Τα σκήπτρα στις παγκόσμιες πωλήσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων διατήρησε και το 2022 η Toyota Motor, η οποία κατάφερε να διευρύνει την απόσταση από τη δεύτερη Volkswagen, παρά τις αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες. 

Οι πωλήσεις του Ομίλου, οι οποίες περιλαμβάνουν και τις θυγατρικές Daihatsu – Hino Motors, έφθασαν στα 10,5 εκατ. οχήματα για το σύνολο του προηγούμενου έτους, μένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2021. 

Ωστόσο, οι πωλήσεις της Volkswagen υποχώρησαν κατά 7% και περιορίστηκαν στα 8,3 εκατ. οχήματα (χαμηλό 11 ετών), με αποτέλεσμα το προβάδισμα των Ιαπώνων να διευρυνθεί σημαντικά  

Ας σημειωθεί ότι η Toyota βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων για 3ο συνεχόμενο έτος, καταφέρνοντας να υπερβεί τόσο τα προβλήματα των εφοδιαστικών αλυσίδων, όσο και τον ανταγωνισμό της ηλεκτροκίνησης.  

Την ίδια στιγμή, το αδύναμο οικονομικό περιβάλλον και η αύξηση του πληθωρισμού υπονομεύει τη διάθεση των καταναλωτών για νέες αγορές, κάτι το οποίο ήδη επηρεάζει τον ευρύτερο κλάδο. 

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, η S&P Global Mobility προβλέπει ότι η Toyota θα συνεχίσει να διευρύνει το προβάδισμα έναντι της Volkswagen και το 2023, πραγματοποιώντας 10,4 εκατ. παραδόσεις έναντι 7,99 εκατ. παραδόσεων της γερμανικής εταιρείας.  

Οι πωλήσεις της Volkswagen αναμένεται να ανακάμψουν από το 2024 και μετέπειτα, ενώ οι αντίστοιχες της Toyota εκτιμάται ότι θα φθάσουν το ορόσημο των 11 εκατ. έως τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.  

«Και για τις δύο εταιρείες, ο αντίκτυπος της περιορισμένης παραγωγής σταδιακά θα αποκλιμακώνεται» εκτιμά ο Γιοσιάκι Καγιάνο, αναλυτής της S&P Global Mobility. «Προβλέπεται μια ήπια ανάπτυξη σε μεσο-μακροπρόθεσμο επίπεδο». 

Διαβάστε επίσης

Το «avatar Βενιζέλος», ο Αβραμόπουλος, η προσφορά Κούτρα και το σχέδιο Χόλτερμαν για την Αττική Οδό

Στέφανος Τσιτσιπάς: Πόσα εκατομμύρια έχει κερδίσει ο Έλληνας «πρίγκιπας» του τένις – Τα έπαθλα και οι χορηγοί

Γκαουτάμ Αντάνι: Πώς ένας πρώην… οδηγός ασθενοφόρου προσπαθεί να γονατίσει τον Ινδό μεγιστάνα