Με τα εμβόλια να υπόσχονται την επιστροφή στην κανονικότητα των ταξιδιωτών, τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές προετοιμάζονται για μια αύξηση στις δραστηριότητές τους. Οσο το “παραθυράκι” των ασφαλών μετακινήσεων ανοίγει για τους καταναλωτές, τόσο κλείνει το αντίστοιχο “παραθυράκι” των καλών  deals.

«Εάν ξέρετε τί θέλετε, δράστε άμεσα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πολ Τουμπόφσκι, ιδρυτής και CEO της Skylark, ο οποίος αναμένει πως οι εκπτώσεις θα αρχίσουν να περιορίζονται όσο ο κόσμος “ανοίγει” και πάλι. Οι συμβουλές του προφανώς αλλάζουν αναλόγως με τον προορισμό. Το μόνο πράγμα που παραμένει σταθερό είναι η σημασία του αμερικανικού δολαρίου.

Οι ΗΠΑ ωθούν τον πολυτελή τουρισμό σε τόσες χώρες ανά τον κόσμο που οι αγαπημένοι τους προορισμοί αποτελούν ένδειξη για το που μπορεί ο μέσος καταναλωτής να βρει εκπτώσεις. Ο τουρισμός σε χώρες που είναι ακόμη “κλειστές” μπορεί να οδηγήσει στις μεγαλύτερες εκπτώσεις, αν και ο κάθε καταναλωτής θα πρέπει να ισοζυγίσει και τα παρεμφερή ρίσκα.

Καραϊβική

Ο γενικός κανόνας είναι ο εξής: όσοι αποζητούν εκπτώσεις πρέπει να καταλάβουν πως οι τιμές κυμαίνονται αντίθετα με την χωρητικότητα. Με τις αεροπορικές να αυξάνουν τις πτήσεις σε ανοιχτούς προορισμούς για τους Αμερικανους, όπως η Φλόριντα, η Χαβάη, το Μεξικό και η Καραϊβική, οι τιμές πέφτουν λόγω της αυξημένης προσφοράς της χωρητικότητας. 

Υπάρχει όμως και η αντίθετη όψη του νομίσματος: τα ξενοδοχεία στους προορισμούς αυτούς έχουν αυξήσει τις τιμές τους ή έχουν περιορίσει τις κορωνο-εκπτώσεις τους, αφού υπάρχει αυξημένη ζήτηση. 

Η έκπτωση στην τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου είναι μηδαμινή σε σχέση με το κόστος διαμονής στα πολυτελή ξενοδοχεία, οπότε οι καταναλωτές θα πρέπει να προγραμματίσουν αντίστοιχα. Ενας καλός προορισμός για τις καλύτερες εκπτώσεις είναι η Καραϊβική.

Συνήθως η τουριστική σεζόν στην Καραϊβική τελειώνει στα τέλη της άνοιξης, όταν η περιοχή υποφέρει από υψηλές θερμοκρασίες, υψηλή υγρασία και την απειλή των τυφώνων. Αλλά εάν οι Αμερικανοί δεν μπορούν να επισκεφτούν τη νότια Γαλλία ή την ακτή Αμάλφι, τότε η εναλλακτική της Καραϊβικής δε φαίνεται και τόσο άσχημη.

«Οι Αμερικανοί έχουν βαρεθεί τα ταξίδια στις ΗΠΑ. Περιοχές όπως η Κόστα Ρίκα, η Αρούμπα και το Μεξικό, έχουν ανοίξει νωρίς. Αυτοί οι προορισμοί αποτελούν safe haven για τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια της κρίσης. Αλλά μπορούν ακόμη να βρουν ευκαιρίες, αφού το καλοκαίρι είναι low season στις περιοχές αυτές». Ο Τουμπόφσκι συμφωνεί και δίνει ως παράδειγμα το Malliouhana, ένα Auberge Resort στην Ανγκίγια. Το ξενοδοχείο προσφέρει 20 ημέρες διαμονής στην τιμή των 10, με δωρεάν πρωινό. Η Αγία Λουκία είναι ένας καλός προορισμός, αφού το γραφείο Τουρισμού της χώρας έχει ξεκινήσει καμπάνια η οποία προσφέρει εκπτώσεις μέχρι και  65% στην ενοικίαση βίλας και δωματίων ξενοδοχείων.

