Οι παγκόσμιες τιμές του καφέ έφτασαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα φέτος, με αποτέλεσμα να εκτοξευθεί το κόστος των καπουτσίνο και των λάτε. Ωστόσο, η συνήθεια της καφεΐνης είναι δύσκολο να εγκαταλειφθεί.

Έτσι, αντί να εγκαταλείψουν την καθημερινή τους δόση καφέ, οι καταναλωτές επιλέγουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, όπως καφετέριες με υπηρεσία drive-through ή κόκκους καφέ που παραδίδονται στο σπίτι τους.

Μια σειρά δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των επισκέψεων σε καφετέριες των ΗΠΑ και διεθνών ερευνών καταναλωτών, υποδηλώνουν μια αυξανόμενη αλλαγή στις συνήθειες, η οποία αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο προσαρμόζονται στον επίμονο πληθωρισμό.

Πρόκειται για μια τάση που αυξάνει τον ανταγωνισμό για μερικές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες, αλλά και για μια πολιτιστική αλλαγή μεταξύ των μελών της Gen Ζ που είναι ευαισθητοποιημένοι στο κόστος.

Bloomberg

Η τιμή των υψηλής ποιότητας κόκκων arabica που προτιμούν αλυσίδες όπως η Starbucks Corp. έχει αυξηθεί κατακόρυφα τον τελευταίο χρόνο, καθώς οι παγκόσμιες προμήθειες, κυρίως από τη Βραζιλία, επλήγησαν από ένα συνδυασμό κακών καιρικών συνθηκών και δασμών.

Η μέση τιμή ενός κανονικού φλιτζανιού καφέ στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί σχεδόν 20% από τις αρχές του 2023, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Toast.

Σύμφωνα με την National Coffee Association, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ ξοδεύουν περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε προϊόντα καφέ. Καθώς οι τιμές έχουν αυξηθεί, οι καταναλωτές «δεν έχουν απαραίτητα μειώσει την κατανάλωση καφέ», δήλωσε η Κόνα Χακ, επικεφαλής της έρευνας εμπορευμάτων στην ED&F Man, στο Bloomberg. «Έχουν μειώσει τις αγορές τους».

Bloomberg

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο σε 1.900 διεθνείς καταναλωτές καφέ, η Citigroup Inc. διαπίστωσε ότι η αύξηση των τιμών έχει οδηγήσει το 37% των καταναλωτών να φτιάχνουν περισσότερο καφέ στο σπίτι. Αυτή ήταν μια παγκόσμια τάση, με τους καταναλωτές στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Κίνα, την Ταϊλάνδη και το Ηνωμένο Βασίλειο να παρουσιάζουν παρόμοιες αλλαγές. Από εκείνους που δεν το έκαναν ήδη, περίπου τα δύο τρίτα δήλωσαν στην τράπεζα ότι αναμένουν πως αυτό θα αλλάξει τους επόμενους 12 μήνες.

Τα καταστήματα στις ΗΠΑ που ειδικεύονται σε φθηνότερους καφέδες σημειώνουν αύξηση στις επισκέψεις πελατών, μερικές φορές διψήφια, σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνών της Placer.ai. Αντίθετα, οι καθιερωμένες αλυσίδες Starbucks και Tim Hortons Inc. — οι οποίες διαθέτουν επίσης drive-through — σημείωσαν μείωση στις επισκέψεις ανά κατάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Bloomberg

Αυτές οι διάφορες τάσεις συνυπάρχουν σε αυτό που θα μπορούσε να είναι μια γενεαλογική αλλαγή στον τρόπο και στον τόπο όπου οι άνθρωποι πίνουν καφέ.

Στο TikTok έχει σημειωθεί ραγδαία αύξηση της δημοτικότητας των χρηστών της Gen Z που μοιράζονται τα κόλπα τους για να μιμηθούν την εμπειρία του καφέ με περιορισμένο budget, από την παρασκευή κρύου καφέ μέχρι την αγορά πλαστικών ποτηριών σε μεγάλες ποσότητες για παγωμένους λάτε. Ο αριθμός των αναρτήσεων με τα hashtag #HomemadeCoffee ή #CoffeeMaker έχει διπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας social media.

Διαβάστε ακόμη

«Φρενάρουν» οι ξένοι στις αγοραπωλησίες ακινήτων – Πτώση κατά 23,9% στο 9μηνο στα 1,46 δισ. ευρώ

Όμιλος Profile: Η «απόβαση» στη βρετανική αγορά και ο μεγάλος στόχος – Νέες εξαγορές στο εξωτερικό (pics)

Τρείς προορισμοί για σπάνιες εμπειρίες στην Ασία που θα γίνουν δημοφιλείς το 2026

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα