεροπορικές. Η United Airlines Holdings ανακοίνωσε στις αρχές Μαΐου ότι θα μειώσει κατά 30% τις διευθυντικές και διοικητικές θέσεις εργασίας, ενώ πολλοί αερομεταφορείς σε άλλες χώρες έχουν καταρρεύσει ή έκαναν αίτηση πτώχευσης, μεταξύ αυτών και η μεγαλύτερη αεροπορική της Λατινικής Αμερικής, Latam.

Ο CEO της American, Doug Parker, διαβεβαίωσε ότι η πτώχευση δεν είναι στις επιλογές του, διαλύοντας σχετικές φήμες. «Η χρεοκοπία σημαίνει αποτυχία. Δεν θα το κάνουμε αυτό», είπε.

Το συνολικό χρέος της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας θα αυξηθεί κατά 28% φέτος στα 550 δισ. δολ., συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής ύψους 123 δισ. δολ., ανακοίνωσε την Τρίτη η ΙΑΤΑ.

Όπως είπε ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Alexandre de Juniac, επόμενη πρόκληση θα είναι να μην βουλιάξουν οι αεροπορικές κάτω από το βάρος του χρέους που δημιουργεί η κρατική βοήθεια.