Η Αμερική το 2022

Η Σάρα Γκρον της Bell and Bly Travel, με πελάτες venture capitalists και στελέχη επενδυτικών αναφέρει πως η ευκαιρία για το “κλείσιμο” δωματίων σε πεντάστερα στις ΗΠΑ έχει περάσει προ πολλού. «Τα πολυτελή ράντσα στις ΗΠΑ είναι πιο ακριβά αυτό τον καιρό και μπορεί να είναι υπερπλήρη όσο πλησιάζει το καλοκαίρι».

Ο Kαρλ Μπάκλουντ της Noble, συμφωνεί, αναφέροντας πως το “παράθυρο” των ευκαιριών στις ΗΠΑ έχει πια κλείσει. Πολλά από τα λουξ ξενοδοχεία έχουν φτάσει τα επίπεδα του 2019 και είναι υπερπλήρη. Ο Μπάκλουντ αναφέρει πως θα είναι πιο σύμφορο για τους καταναλωτές η αποταμίευση για πολυτελείς διακοπές το 2022 όταν οι Αμερικανοί επιστρέψουν στον διεθνή τουρισμό, αφού οι τιμές θα πέσουν.

Φθινόπωρο στην Ευρώπη… και αν

Ο Μπάκλουντ υπογραμμίζει πως το ατού είναι η Ευρώπη, για την οποία κανείς δεν είναι σίγουρος. Τα ποσοστά των εμβολιασμών χαμηλώνουν, ενώ τα lockdowns σε αρκετές χώρες γίνονται πιο αυστηρά. Παρόλα αυτά, υπάρχουν χώρες που αποτελούν εξαίρεση, όπως η Ελλάδα

Η απουσία εύκολων επιλογών θα δημιουργήσει αύξηση των τιμών στο Αιγαίο. Αλλά όσο περνάει ο καιρός, μετά το πέρας της καλοκαιρινής σεζόν και μετά το άνοιγμα των συνόρων, μπορεί να υπάρξει η ευκαιρία για φθινοπωρινά deals. «Ολοι θα πάνε στην Ευρώπη το 2022, αλλά κανείς δεν είναι σίγουρος για το 2021».

Αυτό σημαίνει πως οι Ευρωπαίοι θα μπορούν να επιλέξουν από ένα “μπουφέ” προορισμών σε χαμηλές τιμές. Οι Αμερικανοί, από την πλευρά τους, θα πρέπει να ποντάρουν. 

Συμβουλές και κόλπα

Γενικά, οι πιο μακρυπρόθεσμες διακοπές έχουν και τις καλύτερες εκπτώσεις διαμονής. «Το διήμερο και η επιστροφή στη δουλειά τη Δευτέρα δεν πρόκειται να γίνει κάτι το κοινότοπο μέχρι το 2022» σύμφωνα με τον Τουμπόφσκι. Αυτό σημαίνει πως τα ξενοδοχεία θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν προσφορές που θα κάνουν τους καταναλωτές να κλείνουν δωμάτια για ολόκληρη την εβδομάδα.

Δυο ακόμη προορισμοί που φαίνεται πως θα μετατραπούν σε αγαπημένους είναι η Ασία και η Λατινική Αμερική, σύμφωνα με τον Μπάκλουντ. Η Λατινική Αμερική, μάλιστα, με καμπάνιες εμβολιασμού σε παρόμοια επίπεδα με την Ευρωπαϊκή αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή. Η Ασία, σύμφωνα με τον ίδιο, θα έχει προσφορές μέχρι και το 2022. Υπάρχουν ήδη πολύ καλές προσφορές μέχρι και 40% σε τοποθεσίες όπως η Ταϊλάνδη, οι Μαλδίβες, η Σρι Λάνκα, μεταξύ άλλων. 

Η κυριότερη συμβουλή πάντως είναι για όλους αυτή: Μην προχωρήσετε σε πλάνα διακοπών εάν δεν είστε έτοιμοι. 

Διαβάστε ακόμη

Στο… άρμα του TIPS η Ελλάδα – Τι αλλάζει από αρχές του 2022 στις πληρωμές

Οικογένεια Μπεζαντάκου – Νavigator Shipping Consultants: 30 χρόνια στη διεθνή και ελληνική ναυτιλία

ΟΑΕΔ – Google: Λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις – Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα για 3.000 άνεργους