Η Toyota Motor Corp. έχει αναπτύξει μια ισχυρή και κερδοφόρα δραστηριότητα μετά την πώληση οχημάτων, η οποία αφορά στην εξυπηρέτηση και συντήρηση των πελατών της. Περισσότερα από 150 εκατομμύρια αυτοκίνητα Toyota κυκλοφορούν σήμερα παγκοσμίως, με το τμήμα αυτό να εξελίσσεται στη μεγαλύτερη πηγή κερδοφορίας του ομίλου.
Το τμήμα της αλυσίδας αξίας της Toyota αναπτύσσεται με σταθερό ρυθμό, έχοντας αποφέρει 2 τρισεκατομμύρια γιεν (13,3 δισ. δολάρια) σε λειτουργικά κέρδη την προηγούμενη οικονομική χρονιά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μέχρι τον Μάρτιο του 2026 αναμένεται να ξεπεράσει για πρώτη φορά τα κέρδη των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Η Γενική Διευθύντρια του τμήματος, Γιουκίκο Μιγιάμοτο, δήλωσε ότι η επιχείρηση διαθέτει «ακόμη μεγαλύτερο δυναμικό» και ότι η πρόκληση είναι να δημιουργηθούν νέες συνδέσεις με πελάτες που επιλέγουν συνεργεία εκτός του δικτύου της Toyota.
Η εταιρεία δημιούργησε αυτόνομο τμήμα για τη διαχείριση της δραστηριότητας αυτής, συγκεντρώνοντας από τον Ιανουάριο πόρους και προσωπικό από τους τομείς των ανταλλακτικών, της συντήρησης και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, με τη Μιγιάμοτο να αναλαμβάνει την πρώτη διεύθυνση.
Με μέση ετήσια αύξηση 150 δισ. γιεν στα λειτουργικά κέρδη, η επιχείρηση θεωρείται μοχλός ανάπτυξης, αν και η ταχεία άνοδος των οχημάτων που βασίζονται στο λογισμικό αλλάζει τα δεδομένα, καθώς αυτά μπορούν να ενημερώνονται εξ αποστάσεως.
«Υπάρχουν ανησυχίες, αλλά και νέες ευκαιρίες», σημείωσε η Μιγιάμοτο, αναφερόμενη στην τεχνολογική μετάβαση. Τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) αποτελούν ταυτόχρονα πρόκληση και ευκαιρία, καθώς απαιτούν διαφορετικά εξαρτήματα και πιο συχνή συντήρηση λόγω του αυξημένου βάρους και της επιτάχυνσης.
Αν και οι ασύρματες ενημερώσεις περιορίζουν τις επισκέψεις στα συνεργεία, επιτρέπουν στην Toyota να παρακολουθεί μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων, βελτιώνοντας την επικοινωνία με τους οδηγούς.
Το 2024, η εταιρεία πούλησε 10,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, παραμένοντας ο μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, μπροστά από τη Volkswagen. Παράλληλα, ανακτά έδαφος στην Κίνα, όπου παρουσίασε νέο ηλεκτρικό μοντέλο αξίας 15.000 δολαρίων, διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά που κυριαρχείται από τοπικούς παίκτες.
Μεγάλο μέρος της μελλοντικής της οικονομικής ευημερίας θα εξαρτηθεί από την επέκταση της αλυσίδας αξίας. Ήδη, η Toyota ενισχύει τη δραστηριότητά της στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, επεκτείνοντας παράλληλα στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ασία.
Το παγκόσμιο δίκτυο αντιπροσωπειών της αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς η πώληση ανταλλακτικών αντιστοιχεί σε πάνω από το 50% των εσόδων του νέου τμήματος. Τα προϊόντα κυμαίνονται από φίλτρα και υαλοκαθαριστήρες έως εξατομικευμένα εξαρτήματα για ενίσχυση της αντοχής ή της εμφάνισης των οχημάτων.
«Όσο περισσότερα αυτοκίνητα πουλάμε, τόσο περισσότερες ευκαιρίες δημιουργούνται», τόνισε η Μιγιάμοτο, προσθέτοντας πως η Toyota στοχεύει να ενισχύσει τα σημεία επαφής με τους πελάτες μετά την πώληση, ώστε πωλήσεις και υπηρεσίες να αλληλοτροφοδοτούνται.
Διαβάστε ακόμη:
Αυτή είναι όλη η αλήθεια για τα αεροπορικά δυστυχήματα σύμφωνα με τις στατιστικές
ΔΕΗ: Ισχυρό σήμα εμπιστοσύνης από τις αγορές με «καύσιμα» για τη συνέχιση του business plan
Νέα συνάντηση Τραμπ–Πούτιν στη Βουδαπέστη: Διπλωματική ευκαιρία ή παγίδα για τον Αμερικανό πρόεδρο;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.